Uke 12

Trultersen

Blir kjent med forumet
Hei dere som er i uke 12! Hvordan er formen deres? Hvilke symptomer har dere?

Kvalmen begynner å avta her nå heldigvis! Har mye stikkinger nedover i magen som går lile fort over som det kommer.

Er 14+4 men synes formen ble mye bedre i slutten av uke 11, da forsvant største delen av kvalmen og matlysten kom så å si tilbake…

Nå er jeg kun litt ekstra trøtt til tider og kjenner det litt i ryggen hvis jeg må stå lenge stille og uvel om jeg ikke får jevnlig mat gjennom døgnet og hormonell innimellom men ellers er formen tipp topp :angel8

12+0 i dag. Jeg raper mye, tisser ofte og har ømme og store pupper samt at jeg sover litt lenger på nattan fordi jeg legger meg tidligere. Bortsett fra det så er det som at jeg ikke er gravid! Eller, jeg har jo fått større mage og kjenner litt bevegelse i ny og ne, men glemmer ofte at jeg er gravid.

Jeg har slitt mye med migrene så langt i svangerskapet og har det i dag også (12+0). Pga den blir jeg også kvalm til tider, men har ikke vært kvalm ellers. Jeg har ellers veldig ømme brystvorter, må tisse hele tiden, luft i magen og sover dårlig (delvis selvforskyldt siden jeg kom hjem fra USA sist uke og ikke har helt døgnrytmen på plass). Litt stikking i magen innimellom

12+2 i dag. Kvalmen er omtrent borte, og jeg var ganske plaga i ukene 6-11.. Nå er det hodepine og tett nese, samt dårlig søvn. Ellers fin form :)

11+6 i dag. Fortsatt en del kvalm, men det har avtatt en del. Har hatt gangsperre de siste dagene (ligamentsmerter som strekker seg ned i skrittet både foran og bak:bag: ). Har vært og er fortsatt veldig sliten.

14+4. Jeg kaster fortsatt opp ca fem dager i uka. Er veldig trøtt på ettermiddagen. Men har fått tilbake en del energi, så klarer å være i jobb igjen, og har lyst på bittelitt flere matvarer.

11+6 i dag og føler så smått energien og matlysten begynner å komme tilbake. Fikk også akkurat høre hjertelyd hos jordmor (doppler) ❤️ Hun fant den etter to minutter. Ble noen gledestårer da..

11+4 i dag.Vært kvalmere siste uka. Kjempetrøtt, hodepine og vond korsrygg. Så her er formen lik pluss mer kvalme. Klarer så vidt pusse tennene på kvelden uten å spy.

12+0 i dag. Jeg raper mye, tisser ofte og har ømme og store pupper samt at jeg sover litt lenger på nattan fordi jeg legger meg tidligere. Bortsett fra det så er det som at jeg ikke er gravid! Eller, jeg har jo fått større mage og kjenner litt bevegelse i ny og ne, men glemmer ofte at jeg er gravid.
Kjenner du bevegelse så tidlig?

Kjenner du bevegelse så tidlig?
Ja, men er tredjegangs og vet hva og hvor jeg kan kjenne etter :)

Med første kjente jeg rundt uke 12+noe og med andre kjente jeg litt fra uke 10+0 som så var tydelig rundt uke 12. Nå har jeg kjent litt fra uke 10+noe, og det har blitt tydeligere og hardere siste dagene.

Med første husker jeg ikke når jeg kjente og så på utsiden, men med andre så kunne man både se og kjenne bevegelse på utsiden av magen min fra uke 15 :)

12.2 å blitt være kommet mere oppkast og kvalmen. Men de to tidligere svangerskapet jeg kastet opp frem til uke 24-25. Så lite sannsynlighet at skal bort denne gangen så tidlig.

Back
Topp