Ujevn hjerterytme?

Snuppeluppe

Gift med forumet
Jeg er 24+3 i dag, og har akkurat hatt doppleren fremme og lyttet litt på den lille i magen.
Ble litt bekymret, fordi hjerterytmen var så ujevn...akkurat som om hjertet hoppet over noen slag.. var liksom sånn dunkdunk dunkdunk *stille*, dunkdunk dunkdunk *stille* også var det bra en stund, også skjedde det samme igjen.... Lå på 140-155 slag da, som det bruker å gjøre.. Men ble litt skremt av at det høres ut som det hopper over noen slag. Kjenner ellers bra med liv. Bør jeg bekymre meg?

Jeg hadde kontaktet jm eller lege. Bedere og få undersøkt det en gang for mye eller ingen gang.

...tror jeg ville sluttet å bruke den hjemmedoppleren som kanskje skaper unødvendige bekymringer...så lenge du kjenner spark hver dag er det vel opp til lege og jordmor å høre på hjertelyden når du er til kontroll! 

de snur og vender endel på seg, og je har oppdaget at det er stor forskjell på hvordan hjertelyden høres ut ut ifra hvordan babyen ligger i magen.

men er du usikker er det bedre å snakke med lege eller jm, enn å gå å uroe seg :)

Mest sannsynlig en helt unødvendig bekymring og du kan puste helt rolig og da det med ro =) 
Så lenge du kjenner bevegelser og tross alt finner hjerterytmen er nok alt bra!
Prøv å ikke bruke den doppleren så mye, kanskje?
Er du fortsatt bekymret så tar du selvsagt kontakt med lege/jordmor/føden =)

Takk for svar, jenter. Jeg dro til legen for sikkerhetsskyld jeg, for jeg ble så bekymret.
Men alt var i orden :) <3

Back
Topp