Uhyggelig

babyønske13

Elsker forumet
I dag var jeg hos tannlegen, jeg hadde ikke vært der på tre år, litt pga økonomien. Så jeg hadde fire store begynnende hull. Tannlegen min var så sur og gretten fordi hu hadde kommet forseint til jobb og det skulle gå utover meg idag, vanligvis så er hu hyggelig og blid når jeg har gått til henne, jeg har gått hos henne jeg var 8år. hu sa til meg: hvis du ikke klarer å ta vare på tennene dine, så kommer du ikke til å klare å ta vare på tennene til barnet ditt.

Så frekkt!!!! Har heller ikke vore hos tannlegen på 2 år pga det e så jævli dyrt!! Men passe virkeli på tennene til barna for det om.... Skal til tannlegen den 22. februar, å grue meg VILLT

jeg har ikke vært flink med å ta vare på mine tenner, og jeg spiste mye sukker i svangerskapet. Så jeg må punge ut 4190kr for timen i dag og de fire hullene med bedøvelse. jeg var helt på gråten når jeg gikk når hu hadde sagt det til meg. 

Huffameg!:( har ikke vært der selv på 3år.. så gruer meg til den 28 feb. når jeg skal dit:S og 4190:O er jo helt syk pris!!! du fikk det på faktura?

ORIGINAL: Nøtteknekkern

Da hadde jeg KLIKKA [8|]

Jeg har vært drit uheldig med tenna mine selv,faktisk.
Det blandet med tannlegeskrekk,er ikke gunstig.
Hadde tannlegen min sagt noe sånt,hadde jeg bedt ho klappe igjen brødhølet,og fokusere på KUN det hun fikk betalt for,og om hun våget å åpne kjeften igjen,så skulle jeg ha sørget for at hun fikk vite nøyaktig hvor stor kundekrets hun kom til å miste.
Spørs om hun hadde turt å si så mye mere [8D][8D]

(om man ikke nødvendigvis GJØR noe ut av trusselen,så får man iallefall stoppet kjeften på dama,hehe)

ORIGINAL: sofia89

Huffameg!:( har ikke vært der selv på 3år.. så gruer meg til den 28 feb. når jeg skal dit:S og 4190:O er jo helt syk pris!!! du fikk det på faktura?

Synes ikke det er helt for ille, det koster 540kr for et hull. og 575kr for en kontroll hos skoletjenesten. jeg fikk det på faktura, men jeg skal ikke ta de hulla før i mars.

kjedelig å komme til grettent helsepersonell da.. men de er også mennesker. Men er nok mange som får litt klar beskjed hos tannlegen, er på en måte en del av jobben til tannlegen å få folk til å ta vare på tennene sine. De skal ikke bare reparere hullene, de skal også hjelpe folk til å slutte å få hull. 4 store hull er mye, men fordelt på 3 år, er det jo ikke så mye. Bare synd at de var store.

tror nok du klarer å ta vare på tennene til ungen din selv om du har forsømt tannlegebesøk noen år, og kanskje spiser en del godteri selv. Jeg selv smugspiser godteri når gutten min ikke ser meg. vi tar fram godisen når ungen er i seng om kvelden. Han får litt han også, men er strengere med han enn med oss selv. Han må ha i seg næringsrik mat og vi skal ikke gjøre ham til sukkerslave.

Jeg har opplevd slike tannleger selv, og da har jeg ikke gått tilbake, noe som har gjort at jeg ikke har vert hos tannlegen på lenge selv, men for 2 år siden knakk fortanna mi, og da fant jeg en kjempe fin tannlege, hun er unik, hun sier i fra på en fin måte. får også delt opp summen, og hun setter opp time slik at man får betalt det man skyler før man må ut med mer.

hu er egentlig kjempe hyggelig, men det skal ikke gå utover meg at hu hadde dårlig start på dagen, moren min satt der for å passe markus for meg og hu reagerte på det også. 

Har nettopp vært der jeg også, men tannlegen min er veldig grei. Jeg har 4 små begynnende hull, så jeg har fluor og tanntråd i hjemmelekse.
Grunnen til at jeg var der nå, var at jeg sprakk 3 jeksler under fødselen. Koster meg 4000 ca, men han skulle undersøke om jeg kan få noe dekket via trygden
siden det skjedde under fødsel. Vi har også utvidet ulykkesforsikring så kan være at vi får noe der også.. Skulle glatt betalt litt mer i skatt jeg, slik at vi fikk egenandel på tannlege også, slik som annen lege..

ja, det skulle ha vært egenandel på dette her. uff. jeg må bare spare opp penger til dette. selvom det var jo ikke verste regningen man kunne få, har hørt om folk som har fått 20-30000kr i tannlegeregning.
VI MÅ NOK VÆRE FLINKE TIL Å TA VARE PÅ TENNENE VÅRE FOLKENS!

Back
Topp