Uforklarlig barnløse

Cleo

Betatt av forumet
Hei dere!

Vi har fått time til forsamtale i Porsgrunn i slutten av mai, og jeg kjenner jeg er glad for det samtidig som jeg gruer meg veldig.

Det som er veldig sårt for meg er at jeg aldri har blitt gravid på det 1 1/2 året vi har prøvd. Vi er uforklarlig barnløse.
Dette er kanskje litt dumt spørsmål, det er sikkert mange av dere her, men jeg føler meg veldig alene, så jeg lurer på om det er andre her som også er det, eller som ikke har blitt gravid på egen hånd, som ble det ved hjelp av assistert befruktning?

Føler jeg trenger litt positiv oppmuntring for å få opp håpet om at dette kan gå. Har ingen å snakke med om dette.

Om noen ønsker å fortelle om hva som skjer under en forsamtale etc. så gjør det gjerne :happy:

Hei!

Vi er også uforklarlig barnløse. Jeg har en sønn fra før, men vi har ingen sammen. Har prøvd i 4år nå, og endelig er vi i gang med første IVF:)

Har ikke tatt vannscanning av egglederne eller lapraskopi for å sjekke ut endometriose, så det er neste punkt her, om vi ikke lykkes på første forsøk. Legen jeg var inne hos sist sa at egglederne kunne bli tette, uten noen forklaring på hvorfor.

På vår forsamtale så snakket vi om IVF, og legen stilte de samme spm som vi har svart på mange ganger før, om hvor lenge vi har prøvd, hhv or lenge vi har vært sammen, røyking/snusing osv. Mannen hadde tatt sædprøve før, så han slapp det nå. Tok GU av meg:)

Lykke til!

Vi prøvde i 4 år før vi startet med IVF. Har ingen diagnose. Jeg tok lapraskopi for 10 år siden, for å utelukke endometriose (ingen funn).
Vi har aldri klart å bli gravide på egenhånd, men fikk det til på første forsøk. Dette resultere dessverre i en MA, men ble gravide på neste forsøk igjen. Dette ble til datteren min på 1 år nå. Så vil tro du har gode odds. Masse lykke til :)

Vi er også uforklarlig barnløse og lykkes på første ivf-forsøk i desember. På en måte er det positivt å være uforklarlig barnløs fordi det betyr at alle prøvene ser fine ut, og at forholdene sånn sett bør ligge godt an. Samtidig er det frustrerende ikke å vite årsaken, og jeg bekymret meg en del for at det er noe alvorlig de bare ikke har funnet ut av ennå. Men tror oddsen for å lykkes er minst like god som med en diagnose, så det er bare å kaste seg ut i det. Lykke til!!!

Vi fikk også uforklarlig barnløs som diagnose. Prøvde mange år før vi søkte hjelp, skjedde aldri noe. Ble gravid på første innsett, men mistet allerede 4+6, mistenker litt at det var mye pga laang syklus etter hormonbehandling, kroppen var ikke helt seg selv enda. Andre innsett så var alt i rute, nå er jeg 16+5, og har sett den lille på ul flere ganger og alt ser fint ut så langt :)
Tror også man har gode odds når det er uforklarlig, da ligger jo tilsynelatende alt til rette for at det skal klaffe. Den ene legen på klinikken sa det til oss, at om det skulle ta tid så måtte vi ikke gi opp, for vi kom til å bli gravide til slutt. Tviler på at de sier sånt uten å føle seg ganske så sikker :)
Så det ordner seg nok til slutt :Heartred

Hei!

Vi er også uforklarlig barnløse. Jeg har en sønn fra før, men vi har ingen sammen. Har prøvd i 4år nå, og endelig er vi i gang med første IVF:)

Har ikke tatt vannscanning av egglederne eller lapraskopi for å sjekke ut endometriose, så det er neste punkt her, om vi ikke lykkes på første forsøk. Legen jeg var inne hos sist sa at egglederne kunne bli tette, uten noen forklaring på hvorfor.

