Uff vært hos legen i dag

MiniMus

Forelsket i forumet
Har fortsatt veldig høy blodtrykk og 1+ prot i urinen.
Legen sa det var beynnelsen på Svangerskapsforgiftning.
Hvor farlig er det for Babysen min?Er det noe jeg kan gjøre?

Klarte nesten ikke å prate med legen når hun sa det til meg[:(][:(][:(][:(]

Det du skal gjøre er å ta det fullstendig med ro og kontakte lege med en gang hvis du blir uvel/svimmel, får hodepine eller hovner kraftig opp på kort tid. Fins ingen kur for SF annet enn å få ut babyen. Du har jo bare to uker til termin, så det gjør jo ikke noe om hun kommer nå. Lykke til! 

Hadde de ment det var kritisk tillstand for dere så hadde de ikke sendt deg hjem!

Ingen erfaring med SF, men legen hadde ikke sendt deg hjem om det hadde vært alvorlig.
Følg med på deg selv og ring om du blir uvel eller sånn som de beskriver de andre her.
Dette går så bra så. Snart er du mor jo![:)]

Det gikk jeg lenge med.. Så det er ikke noe farlig.. Dessuten har du bare to uker igjen så hadde de vært redd hadde de tatt babyen din ut..

Det er ikke kjempe alvorlig siden de ikke legger deg inn og 1+ i protein er ikke mye. Jeg hadde over  9 i protein da de tok jenta mi. skjønner du synns de er ekkelt. Men de beste du kan gjøre er å ta de hel med ro og slappe av. Legg dei godt til rette på sofaen og bli der [;)] Å om du føler deg dårlig på noe vis er de bare å ringe sykehue eller lege. De typiske tegnen er vont under ribbebeina, hodepine , ser stjerner, hover veldi mye opp på kort tid f.eks at anklene blir dobbelt så tykke selv om du har tatt det med ro hele dagen. Jeg er sikker på det går bra[:)] Du er jo snart i mål nå.
Og so svimsa sier du blir sikkert satt i gang blir du dårlig og så kan de ta lang tid før du utvikler seg også. Og viss du har lyst å prate med noen så er de bare å send meg en pm[8D] 
Lykke til [;)] 

Jeg hadde det slik i alle mine 3 svangerskap på slutten - men jeg fikk nøye oppfølging og kom ofte til kontroll. Og det gikk veldig bra.

Hvor høyt blodtrykk har du? For protein i urinen er veldig vanlig på slutten av et svangerskap - og 1+ er ikke mye. Jeg hadde 3+ på slutten - da ble jeg lagt inn med de to første. Men er du veldig bekymra skal du ringe føden og be dem om en sjekk!

Og det beste du kan gjøre for deg selv og babyen din er å ta det helt med ro og hvile mest mulig. Det hjalp meg veldig mye.

Lykke til![:)][:)]

Min blodtrykk ligger på 140/90[8|]
Det har den gjørt dem 3 siste gangen jeg var hos lgen min.
Ufffff bryr meg ikke så mye om meg selv bare babysen har det bra,jeg vil ikke at noe skal skje nå som jeg er snart i MÅL[:(]

Skjønner deg veldi godt. Men er helt sikker på at babyen din har det bra. Hadde den ikke de hadde de lagt deg inn. De er veldi strege på de om de tror mor eller barn er i fare. De beste du kan gjør for babyen din er å ta de me ro frem til fødselen. Så er de jo bra at de holder et ekstra øye me deg. Jeg synns du skal ringe jordmoren din eller føden om du føler deg urolig. De kan svare deg på alt du måtte lure på.
Å du de går fint dette  [:)] 

ORIGINAL: MINI_MUS

Min blodtrykk ligger på 140/90[8|]
Det har den gjørt dem 3 siste gangen jeg var hos lgen min.
Ufffff bryr meg ikke så mye om meg selv bare babysen har det bra,jeg vil ikke at noe skal skje nå som jeg er snart i MÅL[:(]

140/90 er ikke såå høyt da. Snakket med legen min om dette i går.
overtykket ser de ikke så mye på, for det er mere sånn stå og gå trykk..der det vises om du er litt sliten. Men hvis undertrykket går over 95, så var det ei slags grense. Så du ligger jo under grensa foreløpig[:)]

Back
Topp