Ujevn hjerterytme

Mamma med spire

Elsker forumet
På kontroll i dag hadde fosteret ujevn hjerterytme på rundt 100!... plutselig hoppet det over et slag, så kom det to tette.
Vi lyttet ganske lenge, og dette gjentok seg hele tiden, så hun ble litt bekymret og sendte meg videre til føden..
Huff jeg hadde hjertet i halsen, og var redd noe var veldig galt...
Men på ultralyd så alt veldig bra ut... da var hjerterytmen på 135 men fortsatt uregelmessig... de sa jeg ikke skulle bekymre meg om dette så tidlig, men hvorfor gjorde jordmor det da?
Klarer liksom ikke å slå meg helt til ro med at alt er bra nå...
Andre her som har fått påvist uregelmessig hjerterytme? Hva sa dem i så fall da?
 
Skjønner jo godt du bekymrer deg. Jeg vet veldig lite om det, men har lest flere plasser at hjertet ikke er helt modent før i tredje trimester og at dette kan skje. Får du oftere kontroller nå da?
 
Huff, ikke koselig i det hele tatt. Men prøv å ikke bli alt for stresset.. Jeg ville mast om ekstra kontroller..


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Huff hadde blitt stresset jeg og.
Får du ekstra oppfølging?

Sent from my GT-P7310 using BV Forum
 
Jeg har ikke fått time til ekstra kontroller, men jeg kunne bare komme innom jordmor om jeg ville lytte.Neste legetime er om 2 uker.
 
Huff så ekkelt.. Har ikke opplevd det, men hadde nok bedt om noen ekstra kontroller da ja.. Rart jordmor ble bekymra om d er vanlig tenker jeg.
 
Ikke vært borti. men hadde stolt på sykehuset tror jeg. godt at de tok den inn og sjekket. :)
 
Heisann!

Kunne ikke la ver å skrive når jeg leste tråden din. Da jeg var gravid med jenta vår oppdaget jordmor også uregelmessigheter på hjertet hennes, hun ringte inn til føden og sendte oss inn i hu og hast. Der inne mente de at alt var bra etter at de hadde kontrollert hjertelyden over en halv times tid.

Vi har vært nøye følgt opp etter fødsel, da det fremdeles viste seg å være noen uregelmessigheter på hjertet. Nå er hun 3,5 år og er frisk som en fisk og alt er i skjønneste orden med henne! =D
 
Heisann!

Kunne ikke la ver å skrive når jeg leste tråden din. Da jeg var gravid med jenta vår oppdaget jordmor også uregelmessigheter på hjertet hennes, hun ringte inn til føden og sendte oss inn i hu og hast. Der inne mente de at alt var bra etter at de hadde kontrollert hjertelyden over en halv times tid.

Vi har vært nøye følgt opp etter fødsel, da det fremdeles viste seg å være noen uregelmessigheter på hjertet. Nå er hun 3,5 år og er frisk som en fisk og alt er i skjønneste orden med henne! =D

Godt å høre at det gikk bra med jenta di :)
Jeg syns jo det er bra de heller sjekker en gang for mye...

Husker du hvor mange uker du var når det ble oppdaget uregelmessigheter på jenta di? For på føden her sa de at det ofte er sånn før hjertet er helt modent, og at det ikke skal stabilisere seg før rundt uke 33-35.. håper det stemmer.
 
Klarer desverre ikke ta igjen når det ble oppdaget, men tipper at jeg var omtrent 6-7måneder på vei da. Grunnen til at hjertet hadde uregelmessig lyd etter hun var kommet til verden var blant annet fordi et hull i hjertet ikke lukket seg etter føsel, som det skal gjøre hos alle små babyer. Pga det hullet var det også større trykk og mer volum blod som ble pumpet gjennom hjertet. Så hadde det ikke lukket seg måtte det "kikhullopereres" (mener det er det det kalles). Men det begynte lukke seg når hun var mellom 1,5 til 2 år.
 
Back
Topp