Uheldige meg....

Leverihåpet

Gift med forumet
I dag var jeg hos legen og der viste blodprøvenen at jeg hadde for høy CRP så da må jeg til med antibiotika. Han fant en som passet for oss "gravide". Blir behandlet som det nå i rugetiden....
Passet ikke i det hele tatt dette...
Men men jeg håper ikke noe av gulleggene mine tar skade av dette... Kjenne stikkning i dag også.

Men ett spm. jeg bare må spørre om kanskje litt på kanten, men.

Når dere går på toalettet og tisser. Kjenner dere at det trykker neden til når du er ferdig å tisse??
Håper jeg gjorde meg forstått.
Jeg kjenner det trykker ser dere så jeg viste ikke om det var unormalt?? Hadde det ikke slik på min første IVF behandling...

Noen som kan hjelpe meg???

Æsj, så tråkig[:'(]

God bedring[:)]

Det andre vet jeg ikke noe om, siden jeg ikke har vært ruger enda..

Jeg håper for all del ikke det...
ORIGINAL: *dreamer*

Ååå så kjedelig[:(] Goood bedring
Gulleggene tar nok ikke skade av det[:)]

Jeg hadde veldig nedpress etter dobesøk. Innimellom kjentes det som eggstokkene mine skulle dette ned i do faltisk og mys merter. Værst var det når jeg gjorde bomelom [&:] Det går over, jeg har hatt det sånn etter hvert forsøk og jeg har hatt 4 forsøk [8D]

Uff så kjedelig då [&o] Hadde ikkje sånn trykking når eg var på do, men me er jo så forskjellige. Eg hadde knapt noko ubehag under forsøket. Kun mensmurring o.l.

God bedring[:)]

Hva er UVI?? Urin veis infeksjon?? Jeg har ikke svie eller noe når jeg tisser, men det er kanskje ikke nødvendig?? Viten her... Er det farlig??

ORIGINAL: Serene

Jeg gikk på antinbiotika når jeg ruget i starten og ruger enda[;)] og ja jeg hadde nedpress etter toalett besøket også under det samme forsøket[:)] har vel hatt det relativt heletiden under graviditeten akkurat som om man ikke får tømt blæra helt. dette kan også tyde på UVI så jeg ville tatt en test hos legen bare for sikkerhets skjyld [:)]

jeg spurte legen om det ikke var farlig å ta antibiotika under rugeperoiden og da sa han at det var farligerere å ikke ta det..

ORIGINAL: Nesing

Kjedelig at du har fått en infeksjon, men bra det ble oppdaget slik at du får den behandlingen du trenger! Håper du blir kjapt frisk og rask igjen.

Hadde mye nedpress under rugeperioden, ja, også før jeg visste at jeg var gravid. Det fortsatte også videre etter pos test. Tror derfor det er helt normalt og ikke noe du trenger å bekymre deg for!

Når det gjelder UVI, går det an å ha noe man kaller "stum" UVI, altså urinveisinfeksjon uten særlige symptomer. Normalt sett har man gjerne svie når man tisser, man må tisse ofte men det kommer bare noen få dråper hver gang. Noen ganger kan man altså ha UVI uten symptomer. Kanskje det er derfor CRP´en er forhøyet? Om du ikke har andre problemer som kan forklare CRP-verdien altså.... Som gravid er det vanligere med disse stumme infeksjonene og derfor testes urinen ved hver kontroll for dette og annet. Det kan jo også være at du har fått infeksjon grunnet behandlingen, altså forsøket ditt, for selv om legen er nøye med hygiene blir det tross alt en del "plukking" der nede. Regner også med at du setter Crinone, denne vaginalgelen, og det kan også føre til at bakterier kommer videre opp i systemet/skjeden og skaper en UVI vil jeg anta. Ikke vet jeg.

Håper i hvert fall du snart er i form. Er overbevist om at antibiotikaen ikke har noen innvirkning på resultatet av forsøket!

Klemmer fra Nesing [:)][:)]

Jeg vet at jeg har fått lungebetennelse derfor grunnet antibiotika behandlingen, men om det er denne gelen som har forårsaket dette er jeg ikke sikker. Men før uttaket gikk jeg også på antibiotika pga halsbetennelse så jeg syns det var rart jeg skulle få en ny infeksjon. Kanskje det er det som forårsaker dette likevel? Vanskelig å si.
Dette med UVI kanskje jeg skal ta en nærmere sjekk på det?
Jeg går selvsagt på denne Crinone kremen ja viktig det. Så nå har jeg tatt 3 tab. i dag skal ta 4. Men det er lav dose heldig vis...

Ok, men nå er det ikke så plaksomt lenger med denne nedpressen. Men leverer en prøve likevel...
Tusen takk for svar...[:)]
ORIGINAL: bet

Skader ikke å levere en urinprøve hos legen for å få utelukket urinveisinfeksjon...men om du vet CRPen er pga lungebetennelsen så er det vel ikke hypersannsynlig at du har UVI om du ikke har andre symptomer på det. Jeg leverte flere i beg av svangerskapet pga jeg var redd for at den nedpressfølelsen når jeg var på do var akkurat det men fikk aldri noe påvisning så det var nok bare ettervirkinger etter behandling og overstimulering....[8|]

Back
Topp