Uff, venninne som sliter...

MzMillie

Forelsket i forumet
Har en god venninne som nå har vært gjennom utredning og begynt på pergotime for å se om det kan hjelpe henne å bli gravid. Jeg vet at de har snakket om barn, men først nå blitt klar over at de virkelig har gått inn for det og at de har slitt en stund. Jeg vet selv hvor sårt det er når andre blir gravide og jeg gruer nå til å fortelle henne det. Det er vel kanskje ingen skånsom måte å si det på heller... Noen som har erfaringer? Råd?

Jeg har ei venninne som har prøvd lenge nå, uten hell. De er nå henvist til IVF. Fortalte henne om graviditeten, og hun ble glad på mine vegne. Følte ikke at hun syntes det var urettferdig, eller ble lei seg. Tror det er best å bare si det jeg da :-)

Jeg har slitt i mange år selv med å få barn, og selvfølgelig er det sårt når alle rundt deg blir gravide:p men er hun en god venninne blir hun glad på dine vegne:-) jeg synes det var verre når folk sjulte det for meg enn når de delte det med glede jeg gleda meg alltid masse på mine venners vegne, selv om det var sårt.. Var ikke deres feil at vi ikke fikk det til..

Jeg har stått på begge sider av saken, prøvd i mange år mens de rundt meg har fått barn etter barn, og jeg har vært heldig og bli gravid.
Det verste for meg har vært venninner som holdt det fra meg, det er ille nok å ikke bli gravid om man i tillegg skal føle venninner trekke seg unna å være redde for å snakke med en. Men selvsagt kan det være tungt med det samme. Man kjenner en enorm glede for venninne, samtidig som man kjenner på vondtet over at aldri bli vår tur.

Hun blir jo sikkert glad for meg, men hun fortalte om en annen som nettopp var blitt gravid, og da hadde hun blitt kjempelei seg... Så derfor vet jeg at hun sikkert ikke synes det er så moro når jeg også kommer med den nyheten. Vet at det kan føles blodig urettferdig når alle andre får det til... Har så lite lyst å gjøre henne lei seg...

Men jeg skal si det med en gang vi er klare for offentliggjøring. Har ikke lyst at hun skal få høre det av andre. Kommer vel til å si at jeg har forståelse for at dette stikker litt i hjertet, men bare ønske henne veldig lykke til og håpe på at det blir hennes tur også veldig snart og at vi kan glede oss sammen.

Hun blir jo sikkert glad for meg, men hun fortalte om en annen som nettopp var blitt gravid, og da hadde hun blitt kjempelei seg... Så derfor vet jeg at hun sikkert ikke synes det er så moro når jeg også kommer med den nyheten. Vet at det kan føles blodig urettferdig når alle andre får det til... Har så lite lyst å gjøre henne lei seg...

Men jeg skal si det med en gang vi er klare for offentliggjøring. Har ikke lyst at hun skal få høre det av andre. Kommer vel til å si at jeg har forståelse for at dette stikker litt i hjertet, men bare ønske henne veldig lykke til og håpe på at det blir hennes tur også veldig snart og at vi kan glede oss sammen.

Nei, det absolutt verste er å måtte høre det gjennom andre. Jeg fortalte de jeg vet sliter før vi gjorde det offentlig, så de var forberedt på det.

Back
Topp