uff vet ikke helt(tannlege barn)oppdatert

bondekone

Forumet er livet
jentungen har slitt med fortenne sine siden de kom igjenom,de har vært svarte bakk siden de kom fram og to av tennene har mer eller mindre smuldret opp. Idag var jeg hos tannlegen med ho siden ho nå har begynt å nekte å spise siden ho sier det gjør vondt i tanna[&o]
Så da sier tannlegen at de to tennene som driver å smuldrer opp må trekkes siden ho har fått betenelse i tannkjøttet. Han vil trekke det nede hos seg. Han sa at fikk han ikke til dette så ville han henvise oss til sykehuset.Så det blir gjort i narkose. Da ville han anbefalle at vi trakk alle 4 fortennene ope siden han regnet med at de 2 andre også ville gi betenelse med tiden. Og da måtte ho inn å trekke disse også.
Det jeg synnes er så vanskelig er at mann min har skikkelig tannlege skrekk siden han var hos tanlegen da han var rundt 5år og måtte trekke 6tenner etter det har han ikke vært innen for en dør hos tannlegen
Jeg har ikke lyst til at jenta mi ska sitte i en tannlege stol å bli redd[:(] Nå er ho så flink til å gabe å la tannlegen gjøre det han ska, men er redd dette vil forsvine hvis de ska trekke tenner på ho.[:(]
Spurte om vi kunne bli henvist rett til sykehuse , fikk som svar at det var mulighett,men han skjønte ikke vitsen med det når han kunne trekke de.
Føler at det er bedre at det blir gjort i narkose og at de da kan fjerne alle 4 tennen og at ho slipper mer fram og tilbake evt flerre betenelser pga skadde tenner

Noen andre som er litt med på tanke gangen min?
------------------------------------------------------------
nå har jeg sitti å pratet en del med svigerfar og han mener også at vi burde få igjenom at det blir gjort på sykehuse
Tenker jeg ska ta en tlf til fastlegen hennes i morgen å høre hva han menner for noe, siden tannlegen sa at han måtte ha tillatelse av fastlegen til jenta for å gi noen medisiner til ho hvis han skulle trekke

Så tror vi kommer til å gå for narkose
---------------------------------------------------------
Da pratet jeg med fastlegen til jenta idag og han anbefalte narkose siden ho mest sansynelig måtte fjerne de 2 andre tennene også med tiden pga bettenselser. Så legen hennes ringte tannlegen og sa at det beste for jenta var narkose og at det ble gjort på sykehuset

Hadde faktisk gjort alt for og fått hun hendvist til sykehuset.
Nekt tannlegen og trekk de, det er din datter!!!

Jeg skjønner deg godt, jeg hadde prøvd å fått sykehuset til å gjøre det, helt klart. Selv om jeg ikke liker tanken på narkose...

jeg hadde jobbet hardt for narkose, jeg også...
man skal ikke ta for lett på "skumle" opplevelser for små barn, bedre å være føre var enn å angre etterpå...

Ta med ungen til en privat tannlege, en som har borti barn aller helst, de vet stort sett hvordan dette skl gjøres. Premedisinering slik at barnet ikke får traumer, og en tannlege som skjønner hvor viktig det er å gjøre dette riktig slik at barnet ikke får dårlige assosiasjoner med tannlegen. masse lykke til[:)]

Få premedisinering først. Fikk det på mellomste når hun måtte trekke en tann og hun husker ingenting av det. Var ikke noe problemer med tannlege senere heller. 

nå har jeg sitti å pratet en del med svigerfar og han mener også at vi burde få igjenom at det blir gjort på sykehuse
Tenker jeg ska ta en tlf til fastlegen hennes i morgen å høre hva han menner for noe, siden tannlegen sa at han måtte ha tillatelse av fastlegen til jenta for å gi noen medisiner til ho hvis han skulle trekke

Så tror vi kommer til å gå for narkose

Enig med deg her jeg.
Å trekke ei tann er ille nok for et lite barn, om ikke 4 tenner .
Håper dere får det igjennom[:)]

[:)]

Back
Topp