Uke 12 ?

• Trådstarter Trådstarter Mamma_Lillemor
  • Opprettet Opprettet
M

Mamma_Lillemor

Guest
Må bare skrive dette i en ny tråd, så jeg ikke kupper ei annens helt her..
Vi har jo skrevet litt i ulike tråder i det siste om at 12 er jo 12 fullgåtte uker. Så f. eks blodprøver når man er 11+4, da er man jo I UKE 12..

Men når vi tenker uke 12 som den magiske grensen.. Er det i det vi omtaler som 11+x eller er det etter tolv FULLGÅTTE uker, altså i uke 13?

Lurt på dette før og jeg kom til konklusjonen om uke 13.. men ble nå så usikker igjen. :o
Vil jo ikke gå en uke "ekstra" og tro jeg ikke er over den magiske grensen. Hihi :)

Ja, mener også det er 12 fullgåtte uker, altså fra 12+0. Hvert trimester inneholder 3 måneder (derav TRImester), så jeg tror du er over i 2. trimester og forbi den magiske grensen når du er 12+1. :)

Men samtidig så tror jeg ikke det skjer noe magisk natta mellom 11+6 og 12+0? :D Det er vel bare det at det er slutten på 1.trimester og alle organer er dannet. Tror det skal ganske store avvik til for at det skal gå galt etter uke 10. Så jeg er ganske så avslappet nå, relativt iallefall ;)

Men samtidig så tror jeg ikke det skjer noe magisk natta mellom 11+6 og 12+0? :D Det er vel bare det at det er slutten på 1.trimester og alle organer er dannet. Tror det skal ganske store avvik til for at det skal gå galt etter uke 10. Så jeg er ganske så avslappet nå, relativt iallefall ;)
Hehe absolutt, er nok like trygt 11+6 som 12+0 ;) Mente bare at det var da den "offisielle" overgangen mellom trimester 1 og 2 var. Men ja, er veldig trygt etter uke 10, tror de første 8 ukene er mest kritiske. Gleder meg til jeg er 10 uker!! :)

Etter fullgåtte 10 uker går det fra å være embryo til å være foster. De neste to ukene er bare siste "finish" av organer og diverse. Etter 12 fullgåtte uker skal det bare vokse og øve seg til livet på utsiden :)

Jeg tenker heller ikke at det skjer noe magisk fra 11+6 til 12+0, men tenker f.eks i "nedtellingen til 2. trimester" - teller dere ned til 12+0 eller 13+0 ? :)
Jeg teller personlig ned til 12+0, men ble usikker på når man liksom EGENTLIG er ved de 12 magiske ukene. :)

Men hva svarer dere når folk spør hvor langt på vei dere er? F.eks 11+2, sier du da 11 uker eller 12 uker? :)

Men hva svarer dere når folk spør hvor langt på vei dere er? F.eks 11+2, sier du da 11 uker eller 12 uker? :)

Da svarer jeg som regel 11 uker:) svarer med antall fullgåtte uker, føler det er mest "riktig";)

Back
Topp