Uke 18 høy livmor

-Molli-

Betatt av forumet
Marshmallows 2022
Hei! Var til fastlege i dag som kjente på magen. Han kommenterte at livmor låg høyt oppe for å være 18 uker. Jeg var på UL 14+6, fikk beskjed om at alt var ok. Han sa at om han ikke hadde visst at det var kun en og at jeg var 18 uker, ville han ha tippet at jeg var lengre på vei. Legen sa at jeg ikke skal bekymre meg, men jeg gjør det likevel.
Noen som har erfaring med å ha livmor høyt oppe ifht "normalen"?
 
Når har du jordmortime eller oul? En second opinion er alltid fint :)
Alle kropper er litt forskjellige, og alle kan ikke være helt A4. Noen er litt over gjennomsnittet mens andre er litt under.
Personlig er jeg litt der at ja fastlegen er fin hvis man trenger penicilin eller henvisning til en spesialist eller noe sånt, men de ser færre gravide enn jordmødre gjør.
 
Når har du jordmortime eller oul? En second opinion er alltid fint :)
Alle kropper er litt forskjellige, og alle kan ikke være helt A4. Noen er litt over gjennomsnittet mens andre er litt under.
Personlig er jeg litt der at ja fastlegen er fin hvis man trenger penicilin eller henvisning til en spesialist eller noe sånt, men de ser færre gravide enn jordmødre gjør.
Forsåvidt enig, min min fastlege er gammel og dreven. Erfaren med gravidmager:happy: var hos jordmor på fredag og har ordinær ul i morgen. Fikk den fremskyndet noen dager
 
Back
Topp