Uhell om natten

KatBra

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
De første ukene hadde lille gutten vår gjerne flere bæsjebleier om natten, og det ble da naturlig å stå opp for å bytte. Nå den siste uken har han der i mot ikke hatt bæsjebleie om natten, så jeg har da latt han sove. Men han tømmer virkelig blæren sin da, for nå har vi hatt uhell 4 dager på rad. Vi gikk over til 2'er bleier og regnet med at problemet skulle slutte der, men neida - han klarer å fylle opp hele den bleien også. Kan ikke gå opp enda en størrelse i bleier, da vil den jo bli altfor stor og det vil lekke uansett. Kjenner jeg er lite lysten på å vekke om natten, men det er vel eneste løsningen. Kanskje skifte bleie på sengen for å gjøre det minst mulig invarderende.

Andre som har samme problemstilling?

Får han mat/pupp om natta ? Bytter alltid bleie da jeg selv om den ikke er full.. Bruker nr 2 i pampers,opplevd lekkasje i libero i tilsvarende størrelse.

Har sjeldent uhell me pampers vi også. :-) libero tissa han igjennom hele tia.

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Får han mat/pupp om natta ? Bytter alltid bleie da jeg selv om den ikke er full.. Bruker nr 2 i pampers,opplevd lekkasje i libero i tilsvarende størrelse.

Ja, han våkner for mat ca. annenhver til hver tredje time på natten. Men han sovner så fint igjen på puppen at jeg ikke har villet vekke han. Han har litt vanskeligheter med å falle til ro igjen dersom han våkner ordentlig.
Kanskje vi skal prøve pampers da. Er generelt egentlig ikke så glad i pampers, men kan nå være verdt et forsøk :)

Pampers holder mye lengre er erfaringen min også ;) Har prøvd libero nr1 også men gikk raskt over på pampers.
Synes de virker mye mer "komfortable" å ha på for lille også, litt mindre stivt på en måte ;)

Opplevd uhell med libero sine bleier, men etter vi bytta til pampers er det blitt mye bedre, føler di er litt mer tøyelige enn libero også :-)

Sent from my LT26w using BV Forum mobile app

Er egentlig ikke så fornøyd med pampers heller, føler de blir så fuktige, men funket bedre enn libero sine så :-)

Sent from my LT26w using BV Forum mobile app

Jeg må alltid bytte bleie til nattmåltidet. Ellers tisser hu ut alt :p

Jeg skifter i senga i mørket i full fart, om hu sover så våkner hun ikke engang:)
Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Ja, han våkner for mat ca. annenhver til hver tredje time på natten. Men han sovner så fint igjen på puppen at jeg ikke har villet vekke han. Han har litt vanskeligheter med å falle til ro igjen dersom han våkner ordentlig.
Kanskje vi skal prøve pampers da. Er generelt egentlig ikke så glad i pampers, men kan nå være verdt et forsøk :)
Skift FØR du ammer?:)

Skift FØR du ammer?:)

Ja, det er jo evt. det jeg må gjøre, i håp om at han faller til ro igjen. Dessverre har han ikke alltid gjort det tidligere. Han våkner såpass av lysene på badet, av og på med pysj osv. at han har vanskeligheter med å finne roen igjen etterpå selv om han ammes. Får se om det blir bedre dersom vi skifter på sengen i mørket ;)

Ja, det er jo evt. det jeg må gjøre, i håp om at han faller til ro igjen. Dessverre har han ikke alltid gjort det tidligere. Han våkner såpass av lysene på badet, av og på med pysj osv. at han har vanskeligheter med å finne roen igjen etterpå selv om han ammes. Får se om det blir bedre dersom vi skifter på sengen i mørket ;)
Ja skift i senga i mørket, det gjør vi :) snuppa her blir og urolig om vi går på badet.

Jeg er heller ikke fornøyd med Libero, brukte ikke mange av de før jeg bytta til pampers :) Skifter på senga før han spiser :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Pampers er myyyye bedre enn libero :) Skift i senga før du ammer, en full tissebleie holder dårlig på babybæsj enn en tørr en :)

I natt skiftet jeg på han rundt 02, og kl 07 i dag morges var neste bleie helt full av tiss og det hadde lekket gjennom igjen. Så da er det avgjort, vi skal prøve pampers! ;)

Litt annet tema men ser så mange liker pampers. Jeg er fornøyd med libero. Prøvde en pakke pampers og lille ble helt rød over hele rumpa og pampersen "satt seg fast" på en måte. Tror hun reagerer på lotion i den.
Ingen som opplever det da?

Litt annet tema men ser så mange liker pampers. Jeg er fornøyd med libero. Prøvde en pakke pampers og lille ble helt rød over hele rumpa og pampersen "satt seg fast" på en måte. Tror hun reagerer på lotion i den.
Det er nettopp derfor jeg er så skeptisk til Pampers. Prøvde den da jeg fikk storesøster fordi det var det de hadde på barsel den gang. Var sånn "netting" i bunn av bleien husker jeg, og den satt seg fast i stumpen til lillemor. I tillegg så putter de jo alt mulig rart i bleiene sine, så jeg hadde liksom håpet å unngå de bleiene siden jeg selv har atopisk eksem og veldig sensitiv hud. Var kjempefornøyd med libero til storesøster, men det er kanskje forskjell på gutter og jenter? :P

tror det kommer an på barna :-) vi prøvde libero til storebror, men funket ikke i det hele tatt, ikke gode på og han tisset igjennom mange ganger i døgnet så til han sverget vi til pampers, aldri hatt noe problem med pampers til han. men han må ha libero trusebleier.

når vi kom hjem fra sykehuset med lillesøster begynte vi med pampers, men hun var så sår og rød. gikk over til libero og hun ble bra. så til henne må vi nok bruke libero :-)

tror det kommer an på barna :) vi prøvde libero til storebror, men funket ikke i det hele tatt, ikke gode på og han tisset igjennom mange ganger i døgnet så til han sverget vi til pampers, aldri hatt noe problem med pampers til han. men han må ha libero trusebleier.

når vi kom hjem fra sykehuset med lillesøster begynte vi med pampers, men hun var så sår og rød. gikk over til libero og hun ble bra. så til henne må vi nok bruke libero :)

Samme her! Pampers helt til vi gikk over til trusebleier :) Men skjønner at denne nettingen kan sitte fast i såre stumper, her har aldri storebror vært sår som lliten. Denne nettingen er kun på de aller minste bleiene.

Back
Topp