ugg... glukosebelasting...

Klesklypa

Gift med forumet
Eg skulle ta den i dag...
måtte først sitte å vente 30 min før eg kom inn.. da var eg begynt å bli litt kvalm siden eg er avhengig av å spise forkost for å ikkje spy..
fikk tatt fastende blodprøve.. haaaaaaaater å ta blodprøver!
så drakk eg den supersøte klissa på under 5 min..
så gikk det ca 3 sek.. så kom ALT opp igjen!

Spydde som en gris i søppelbøtta til laberatoriedama....

sukk....

så eg må vel oppigjen en anna dag eg da..

Kunne du ikke drikke d på ny da? Skal ta den selv om et par uker. Redd for at det kommer opp igjen jeg også...

Hvorfor tar dere denne prøven? Og hva går det ut på ? Lykke til neste gang :)

Jeg klarte ikke drikke alt... Og brukte nesten 30 minutter... Men det ble holdt nede da. Men den er helt grusom :-(

Glukosebelastning blir tatt for å finne ut om man har diabetes, evt svangerskapsdiabetes. Man må drikke sukkervann , og det er ikke lett selv om man ikke er plaget med kvalme. Man blir dårlig for man ikke får spist frokost, dårlig av å sitte og vente, dårlig av og drikke sutlevannet og dårlig av og sitte og gulpe på sutlevannet i 2 timer etterpå, før man endelig kan ta ny blodprøve og så spise. Anbefaler folk som skal ta den til og ta med seg litt mat, sånn at man har lett tilgjengelig når man e ferdig. Glad eg slipper den opplevelsen igjen...

Fy flate.... Kjenner jeg gruer meg til den testen :(   Jeg som nesten ikke klarer noe med sukker fra før.....

Loulou skrev:
Kunne du ikke drikke d på ny da? Skal ta den selv om et par uker. Redd for at det kommer opp igjen jeg også...

Joda, i teorien hadde eg kunne drukke det på nytt.. men eg hadde ikkje sjangs!
sleit son med å få det ned første gang, og når det itilleg var kom opp igjen, så var det det siste kroppen min ville ha inn i munnen for å si det slik...

Hva er symptomene på at dere må ta denne testen? Eller hva er grunnen for at dere undersøkes for dette? Er det fastlegen som sender dere videre? Og er det skadelig for babyen?
Nysgjerrig jeg :)

Mars jente her, men kan svare deg likevel, om eg får lov?

Det er når man har sukker i urinen eller har for høg bmi. Over 27-28 trur eg. Eg skal ta denne i uke 28.

Back
Topp