uhææ!!!!

Frøken Happy

Glad i forumet
ER DET NOEN SOM HAR RÅD MOT HALSBRANN??????  HOLDER PÅ Å GÅ PÅ VEGGEN HER ,DET BRENNER I HALSEN,Å DET NYTTER IKKE Å DRIKKE MELK,TROR JEG BLIR SPRØ!!!!

Link, men er nok litt vanskelig å få tak i på lørdagskvelden. Må på apoteket for det.

for meg er det kun en ting som fungerer, og det er Gaviscon, men det må du på apoteket for å få.... jeg har prøvd alt!! Kan hende at annet fungerer på deg da... har hørt at man kan spise mandler

Jeg har ikke vært plaget av halsbrann.. men har hørt at ifa hjelper..

ORIGINAL: lenemor

for meg er det kun en ting som fungerer, og det er Gaviscon, men det må du på apoteket for å få.... jeg har prøvd alt!! Kan hende at annet fungerer på deg da... har hørt at man kan spise mandler

og rå potet er visst et godt kjærringråd. samt hold deg unna sjokolade[:)]

jeg drakk 1 liter med H-melk, og knaste halspastiller som fisherman (om det skrives sån) og noe andre knasepastiller. gaviscon hjalp ikke meg noe.. ble bare kvalm av det

melk hjelper veldig bra, ellers tok jeg noen tabeletter som het kalsiumkarbonat eller noe.. men ble kvalm av de[:'(]

har hørt at mandler kan være redningen!

har også hørt at mandler funker bra!!
Lovehearts, melk, banan skal også funke..
Ellers vet jeg ikke...
ikke spis forover bøyd, men helst så rett i ryggen som mulig, og hold deg i ro en stund etter du har spist...

ORIGINAL: Jas

Ellers vet jeg ikke...
ikke spis forover bøyd, men helst så rett i ryggen som mulig, og hold deg i ro en stund etter du har spist...

Banan hjelper IKKJE her, Bare Jeg omtrent SER en banan svir det... SNUFS...

ORIGINAL: Dorothy_1

Ellers vet jeg ikke...

Jeg skal ikke komme å påstå verken det ene eller andre her, for jeg har ikke noe særlig problemer med halsbrann, men har lest det rundt omkring...

Jeg vet ihvertfall at appelsin gir meg sinnsykt med halsbrann, så har holdt meg langt unna det i det siste...

Du må først og fremst holde deg unna mat og drikke som fører til halsbrann. Kaffe, tomat, brus, brunost pg appelsinjuice er eksempler på mat og drikke som føre til halsbrann. Melkeprodukter er syrenøytraliserende og hjelper mange. Særlig mild yoghurt. Også er jo Gaviscon effektivt til tross for rmelig bedriten smak, og at du blir kjempe tørr i munnen. Det finnes som piller og flytende. men pillene er jo litt lettere å ta med seg rundt omkring!

God bedring!

ORIGINAL: Dorothy_1

Ellers vet jeg ikke...

Jeg skal ikke komme å påstå verken det ene eller andre her, for jeg har ikke noe særlig problemer med halsbrann, men har lest det rundt omkring...

Jeg får halsrann av blandt annet Bananer, Eplenektar, Druer, Og Løk.... OSV......
Men noen ganger går det faktisk bra med disse produktene...
Men det er sinnsykt vondt og ha halsbrann.... GRØSS...

Jeg vet ihvertfall at appelsin gir meg sinnsykt med halsbrann, så har holdt meg langt unna det i det siste...

hei:)
har vært plaget med halsbrann 6 år før jeg ble gravid og mandler eller revet gulrot er kjempebra mot dette, novaluzid er også noe du kan ta, i likhet med gaviscon,når du er gravid[:)]
 håper noe av dette hjelper deg:)

Back
Topp