Uke 12 og hverken vært på UL eller hos jordmor... fler av oss?

Anni123

Andre møte med forumet
Jeg er i uke 12+2 og har ikke vært på hverken UL eller hos jordmor- og har derfor ikke anelse om alt er som d skal der inne... Jeg har vært hos lege en gang, og han lyttet på hjertet mitt og sjekket blodtrykk, men ingen blodprøver eller urinprøver.... Jeg skal alt sammen til uka, men syns det er litt sent- særlig når jeg ser alle her inne som har vært flere ganger på ultralyd og hørt på hjertelyd opp og i mente!! Er det vanlig å vente så lenge når man ikke er pådriver på dette selv?
 
Jeg har kun vært hos lege en gang tatt blodprøvene og det som skal på første sjekk time.
Men gått til privat ul i uke 7 og nå i dag uke 12+5. Men det erjo noe jeg har hatt lyst til selv og bestilt selv. Ellers er det ikke vanlig å ha vært på mer en en kontroll til nå.Og det er heller ikke normalt å få høre hjertelyden før etter uke 15 hos de fleste, jeg fikk ikke høre når jeg var hos legen i uke 11.
 
Jeg var hos legen i dag på min første svangerskapskontroll. Tok blodprøve, urin, blodtrykk, høyde og vekt. Har vært der to ganger tidligere, men kun for å få sykmld siden jeg er så kvalm.

Har time hos jordmor til uka, de to timene ble litt tette, men føler for å ta en prat med jordmor, så da lar jeg den stå.

Var på tidlig ul i uke 11, det var for å finne ut at fostre ikke hadde tatt skade av de medesiene jeg hadde brukt før jeg fant ut at jeg var gravid og at jeg hadde tatt en angrepille
 
Det er helt normalt :-) Om alt går greit, er det vanlig med første kontroll hos legen ca uke 12, noen litt før, andre litt etter alt etter hvordan det passer hos legen. Jeg var selv til legen første gang 12+4. Tok blodprøve og urinprøve. På grunn av at jeg ble gravid med en gang etter SA uten mens i mellom, fikk jeg tilbud om tidlig ultralyd for å finne ut hvor langt jeg var på vei, og for å være helt sikker på at alt hadde komt ut under SA-en. UL hadde jeg i forrige uke. Da ble jeg satt tilbake 3 dager slik at han mente jeg var 14 uker akkurat da. Skal til jordmor den 20.feb for første gang. Når jeg bestilte time der, fikk jeg beskjed om at det var normalt å ta det ca en måned etter første konsultasjon hos legen. Videre skal jeg på ordinær ul den 9.3, da er jeg godt 19 uker. Etter det blir det vel en ny kontroll hos lege eller jordmor ca uke 24.
 
Jeg er i uke 11+6 og skal ikke på min første kontroll før jeg er 15 uker. Synest egentlig dette er veldig sent.  Ble innlagt på sjukehus i uke 8 pga. ekstrem svangerskapskvalme, og fikk derfor ultralyd samtidig.
 
Jeg har värt hos JM èn gang, kun målt blodtrykk og hört hjertelyden. 
Skal ta blodpröver neste uke, men neste kontroll er ikke för 8.mars og da blir det urinpröve oxo. Så ikke så mye på meg enda heller ..... 
 
Jeg var ikke hos jm før uke 14, da hadde jeg ikke vært hos lege tidligere. Ul hadde jeg vært på grunnet blødninger tidlig i svangerskapet.
 
Jeg var hos lege for fire uker siden,men da tok han bare blodprøver.
Skal ikke til Jordmor før 27 februar og ordinær UL 14 mars...
 
heilt normalt;) Pleier ikkje å vere jordmortime før etter ordinær ul ;) Eg gledar meg til å ringe ho å fortelle at eg er gravid, for ho er så koselig!! <3
 
Jeg uke 12 nå og jeg har også bare vært på en vanlig sjekk hos legen for et par uker siden. Tok blodprøve og sjekka blodtrykket, også hadde jeg med urinprøve som de sjekka. JM har hatt ferie den siste uka og vi var på ferie uka før der så jeg har ikke fått bestilt time hos henne enda heller, men håper ho kan ta meg inn iløpet av et par uker. Er jo litt nervøs for om alt er bra inni der da, om det er noe hjertelyd osv, men må jo bare regne med at alt er bra. Sist var jeg hos JM for første gang i uke 11 pluss noen dager, og da fikk vi høre hjertet :)
 
Hei! Ja, det er flere av oss! :)
Jeg har ikke vært hos hverken lege, jordmor eller på ultralyd enda, og det er helt vanlig!

Jeg skal ha min første time hos jordmor på torsdag, og gleder meg til det. (12 + 1) Da regner jeg med hun bestiller time til ordinær ultralyd for meg, som nok blir rundt uke 18. Var ikke hos jordmor eller lege før uke 12 i forrige svangerskap heller. Men hadde da tidlig ultralyd pga at vi hadde vært gjennom assistert befruktning. I et normalt svangerskap uten tidlige blødninger eller andre spesielle grunner, er det ikke vanlig med kontroll før rundt uke 12, og ultralyd i uke 18. Skulle gjerne tatt en titt før jeg også, men vi får vel bare smøre oss med tålmodighet, eller evt. betale for privat ultralyd. Selv velger vi å vente og glede oss! :)
 
Så deilig det må være å kunne slappe av slik som dere, må si jeg skulle ønske jeg var sånn jeg og!!!
Vet jo at når det ikke er kommet noe form for blod, ikke styrt rødt og ikke gammelt så er det stort sett bra inni magehuset :) Men klarer ikke slappe av jeg, hater denne mangelen på kontroll, imorra skal jeg på 3 ul :/ Var akkurat sånn med gullet og :/

Men, for å legge til, på slutten var det bra at jeg var hysterisk gravid, ikke sikkert han hadde vært i live hvis jeg ikke fartet på ul med hver minste bekymring.
 
Takk for alle svar, i går var jeg endelig på ultralyd og fikk se en sprell levende og frisk liten krabat- kjempestas og godt å se :) 13 + 1 i dag!
 
Back
Topp