Uff...

Tjukkebollepus

Forumet er livet
I dag har Trym vært noenlunde fin etter å ha hatt omgangssjuka siden lørdag. Han har spist, og ikkje spydd i det hele tatt hele dage. Hadde endelig fått unna alle maskinene med "spy-tøy" (og det var ikke få) så nå la eg på nytt segetøy til han og la han. Og hva tror dere ikke skjer....Jo, han begynner å spy igjen. Stakkars gutten min. Har så vondt av å se han ligge der blek og slakk mens han brekker seg.... Nå har han sovnet strak ut på sofaen etter å ha kasta opp en 4-5 ganger....
Hvor lenge er det normalt at det varer hos de små??? Vi fikk det jo og men hos meg gikk det over etter et døgn....

Offa, stakkar!!! Både Trym og deg! Håper det snart går over! Karoline hadde spysjuka i ca ei uke ei gang, hun var litt større da, to år eller noe... Huff, det er skikkelig kjipt!

Eg ane ikkje kor lenge d pleie å vare eg, men eg syns dette høres lenge ut eg [&:] tror kanskje eg hadde tatt en tlf til legen bare for å være sikker!!! Men, Lisemor sier jo at hu har vært borti det før, så det kan jo hende at det er vanlig og...

Vet ikke om du så det jeg sa til deg for noen dager siden.

Men Benjamin hadde det samme han og for noen uker siden. Varte over ei uke, så jeg ringte legevakta etter hvert. Der fikk jeg streng beskjed om å holde ham unna fast føde! vi hadde jo gitt ham grøt og middag og alt mulig hver gang vi trodde han var frisk, ikke lurt.
Gi drikke, iform av eplemost blandet med farris. Hvis han skal ha noe mat kan du gi raspet eple eller gulrot. Vi fulgte disse reglene i litt over ett døgn, og han kom seg med en gang, da begynnte vi å gi ham skikkelig mat igjen, men veldig veldig små porsjoner.

Dette funket for oss iallefall. Du kan jo ringe legevakta eller legen for råd du også og se om de sier noe lignende, hvis ikke anbefaler jeg å forsøke iallefall den drikkeblandinga.

God bedring!

ORIGINAL: Molsy

Vet ikke om du så det jeg sa til deg for noen dager siden.

Men Benjamin hadde det samme han og for noen uker siden. Varte over ei uke, så jeg ringte legevakta etter hvert. Der fikk jeg streng beskjed om å holde ham unna fast føde! vi hadde jo gitt ham grøt og middag og alt mulig hver gang vi trodde han var frisk, ikke lurt.
Gi drikke, iform av eplemost blandet med farris. Hvis han skal ha noe mat kan du gi raspet eple eller gulrot. Vi fulgte disse reglene i litt over ett døgn, og han kom seg med en gang, da begynnte vi å gi ham skikkelig mat igjen, men veldig veldig små porsjoner.

Dette funket for oss iallefall. Du kan jo ringe legevakta eller legen for råd du også og se om de sier noe lignende, hvis ikke anbefaler jeg å forsøke iallefall den drikkeblandinga.

God bedring!

Har prøvd med eplemost/farris men det ville han ikke ha. Matmessig så får han stort sett bare gulerotmos....

Ah okei, det var synd, Benjamin digga den drikken, putta litt mer eplemost enn farris i da og rørte ut nesten all kullsyra.

Håper dere får ham frisk snart iallefall, er så slitsomt for dere alle 3 når det skal være sånn.

Back
Topp