uff Vannet har fryst her............

adelia

Elsker forumet
Dette er jo virkelig kriiiiiiiiiise.. 3 unger og ikke ha vann... Vi kan jo ikke bo her:( Vi har jo ikke noen som har plass til alle oss så aner virkelig ikke hva vi skal gjøre:( Har man rett på noe i forhold til forsikring eller?

Det er jo tragsik. ÅÅÅÅÅÅÅ som jeg angrer på at jeg ikke vasket håret i dusjen i går[8D]
Takk for råd. Håper ikke naboene også har mistet vannet også

Hvordan gjør dere dette da? Står med vasken med hårføneren liksom? Kanskje jeg er dum men jeg aner jo ikke noe om dette, hehe.. er jo ikke vant til vinter hehe

Ok.Vi derimot aner jo ikke hvor det er fryst[:'(] Vi får prøve å finne det ut på noen måte

Synes veldig synn på alle dere med fryste vannrør! Dere vet at man må ha på varme i alle rom ,spesielt i kjelleren der vannet kommer inn? Beste måten å tine rørene på er å sette på varme i rommet ,og ta tiden til hjelp. Rørleggeren bruker varmepistol for å tine rørene. Men det hjelper ikke å tine rørene om rommet de er i er like kaldt , for da vil de jo bare fryse igjen med en gang.

([:-]Jeg må tilstå at jeg synes det er litt greit jeg da - altså ikke at dere står uten vann!! Men gubben er rørlegger ,og ble utkalt på jobb i går kveld klokka 19.00 - for å tine vannrør i en bygård i Oslo. Han kom hjem 23.30.. Det er en bra bonus på lønnsslippen[:)][:D])

ORIGINAL: Bymusa

ORIGINAL: MICAmor

Synes veldig synn på alle dere med fryste vannrør! Dere vet at man må ha på varme i alle rom ,spesielt i kjelleren der vannet kommer inn? Beste måten å tine rørene på er å sette på varme i rommet ,og ta tiden til hjelp. Rørleggeren bruker varmepistol for å tine rørene. Men det hjelper ikke å tine rørene om rommet de er i er like kaldt , for da vil de jo bare fryse igjen med en gang.

([:-]Jeg må tilstå at jeg synes det er litt greit jeg da - altså ikke at dere står uten vann!! Men gubben er rørlegger ,og ble utkalt på jobb i går kveld klokka 19.00 - for å tine vannrør i en bygård i Oslo. Han kom hjem 23.30.. Det er en bra bonus på lønnsslippen[:)][:D])

Her ligger rørene mot ytterveggene, som ikke er isolert for å tåle 19 minusgrader, så de fryser selv om varmen står på fullt inne. [:@]  Man kommer heller ikke til med varmepistol, eller noe slikt.

Da ville jeg ha isolert selve rørene. Det finnes spesiell rørisolasjon,med "varmekabel" innebygget. Varmen trenger du ikke slå på før det blir kaldt. Høres forresten ikke noe særlig ok ut.. Er slitsomt å miste vannet!

ORIGINAL: juliejepp

dere må ta vannet stå og sildre på kaldtvann hele tiden...dag og natt

jepp! det gjør vi også! glemte det en gang da vi gikk på jobb og da fryste vannet. men klarte heldigvis å tine det til kvelden. så når står vannet å renner dag og natt [:)]

Naboen står uten vann også så er ikke inne problemet er hos oss.. men i rørene ute[:'(]

Har dere lest dette: http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/ulf-mistet-huset-da-han-skulle-tine-frossent-vannroer-3095576.html

en ting som er lurt i kulden er å la vanne stå å renne litt i krana helle tiden for da er det bevegelse i rørene
og er derre koblet på de tkommunale og det ikke er i derres hus feilen er så er det bare å ringe vakttlf til din kommune å gi beskjed

Å det er nå jeg er veldig glad vi har sånn varmekabel greie som står på 2 på våres vannrør.. [:D]

Håper dere alle snart får vannet igjen[:)]

Back
Topp