uff, var vitne til noe skummelt

fofi

Betatt av forumet
barna mine var i bhg, jeg var hjemme da jeg hørte bråk-det var nok en kvinne i 20 årene som mistet kontrol over hunden. den bare løp og løp rundt boreslaget lekeplass og vill angripe en stor jente men så gikk det bra til slutt!

må bare si at denne plassen er alltid full av barna som leker og hygger seg, de fleste uten foreldre tilstedet..heldigvis var det rundt 13 tide hvor de fleste er enten på skolen eller i bhg, sover ...

hunden fortsatt å løpe rundt, vaffet og ik ville til eieren..hun da satt seg på gresset sammen m venninnesom oxo hadde en hund (vedkommende var på besøk)..de ropte til hunden,men den ville ik til dem..av den tiden han drev å løpe vilt,lå han på gresse, der tenkte jeg at hun måtte prøve å ta takk i ham, roe ham slik at det ik blir katastrofe-men nei, de bare satt og plystrert til hunden. plutselig ser hunden noen barn og begy han å løpe mot dem, der løp hun jente etter hunden- men stoppet da hun så at hunden ville angripe gutten som hylet av redsel,løp, datt på bakken,reiste seg opp, skriker og  løper fra hunden--det eneste hun jente kunne si var "stå stille" hun mente gutten,men han var i panikk -8 år-klare ik å beskrive det hele, begy å kjelve bare av tankene[:(]

da kom det ut noen menn fra blokkene og fikk tak i gutten og reddet ham..
politiet kom og ambulanse,gutten fikk sår på hodet og skrubbsår på  armene og bene..[:(]
alt dette har jeg filmet m mobilen min, som politiet fikk sett på--dette var ikk forsvarlig rett og slett--hun dame sier at det er ik henne som eier hunden, hun skulle bare en tur m den!!! javel, hvem er det sin feil her.henne eller freldre til gutten eller ekte eieren-?

uff da,så ekkelt. og serlig for den lille gutten. min største skrekk er at hundene mine skal komme seg løs og skremme noen. mine hunder ser litt skumle ut go er litt viltre så de kan nok skremme folk selv om de aldri ville bitt. men den hunden bet ingen? bare løp etter?

ORIGINAL: dommett

uff da,så ekkelt. og serlig for den lille gutten. min største skrekk er at hundene mine skal komme seg løs og skremme noen. mine hunder ser litt skumle ut go er litt viltre så de kan nok skremme folk selv om de aldri ville bitt. men den hunden bet ingen? bare løp etter?

han ville bite sikkert, om de mennene ik reddet gutten for de måtte slås m hunden-mannen som kjermet gutten fikk sår av hunden på hånda

Herlighet! [:-] Stakkars lille gutten!
Jeg også forstår godt han ble redd. Hadde jeg også blitt hadde en skummel hund løpt mot/etter meg.
Og "stå stille"? Lett for henne å si det..   Bare bra det gikk bra med gutten, og de andre som var der iallefall! Og bra hunden ikke bet noen! Skummelt!! [:o][&:]

ORIGINAL: Stine1988

huff det måtte vært forfærdelig å se på, stakkars gutten..

jeg skjønner godt at gutten ble liv redd, det hadde jeg også blitt om en fremmed hund hadd sprunget mot meg klar til å angripe..

det kunne jo virkelig hadd gått galt om de mennene ikke hadde kommet ut[:(]

hadde hun ikke bånd på hunden da?

det hadde hun i hånda, ikke festet til hunden!!! hun sier at det ik er hennes, hun bare fikk tatt den på en lieten tur!

ORIGINAL: AnaBanana

Så fantastisk av de mennene som kom og reddet han!

Ish, for en fæl opplevelse [&:] Skjønner godt du er skjelven

de måtte det vel- de er fra hans familie og naboer-gutten var like ved blokken hvor han bor da det skjedde..
men i all verden, hvordan kan hun låne en hund som hun ik har kontroll over!!!??

Godt det kom noen menn med vett i hodet som gjorde noe.. ho jenta som gikk tur har skylden som ikke holdt hunden i bånd og faktisk gjorde mer en bare plystre..

