Uheldig

Desembermamma2014

Flørter med forumet
Jeg var så uheldig å klarte å knekke litt av en tann i dag er det noen som har erfaring med å dra til tannlege når dere er gravide? Jeg er så redd det kan være skadelig?!

Jeg var så uheldig å klarte å knekke litt av en tann i dag er det noen som har erfaring med å dra til tannlege når dere er gravide? Jeg er så redd det kan være skadelig?!
Den største grunnen til at man ikke går til tannlegen som gravid er røntgenstrålene når de tar bilder. Hvis jeg husker rett så er det ikke noe problem tidlig, men jeg fikk ikke time 1,5 mnd før termin sist.

Jeg trakk en tann forrige gang. Bare si ifra at du er gravid, for da gir de deg smertestillende som gravide kan ta :) tannlegen sa til meg at et røntgenbilde er like mye stråling som du får ved en flytur Oslo-Bergen, så ikke veldig farlig ;)

Fikk beskjed om å vente til trimester to, for det er den beste tiden vi takler bedøvelsen på :)

Jeg hadde tannlegetime nå i oktober, men må utsette den til 2. trimester. (Ringte tannlegen og det som er den vanlige anbefalingen)

Back
Topp