Uinteressert mann...

Hirka

Gift med forumet
Junilykke2018
Septemberlykke 2021
Det er skikkelig frustrerende at mannen ikke virker noe interessert i hva som skjer om dagen. Han spør ikke om noe vedrørende graviditeten, hvordan jeg har det, om jeg merker noe og sånt... Han er nesten nølende med å i det hele tatt ta på meg! Er det vanlig at gutta trenger litt tid på tanken eller er han bare ikke interessert liksom?? Tips til hva jeg kan gjøre eller si for å involvere han? Har prøvd å fortelle litt hva jeg leser på appen og sånt hva som skjer uke for uke, men han virker mer opptatt av tlf eller TV.. :(

Han endrer seg nok når dere har vært på ul og han ser at det faktisk er en levende baby inni der:) De kjenner ikke det vi kjenner, så derfor kan de virke litt kalde.

På den appen jeg har (preglife), er det delt inn i "barnet", "mamma", "partner". Der står det mye bra om å vise at man bryr seg osv. Du kan jo ta screenshot og sende ham på SMS? [emoji6] Eller ta det opp med ham, at du ønsker mer engasjement. Det er nok veldig uvirkelig og fjernt for dem enda, og blir mer virkelig når magen synes og de kan kjenne liv. Men jeg tror som sagt det er veldig viktig å snakke om det, for det er nok ikke sikkert han skjønner hva du savner sånn av seg selv.

Klem til deg!

Tror det er veldig normalt. Det er jo ikke så veldig mye å forholde seg til enda. De opplever ikke dette på samme måte som oss. Jeg synes det er spennende å legge merke til små forandringer i kroppen, ellers er alt annet bare kjedelig foreløpig. Jeg tror mannfolka bare synes det er kjedelig [emoji12][emoji23]

Det er skikkelig frustrerende at mannen ikke virker noe interessert i hva som skjer om dagen. Han spør ikke om noe vedrørende graviditeten, hvordan jeg har det, om jeg merker noe og sånt... Han er nesten nølende med å i det hele tatt ta på meg! Er det vanlig at gutta trenger litt tid på tanken eller er han bare ikke interessert liksom?? Tips til hva jeg kan gjøre eller si for å involvere han? Har prøvd å fortelle litt hva jeg leser på appen og sånt hva som skjer uke for uke, men han virker mer opptatt av tlf eller TV.. :(
Tror det er veldig vanlig ja :-) Vi går jo å kjenner etter dagen lang, mens for han er alt det samme som før. Her ble samboer litt mer interessert etter ultralyd for da fikk han se at det faktisk var noe der, men spark og sånn syns han bare var spennende et par ganger :p

En kompis av samboer forklarte det slik at han ikke klarte å forestille seg at det faktisk skulle komme et menneske til verden og derfor ikke interesserte seg så veldig selv om han så at kjæresten var dårlig osv. men ble flinkere når de skulle ha nr 2 :-)

Kjæresten min ba meg om å klippe gresset dagen før termin med 1.mann, men det var bare fordi han (nok en gang) glemte at jeg var gravid [emoji85] Jeg var i veldig fin form hele veien og alt annet var jo som normalt, bortsett fra en rimelig stor kul på magen da [emoji23]

Jeg tror bare de sliter med å skjønne det, siden ingenting fysisk endrer seg for de.. Mens vi kjenner på masse småting som skjer hele veien [emoji4]

Her tør ikke mannen tro/håpe noe enda, mest fordi vi har mistet 4 ganger før, men også pga som han sier at graviditeten er faktisk mest interessant for meg som faktisk merker det, mem han gleder seg vilt til å møte småen når den tid kommer [emoji173] han prøver så godt han kan, hører på meg og er med på å snakke om ting, men han ser helst at jeg tar det opp enda. Han fikk kjenne livmoren min utenpå magen i går, tror han syns det var litt stas og at det ble litt mer virkelig for ham [emoji4]

Høres normalt ut. Mannen her har vært god med meg under begge svangerskap, stolt som en hane, men har ikke lest verken på apper eller lest seg opp på noe annet vis. Var med på UL, og syntes det var gøy. Og fødselen, da var han så stolt at han holdt på å sprekke. Men han var ikke sånn at han engasjerte seg i hvordan barnerommet skulle se ut, hvilke ting vi behøvde, klær eller sånn, han bare regnet med at alt det hadde jeg kontroll på [emoji87] la han få litt tid, det kan være mange følelser i sving når man har fått vite man skal bli far. Mange gode, men sikkert noen bekymringer også. Sånn er det i alle fall hos meg. Kanskje det ikke har gått helt opp for han heller. Kanskje han kan bli med på en kontroll hos jordmor når det passer [emoji4]

Back
Topp