På vår forsamtale så snakket vi om IVF, og legen stilte de samme spm som vi har svart på mange ganger før, om hvor lenge vi har prøvd, hhv or lenge vi har vært sammen, røyking/snusing osv. Mannen hadde tatt sædprøve før, så han slapp det nå. Tok GU av meg:)

Lykke til!

Tusen takk for svar, og lykke til :love2

Vi prøvde i 4 år før vi startet med IVF. Har ingen diagnose. Jeg tok lapraskopi for 10 år siden, for å utelukke endometriose (ingen funn).
Vi har aldri klart å bli gravide på egenhånd, men fikk det til på første forsøk. Dette resultere dessverre i en MA, men ble gravide på neste forsøk igjen. Dette ble til datteren min på 1 år nå. Så vil tro du har gode odds. Masse lykke til :)

Tusen takk for svar :)

Vi er også uforklarlig barnløse og lykkes på første ivf-forsøk i desember. På en måte er det positivt å være uforklarlig barnløs fordi det betyr at alle prøvene ser fine ut, og at forholdene sånn sett bør ligge godt an. Samtidig er det frustrerende ikke å vite årsaken, og jeg bekymret meg en del for at det er noe alvorlig de bare ikke har funnet ut av ennå. Men tror oddsen for å lykkes er minst like god som med en diagnose, så det er bare å kaste seg ut i det. Lykke til!!!

Tusen takk for svar! Ja, det er sant. Litt sånn jeg har tenkt også, at kanskje det er noe de ikke har funnet ut enda, men krysser fingrene for at det bare tar litt tid og at vi trenger litt hjelp :)

Vi fikk også uforklarlig barnløs som diagnose. Prøvde mange år før vi søkte hjelp, skjedde aldri noe. Ble gravid på første innsett, men mistet allerede 4+6, mistenker litt at det var mye pga laang syklus etter hormonbehandling, kroppen var ikke helt seg selv enda. Andre innsett så var alt i rute, nå er jeg 16+5, og har sett den lille på ul flere ganger og alt ser fint ut så langt :)
Tror også man har gode odds når det er uforklarlig, da ligger jo tilsynelatende alt til rette for at det skal klaffe. Den ene legen på klinikken sa det til oss, at om det skulle ta tid så måtte vi ikke gi opp, for vi kom til å bli gravide til slutt. Tviler på at de sier sånt uten å føle seg ganske så sikker :)
Så det ordner seg nok til slutt :Heartred

Tusen takk for svar! Ja, må nok bare tenke at det kan ta tid, og at vi kanskje trenger litt hjelp, men at muligheten for graviditet absolutt er tilstede:)
Veldig hyggelig å lese om dere som har blitt gravide, da er det litt enklere å tenke positivt oppi det hele:happy:

Vi er også uforklarlig barnløs... ble henvist til IVF forrige uke. Vet ikke selv hva jeg tenker og føler lengre. Det positive oppi det hele er hvertfall at alt ser «fint» ut og vi har gode prosenter for at det skal gå med litt hjelp, men det er likevell veldig trist å ikke klare det på egenhånd. Man føler seg litt...ja...ubrukelig kanskje. Og vi begge føler oss ganske alene. Jeg vet ikke hva jeg skal forvente om prosessen videre, men jeg er så glad for at andre deler sine erfaringer her. Det hjelper veldig.

Vi fikk også diagnose uforklarlig barnløse. Hadde prøvd i over 1 år og 6 runder med letrozol, som ikke resulterte i noe.

Tok lapraskopi i fjor sommer (etter første ivf forsøk var mislykket) bare for å kunne utelukke alt, og de fant ingenting.

Men i september ble jeg gravid med fryseforsøk, så er nå rett rundt hjørnet for fødsel.

Så hold motet oppe

Samme her! Prøvde i 20pp, brukte hormoner, og tok lap. Så ble det prøverør, det gikk på første forsøk, og har nå en jente på 1,5år❤️ lykke til!

Back
Topp