Uggen mage

Lilleostepopp

Elsker forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberlykke 2019
Nå begynner jeg å bli lei av denne urolige magen min :( får sånne plutselige knip i mage/tarm og kjennes ut som magesjau, men er ikke det:sour: oftest er det bare mye luft som jeg tror sliter med å finne veien ut.. I dag gikk vi bare en liten spasertur, men så kom knipingen og jeg måtte stå bøyd flere ganger på turen for det var så ubehagelig.

Er det flere som sliter med treg mage for tiden eller er det bare meg..? tror dere dette blir verre når babyen vokser og tar enda mer plass? Er andregangs og hadde det ikke så ille sist..:banghead::banghead::banghead:

Sliter en del med magen ja. Den er knallhard til meg da, og masse luft! Men leste at det var fordi maten bruker dobbel så lang tid gjennom tarmene, da fosteret skal ha en del av næringen. Og når tarmene bruker lengre tid blir mer vann tatt opp, og det blir da hardere :(

Magen min er også super treig.. Føler jeg aldri får gått ordentlig på do.. Må bli flinkere til å spise fiber, hører det kan hjelpe litt. Men når man ikke orker å spise noe særlig, så frister det lite med tørre knekkebrød.. ;)

Huff ja.. Kan signere den første, kjennes ut som magesjau men e det ikke.. Slitsomt

Etter to svangerskap med hard mage og auau, så har jeg denne gang investert i lactulose. En liten klunk om dagen;)

Kjenner meg veldig igjen! Ekstremt mye luft og ofte sånne tak som kjennes ut som magesjau men ikke er det. Er heldigvis ikke så hard/treg i magen enda, men den spiller ikke helt på lag for det om..:p

Sliter også med magen, den går fra å være hard til løs på nærmest timer føles det som, så har sluttet å bruke duphalac for en stund siden.
Irriterende når det blir sånn! Og

Opplevde akkurat samme som deg tidligere idag nå. Fikk skikkelig krampe, måtte bare krøke meg sammen. Men kjentes veldig likt ut som skikkelig luftsmerter for min del. Utrolig vondt :(

Magen går som ei klokke men har mye luft/strekksmerter spesielt på morgenen. Glad jeg ikke er forstoppet men det kommer vel :mad:

Back
Topp