Uggh...

Kvitre

Forumet er livet
Nå husker jeg hvorfor jeg sa at Maiken skulle være enebarn, og hvorfor jeg sa da jeg var gravid med Matias at det skulle bli siste uansett resultat. Er så kvalm at jeg tror jeg dauer... Orket ikke dra på jobb idag, stakkars Maiken måtte stort sett kare seg selv, jeg smørte maten hennes med spybøtta ved siden av [&o]

Hva er deres beste råd mot denne fæle kvalmen? Bare 6 uker igjen...*sukk*

huff synes så synd på deg..værste som er den kvalmen..
husker jeg var så dårlig med første..hver gang jeg skulle ut(til legen,butikkenos)matte jeg ha med meg pose..[:'(]

men fikk en del tips,prøv kavring eller marie kjeks før du står opp..(det funket noen ganger på meg)

uff stakkar deg kvitre[&o]
Jeg var på samme måte selv når jeg var gravid,jeg måtte ligge over doskålen 24 timer i døgnet[:'(]
Var helt ødelagt,sånn var jeg til jeg var over 7 mnd på vei..Da dabbet det av,men var fortsatt en del oppkast i bilde.
Heldigvis hadde jeg ikke andre barn da,da vet jeg ikke hva jeg skulle gjort?[:(]

Men hvertfall mine tips til deg,jeg satt ute i kulden,med masse pledd,luer og votter å spiste salt potetgull..Det hjalp en liten stund asså..Ellers lå jeg på soverommet med vinduet åpent, og spiste gullerot[;)]
Håper dette går fort over,kvitre..

tror du kan få resept på kvalmedempende..... postafen eller noe annet. Vet om en del som har gjort det for å klare å ta seg av ungene ja..

Sånn sjøsykearmband med knotter på som klemmer på ett punk på håndleddet?

Jeg var kvalm til uke 20 med Håvard [8|] Og ingenting hjalp. Var kanskje av og til litt hjelp i reisesyketabletter...

Min dypeste sympati!!! HATER å være kvalm og spy!! (og nå er jeg hjemme med spysyke så synes litt synd på meg selv og [&o])

Ingefær skal hjelpe (jeg ble bare mere kvalm av det). Jeg gikk også til akkupunktur, vet ikke om d hjalp fordi jeg vet jo ikke hvor ille det hadde vært uten...men tror d hjalp.

Ellers gikk det i sprø ting (feks rundtsykker/knekkebrød og gulrot) og salt lakris.

Hold ut!!

Huff! [&o] spydde til uke 17-18 med Ida jeg, og til uke 20 med Tobias. Var helt ødelagt sist gang, da gikk jeg jo hjemme med Ida samtidig [&o]

Redningen min ble de seaband'ene på apoteket. Ellers salte ting som potetgull, ritz-kjeks var fint å ha tilgjengelig, så jeg kunne småspise når jeg kjente kvalmen kom.

Håper du slipper å være kvalm lenge!!

Takk for tips. Tror jeg skal teste de seaband-sakene. Har hørt andre skryte av dem også. Har absolutt ikk lyst på noe som helst å spise. Det lille jeg har fått i meg idag har bare kommet opp igjen [8D]
Syns liksom kvalmen har blitt værre for hvert svangerskap jeg, men det er jo mulig jeg bare har glemt... Men har ikke spydd så mye før da, det har jeg gjort idag... æsj...

Hvorfor blir noen kvalme egentlig, og andre ikke!? Urettferdig [;)]
Huker faktisk jeg sa da blødningene startet med Matias at det værste om det går galt er at jeg har gått og vært kvalm i flere uker til ingen nytte. hehe...

Jaja, får se på det som et positivt tegn da. Jeg vet jo hva det kommer av!

ORIGINAL: Kvitre

Takk for tips. Tror jeg skal teste de seaband-sakene. Har hørt andre skryte av dem også. Har absolutt ikk lyst på noe som helst å spise. Det lille jeg har fått i meg idag har bare kommet opp igjen [8D]
Syns liksom kvalmen har blitt værre for hvert svangerskap jeg, men det er jo mulig jeg bare har glemt... Men har ikke spydd så mye før da, det har jeg gjort idag... æsj...

Huker faktisk jeg sa da blødningene startet med Matias at det værste om det går galt er at jeg har gått og vært kvalm i flere uker til ingen nytte. hehe...

Det er ett godt tegn å være kvalm....jo flere sånn hormoner man blir kvalm av jo sikrere er svangerskapet - har jeg hørt da. Vet om ett par stykker som ikke var kvalm i det hele tatt og i begge tilfellene hadde fosteret dødd veldig tidlig!

Men reisesyketabletter er visst nok ikke farlig å ta? Du kan jo spørre legen [:)]

jeg hva kvalm med leah til uke 25 og jeg fikk hos legen noen tabletter mot kvalme, dem heter postafen 25 mg reisesyketabletter og seaband hjalp meg litt, jeg måtte sove med seaband, brukte våkne på natta og spy 2-4 ganger.

ORIGINAL: moongirl74

ORIGINAL: Kvitre

Det er ett godt tegn å være kvalm....jo flere sånn hormoner man blir kvalm av jo sikrere er svangerskapet - har jeg hørt da. Vet om ett par stykker som ikke var kvalm i det hele tatt og i begge tilfellene hadde fosteret dødd veldig tidlig!

Men reisesyketabletter er visst nok ikke farlig å ta? Du kan jo spørre legen [:)]

Tabletter kan jo være verdt et forsøk også. Skal jo helst fungere i hverdagen ovenfor Maiken også. Og heldigvis for meg har jeg en jobb jeg stortrives i, så vil helst ikke være borte, men idag funket det bare ikke. Må iallefall prøve å få gjort noe med denne kvalmen, vil gjerne jobbe, og da går jo tiden fortere!

grunnen til at du blir kvalm er at du reagerer på hormoner som skal hindre at kroppen støter fra seg fosteret (som egentlig da er noe fremmed i kroppen.....) noen reagerer med kvalme etc. og noen ikke i det hele tatt, du har ikke mer hormoner og sikrere på at det skal gå bra selv om har mange symptomer, folk reagerer forskjellig og det er heller plutselig frafall av symtomer som kan bety noe.

anyway...det eneste som hjalp litt på meg var å ikke bli sulten og passe på å spise før jeg bl kvalm og helst før jeg sto opp i det hele tatt. (kjeks og cola på sengekanten[;)])

Vann og ritzkjeks på nattbordet, spis litt før du rører på deg.

Sånn armbånd de selger på apoteket mot kvalme.

Sov mye.

Spis ofte.

Lykke til!!![:)]

Back
Topp