Hei alle sammen! Håper på noen innspill fra dere. Jeg jobber som sykepleier på sykehus i tredelt turnus, har en del nattevakter men som regel kun to på rad. Annen hver arbeidshelg har jeg tre netter på rad. Nattevaktene gjør at jeg har mer «fri» i turnus med tanke på at jeg jobber 100%. I tillegg er det en travel avdeling, og mye roligere på natt stort sett. Før graviditeten har jeg ikke hatt noe problem med å gå natt, sover godt og er opplagt gjennom natta. Er helt fin igjen kl 12 dagen jeg går av nattevaktene.
Har ikke prøvd å gå natt etter jeg ble gravid på grunn av at jeg har vært helt utslitt og sykemeldt mer eller mindre de tre første mnd nå. Skal begynne for fullt igjen nå etter ferien, 10 juli. Det jeg er redd for er om det er skadelig og gå disse nattevaktene, og har lest forskjellige synspunkt om det. Har helt lyst å unngå å gå sykemeldt fortsatt i en viss prosent, da jeg har vært ute så lenge allerede.
Hva tenker dere?
Har ikke prøvd å gå natt etter jeg ble gravid på grunn av at jeg har vært helt utslitt og sykemeldt mer eller mindre de tre første mnd nå. Skal begynne for fullt igjen nå etter ferien, 10 juli. Det jeg er redd for er om det er skadelig og gå disse nattevaktene, og har lest forskjellige synspunkt om det. Har helt lyst å unngå å gå sykemeldt fortsatt i en viss prosent, da jeg har vært ute så lenge allerede.
Hva tenker dere?