UKE 12 passed:D Men vitaminer nå da?

Cat_0601

Andre møte med forumet
Heisann:)
Kanskje noen kan dele hva de spiser nå etter uke 12? Jeg har hørt at det ikke er vits å ta "Gravid"-tilskuddet lengre. Er folat der, og det er kanskje ikke nødvendig lengre? Noen erfaringer, råd på dette?

Jeg tar nå sen nycoplus mamma som kan tas fra 2. Trimester og til du eventuelt er ferdig og amme...

Jeg går over til nycoplus mamma om noen dager. Inneholder nesten det samme som nycoplus gravid, men uten folat

Jeg skal bare spise opp de tablettene jeg har igjen av folat, har ikke tenkt å kjøpe nye. Utenom så tar jeg bare tran m/vit. D, spiser sunt og variert, så føler ikke behovet for mer kosstilskudd. Alle verdier var fine etter første sv.kontroll, så trenger ikke ekstra jern heller :)

Jeg bruker enten Lifeline Gravid eller Nycoplus mamma tenker jeg. Den inneholder blant annet magnesium, som jeg vet jeg blir å behøve for å forebygge leggkramper etter hvert. Kan like gjerne ta det med en gang, så kanskje det ikke blir så ille som sist. :)

Eg kommer ta folat till boxen e tom. Sen tar eg omega 3 og magnesium før leggkramper. Sån har eg gjort det i mina 2 andra svangerskap . Har vurdert å køpa den pakken på apotek men e litt usikker.

Jeg tar kun omega3 og d-vitamin ( samme olje) siden jeg spiser sundt t og variert så ble jeg anbefalt av legen å ikke ta noe annet. Men det er jo ikke alle som spiser variert og sunt nok eller klarer å få i seg så mye mat så for de er nok de gravidvitamin pakkene fine :-)

Jeg tar kun omega3 og d-vitamin ( samme olje) siden jeg spiser sundt t og variert så ble jeg anbefalt av legen å ikke ta noe annet. Men det er jo ikke alle som spiser variert og sunt nok eller klarer å få i seg så mye mat så for de er nok de gravidvitamin pakkene fine :)
Ja. Vitamin D er ihvertfall viktig nå i vintermånedene og det er ikke mulig å få i seg nok via kosten.
siste svangerskapet (som ikke varte legre enn til uke 12) spiste jeg bare vitaminer jeg trengte ut fra blodprøver (har ofte vitaminmangel selv om jeg lever på frukt og grønnsaker), men det ble til slutt så mye å holde styr på at jeg bare ga opp og kjøpte meg gravidvitaminer. så har jeg ihvertfall det samme hver dag å forholde meg til :)

Tar folat til eg er tom. Og går fast på b12 sprøyter. Kommer til og kjøpe omega 3 og en boks med mangen vitaminer i. Tar og magnesium for og slippe leggkramper .

Back
Topp