Ukas UL 29+5

Julita

Forumet er livet
Og vi er forvirra [:o][>:]
Ny lege idag igjen, som tok UL på en helt annen måte enn det vi er vant med. Og fikk HELT andre resultat enn de vi har fått de siste 2.5 månedene og fikk senest for 10 dager siden. Da ble nemlig jentene våre vektestimert: største til litt over 1000 g, og minsta til smått over 500 g. Altså 500 g forskjell. Nå målte han lårbein, som de bruker å gjøre. Minsta, som alltid har vært 3-5 uker mindre enn svangerskapsukene tilsier, var plutselig så vidt under streken. Og han målte henne til å være 1300 g - 150 gram mindre enn søsteren. Det KAN jo ikke stemme . Forstår at estimeringen ikke er noe fasitsvar, men sånn ca., men uansett- hvordan kan hun vokse SÅ mye på 10 dager. OM det er tilfelle, er jeg lykkeligst i verden selvfølgelig - men jeg tør ikke tro på det. Det virker rett og slett aaaaalt for godt til å være sant. Men hva kan man gjøre.. helt siden O.UL. har vi gått og vært bekymra for småtuppene våre og fått ettertrykkelig beskjed om at det KAN gå galt, og at tilstanden er komplisert - og så *vips* plutselig er alt normalt. Forstår ikkenoe jeg, og forstår slett ikke hvordan vi skal klare å vente i 10 dager til neste UL for å få klarhet i hva som stemmer her .

Øh... [&:] Av og til blir man bare MER forvirra av å snakke med leger. Det er nesten så man mister trua på dem alle sammen. Men om denne siste ul'en stemmer, så er jo det fantastisk gode nyheter!!! [:D]

Skjønner at dere blir forvirra ja[&:]Jeg tror jeg hadde krevd å tatt en ny en jeg når det er så store avvik[8|]Sånn over helga liksom.Håper nå inderlig at denne legen har rett for det er jo helt fantastiske nyheter julita[:)][:)]

Jeg ville nok heller ikke klart å vente uten å bli helt tullerusk i hodet.
Noen sjanse for å mase deg til ny UL til uka?

Oi hjelpes!! Da hadde jeg blitt skikkelig forvirra og hadde ikke greid å vente i 10 dager på ny UL!

Men hva sa legen til dette da? Var han sikker i sin sak liksom!? [&:]

Ja, han ga uttrykk for at han var sikker hvertfall - og målte leeeenge. Vi var der sikkert 1.5 time, mot ca 1 time til vanlig. Men det var så mye plunder, syns jeg. Han fant ikke hodet til tvilling 1, og måtte ha meg til å snurre alleveier, mente jeg ikke kunne ligge på den siden jeg bruker å ligge på - oosv.

Når man går ut fra målene på lårbein, mage og hode for å estimere vekt, er feilmarginen noe sånt som +/- 10 %. Lurte et øyeblikk på om han hadde målt tvilling 1 to ganger, men det må hvertfall være umulig, siden tvilling 2 ligger på tvers på venstresida, og nr. 1 ligger med hodet ned på høyresiden. Går vel ikke an å ta så feil? [&:]

Tror jeg skal ønske meg en ny UL til uka ja. De søte jordmødrene på poliklinikken sier jo at jeg må komme innom på sjekk om det er noe som plager meg. Og det kan jeg med hånden på hjertet si at det er det nå [8|]. Men om det hadde vært vår vanlige lege, så hadde jeg vært i ekstaaase nå *drømme*. Har sine bakdeler å være i denne fasen midt i fellesferien, ja [:o]

Jeg syns du skal snakke litt med de snille jordmødrene, jeg. [:)] Be pent om en ny sjekk med en ny lege. [;)] Du kan jo ikke gå rundt sånn å være så usikker i 10 dager!!!

Maaan with a plaan. Skal tusle bort på sykehuset til uka.

Høyrest meget merkelig ut. Han må no ha reagert på at målingane denne gangen er såååå forskjellige frå dei andre! [8|] Hadde sikkert vert lurt å fått ein ekstra UL, så ein kan får stadfesta enten det eine eller det andre. Får hååååpe at denne legen hadde rett, og at begge jentene vekse og gror betre for kvar dag som går  [:D]

Ja, håååper det. Men tør ikke slippe jubelen løs før vi har fått det "bekrefta" fra flere hold. Kanskje jeg blir gående til slutten av september istedenfor slutten av august [:-]

Back
Topp