Godt det gikk bra[:)]

ORIGINAL: Rebecca85

Godt det kom noen menn med vett i hodet som gjorde noe.. ho jenta som gikk tur har skylden som ikke holdt hunden i bånd og faktisk gjorde mer en bare plystre..

Godt det gikk bra[:)]

ja, nå maser  pårørende for å ha den filmen for å laste på pcen og bruke som bevis..skal jeg gi den til dem?hva m hvis de viser den til media?får de lov?for jeg problemer at jeg gir den fra meg???

ORIGINAL: AnaBanana

ORIGINAL: fofi

ORIGINAL: Rebecca85

Godt det gikk bra,[:)]eller?

ja, nå maser  pårørende for å ha den filmen for å laste på pcen og bruke som bevis..skal jeg gi den til dem?hva m hvis de viser den til media?får de lov?for jeg problemer at jeg gir den fra meg???

Ser ikke helt hvordan du skal få noe problem med det. Bortsett fra at hundeeier kan bli furten såklart

hmm, hva vet jeg[8|] 
politiet i hvertfall ville ta kontakt m meg for å kopiere filmene..de fikk nummeret mitt for å ringe meg..dem har sagt bare at jeg skal ta vare på dem, sa ik at jeg ik skal vise den til andre..
da får familien de da[:)]

Hvorfor gjorde du ingenting vist du såg på?? Vist eg hadde vært vitne til en liten gutt som blei jaget av en aggresiv hund, hadde eg prøvd så godt eg kunne å hjelpe gutten!! Trudde det var en selvfølge eg...

Det er en forferdelig opplevelse for et barn å bli løpt etter slik. men hunden ville nok "leke" med han da han sprang bortover og hylte, det er en naturlig adferd for hunden. Men IKKE akseptabelt!

Det er til syvende og sist hundeeieren som har ansvaret, men man regner med at man kan stole på ei jente på 20 år som garantert har gått tur med han før. Uansett så er det BÅNDTVANG og man slipper ikke hunder løs på lekeplasser der det er mange barn.

Eieren får nok bot for å ha hunden løs, i værste fall oppfordring til å avlive hunden hvis den bet gutten eller de voksne. Det er jo ikke sååå mange år siden det var dødsfall med hund og barn. Så politiet ser nok alvorlig på dette.
Jeg har en regel om at hvis en av hundene mine biter et barn slik at barnet blir skadet uansett om det var provosert fra barnets side eller ikke, så ville jeg ha avlivet hunden. Når det først har skjedd en gang kan man aldri stole 100% på hunden.

Har du gitt dem filmen?

ORIGINAL: Zznoorkfrøken

Det er en forferdelig opplevelse for et barn å bli løpt etter slik. men hunden ville nok "leke" med han da han sprang bortover og hylte, det er en naturlig adferd for hunden. Men IKKE akseptabelt!

Det er til syvende og sist hundeeieren som har ansvaret, men man regner med at man kan stole på ei jente på 20 år som garantert har gått tur med han før. Uansett så er det BÅNDTVANG og man slipper ikke hunder løs på lekeplasser der det er mange barn.

Eieren får nok bot for å ha hunden løs, i værste fall oppfordring til å avlive hunden hvis den bet gutten eller de voksne. Det er jo ikke sååå mange år siden det var dødsfall med hund og barn. Så politiet ser nok alvorlig på dette.
Jeg har en regel om at hvis en av hundene mine biter et barn slik at barnet blir skadet uansett om det var provosert fra barnets side eller ikke, så ville jeg ha avlivet hunden. Når det først har skjedd en gang kan man aldri stole 100% på hunden.

Har du gitt dem filmen?

Kan vel egentlig bare signere alt som står her[:)]

ORIGINAL: Zznoorkfrøken

Har du gitt dem filmen?

ja det har jeg--flere filmer[:)][;)]

nei, hunden var ute etter å angripe-hadde du sett filmen selv så ville du skjønne hva jeg vil frem til--det var flere der tilslutt og de sa det samme--
hun kvinnen som hadde hunden sa det selv,hun sa at det kunne gått verre!
nå fikk jeg m meg at de måtte slåss m hunden før den ville slippe dem-
men ærlig, skjønner ik hvordan hun kunne sitte seg på gresset sammen m venninne og la hunden uten bånd løper rundt-særlig etter at han ville angripe en kvinne tidligere--
heldighvis gikk bra  m begge

Stakars gutt!!

