Uggen

Ninni

Glad i forumet
Septembermødre <3
Marsboerne2017
Æsj, snart 26 uker på vei nå og fortsatt ganske uggen store deler av tiden :/ Med kontorjobb får man god tid til å kjenne på usmaken i munnen også. Har liksom lyst på NOE men vet ikke hva, og vet dessuten at minuttet etter jeg har spist er uggenheten/kvalmen tilbake. Flere som har det sånn? Litt lei, selv om det selvsagt er verdt det.

forsøk å ha tyggis i kontorskuffen, og frisk drikke på benken med deg. det kan hjelpe på å få vekk usmaken i munnen...
men kvalme er gjerne også linket til svignigner i blodsukkeret, så om du spiser ting med mye protein i. eller matvarer som holder blodsukkeret stabilt over lengre tid, (nei ikke en salat uten proteiner) så kan det hjelpe på uggenheten også...

Uke 31 her og fortsatt uggen, kvalme oppkast. Mat /drikke å få ordentlig i meg vet jeg ikke hvordan føles. .. Når det gjelder smak, har jeg også siden starten en rar smak konstant, ikke metal men vanskelig å beskrive. Og i siste ukene har jeg salt smak og, og blir verre når spiser middag.
Vi får telle ukene ned og glede oss til vi kan spise og drikke hehe

Er selv 28 uker på vei og har fortsatt ekstrem svangerskapskvalme med oppkast, og går på maks dose av medisiner, så jeg vet godt hvordan du har det. Syns det er ufattelig tungt, men det er ikke noe annet å gjøre enn å holde ut. :(

har sluppet unna, men føler med dere!

forsøk å ha tyggis i kontorskuffen, og frisk drikke på benken med deg. det kan hjelpe på å få vekk usmaken i munnen...
men kvalme er gjerne også linket til svignigner i blodsukkeret, så om du spiser ting med mye protein i. eller matvarer som holder blodsukkeret stabilt over lengre tid, (nei ikke en salat uten proteiner) så kan det hjelpe på uggenheten også...
Tygger tyggis som en gærning og det hjelper litt :) Vet ikke om blodsukkeret påvirker så mye. Det er verst hver kveld, uavhengig av hva jeg har spist tidligere på dagen.

Uke 31 her og fortsatt uggen, kvalme oppkast. Mat /drikke å få ordentlig i meg vet jeg ikke hvordan føles. .. Når det gjelder smak, har jeg også siden starten en rar smak konstant, ikke metal men vanskelig å beskrive. Og i siste ukene har jeg salt smak og, og blir verre når spiser middag.
Vi får telle ukene ned og glede oss til vi kan spise og drikke hehe
Hørtes delvis likt ut som jeg har det. Ekkel smak i munnen som jeg ikke kan beskrive og som blir verre etter middag og utover kvelden. Jeg slipper heldigvis oppkast. Som du sier, vi får glede oss til maten smaker normalt igjen :)

Er selv 28 uker på vei og har fortsatt ekstrem svangerskapskvalme med oppkast, og går på maks dose av medisiner, så jeg vet godt hvordan du har det. Syns det er ufattelig tungt, men det er ikke noe annet å gjøre enn å holde ut. :(
Huff :( Høres ut som du har det en del verre enn meg. Håper du kan få det litt bedre siste del av svangerskapet :) Synes gravide med hyperemesis fortjener all mulig sympati! Jeg har vært temmelig kvalm i starten av begge svangerskap, og skjønner nesten ikke hvordan noen holder ut noe sånt i 40 uker!

Back
Topp