MEN hunden påførte han ingen skader?? Og hvordan vet du at den er agressiv?
Mine hunder er store og tøffe og eeeeelsker barn. En gang klarte jeg å miste hunden min ut av hendene(holdt han i halsbåndet for å bytte fra kortbånd til langbånd) og han løøøøøøp mot en unge. Jeg ropte og skrek men han kom ikke tilbake. Gutten løp unna og hyyyyyylte og hunden min hoppet på han og skulle slikke han i ansiktet...skjønte ikke at dette var en liten gutt som fikk vondt av å bli hoppet på. Iallefall: denne gutten fikk heldigvis ingen skader eller blåmerker eller noe......men mora trodde virkelig at hunden min skulle angripe gutten og fortalte dette til hele nabolaget.

Når en hund skal angripe er det ingen tvil. Den får tak i barnet og biter alvorlig hardt! Er så dumt å misforstå å si at hunden skal angripe når den kanskje egentlig bare er en vilter unghund(noe jeg ikek vet om er tilfelle her, men syns det var VELDIG rart forklart i HI!!)

Håper

ORIGINAL: Lissyjane

Selvfølgelig er det verken foreldrene eller eieren sin feil! Det er hun som hadde ansvar for hunden! Herregud for en dum kjerring! Hun bør faen meg sørge for at hunden ikke skader noen når hun er ute med den. Hvis ikke kan hun ikke gå på tur med den da,om hun ikke har kontroll på den. Er fullstendig klar over at sånne ting kan skje,men man sitter seg ikke bare ned i gresset og ser på.

ikke sant??
ikke i hvertfall når du ik har kontroll over,den ikke vil til deg og løper vilt rundt i fullfart-nekter at andre skal hvor de skal-1 episode- så sitter du bare der og skravler til det verste skal skje--stakkars gutten som kom på ferie samme dag og måtte oppleve dette!!

ORIGINAL: BitzyhogJulia

omfg!!!![:@][:@][:@][:@][:@]

Passer du en hund så kan du ikke slippe den LØS før du er sikker på at den kommer tilbake.. Og når den tydelig er aggressiv mot barn så slipper du den HVERTFALL ikke løs!

Håper det går bra med hunden og at hans/hennes eiere og at den ikke vanligvis gjør sånn...!!![&o]

Hun slapp den ikke løs[8|] Det står at hun mistet kontroll over den[8|]

hun hadde halsbånd i hånda, hunden ville ik til henne-om hun slapp han m vilje eller han bare løp fra henne vet jeg ikke-
men hvordan kan en hund slippe seg fri fra halsbånd???[8|]

ORIGINAL: fofi

ORIGINAL: BitzyhogJulia

omfg!!!![:@][:@][:@][:@][:@]

Passer du en hund så kan du ikke slippe den LØS før du er sikker på at den kommer tilbake.. Og når den tydelig er aggressiv mot barn så slipper du den HVERTFALL ikke løs!

Håper det går bra med hunden og at hans/hennes eiere og at den ikke vanligvis gjør sånn...!!![&o]

Hun slapp den ikke løs[8|] Det står at hun mistet kontroll over den[8|]

hun hadde halsbånd i hånda, hunden ville ik til henne-om hun slapp han m vilje eller han bare løp fra henne vet jeg ikke-
men hvordan kan en hund slippe seg fri fra halsbånd???[8|]

Det blir vanskelig fra selve lenken. Men halsbåndet er ikke noe problem. Hunden til min min mor har klart noen ganger. Er så jævlig frekk[>:][8D] Og han og er veldig vilter. Så jeg skjønner situasjonen veldig godt. Men hun burde kanskje ha tatt med seg pølsebiter eller lignende. Om jeg så må løpe i tre timer,så gir jeg meg faen ikke før han er i bånd igjen! Hun jenten kan ikke ha vært riktig skrudd sammen[>:]

helt enig, det virket som om hun var selv redd hunden, for hun kom aldri nærmere han-ikke selv da han løp mot og etter gutten i flere runder[>:]

Back
Topp