Uff, søvn, IGJEN....

StorkNebb

Elsker forumet
Jeg er så usikker på dette med søvn!! Ser det er flere som sliter med søvn, men hvor mye sover de små nå?

Her kan han sove 2 x 1- 2timer på dagen, men hadde kanskje tenkt å prøve å kutte ned til en soving på dagen på ca 2- 2,5t, men det er ikke så lett når han sover fra 19.00 - 05.00.. Dette med tanke på bhgoppstart om en mnd ca.. Det er bare siste uken han har våknet kl. 05, ellers har han stort sett sovet til 06 hvertfall..

Hvis vi skal ha en soveperiode må han jo være oppe til rundt 11, og det er jo lenge fra 05 - 11 !!!
Og det at han sover 10 timer på natten er jo alt for lite!!! Men sover han da for mye eller for lite på dagen??
Er litt redd for å bølle for mye med sovingen nå også, siden han faktisk sover hele natten stort sett uten å våkne..

Er dette også bare en periode, eller er det på tide med justeringer??

Wææ, lost i sovejungelen..
Noen tips??

ORIGINAL: Pernillen

Jeg er så usikker på dette med søvn!! Ser det er flere som sliter med søvn, men hvor mye sover de små nå?

Her kan han sove 2 x 1- 2timer på dagen, men hadde kanskje tenkt å prøve å kutte ned til en soving på dagen på ca 2- 2,5t, men det er ikke så lett når han sover fra 19.00 - 05.00.. Dette med tanke på bhgoppstart om en mnd ca.. Det er bare siste uken han har våknet kl. 05, ellers har han stort sett sovet til 06 hvertfall..

Hvis vi skal ha en soveperiode må han jo være oppe til rundt 11, og det er jo lenge fra 05 - 11 !!!
Og det at han sover 10 timer på natten er jo alt for lite!!! Men sover han da for mye eller for lite på dagen??
Er litt redd for å bølle for mye med sovingen nå også, siden han faktisk sover hele natten stort sett uten å våkne..

Er dette også bare en periode, eller er det på tide med justeringer??

Wææ, lost i sovejungelen..
Noen tips??

hvorfor synes du det er alt for lite med 10 timer om natten? Som du sier så sover han hele natten og det er jo kjempe bra!

som du kan lese i tråden min http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=23321719
så har vi hatt litt problem etter at jeg startet å jobb, men virker som om det ordner seg.
før han begynte å tulle så våknet han kl 5 eller 5.15 hver dag, og hadde sovet til 6 før han også.
han sover to lurer på dagen fra 9 til 1030-11 og en fra 14 til 15 1530, føler ikke for å kutte de til en lur, han ska sove hvis han trenger det.
vi ble enig med mannen at vi kan stå opp fra kl 5 hvis han ikke får sove mer, men prøver selvsagt å legge han igjen. ble enig om det fordi vi vil heller stå opp kl 5 og at han sover hele natten enn å være opp hele natten som det hadde blitt nå i det siste!

det med søvn på dagen tror jeg regulerer seg selv jeg, det gjorde det med gutten vår, han pleide å sove 3 lur så ble det til 2 en dag, med mye lengre lur en 3 korte...

ville slappe av hvis jeg var deg, han sover nok det han trenger om natten. noen sover 10 timer og noen sover mer, eller mindre

Mine sover også to ganger, prøvde å kutte ned til en, men tror de blei for overtrøtte og var veldig urolige på natten. så jeg har bestemt meg for å la de sove to ganger en stund til. de sover fra 19- 06/07 på morran. 

Takk for svar!!
Jeg hadde egentlig bare innbilt meg at de burde sove rundt tolv timer på natten, uten å ha noe vitenskapelig belegg for det[;)]
Vi får kanskje bare prøve å fortsette som før med to sovinger på dagen og ta natten som det kommer.. Veldig glad for at han sover så bra som han gjør[:)]

syns også du bare skal se det ann litt til. min gutt sover også fremdeles to ganger..men han sover kun et kvarter til tyve min per soving..så jeg har lurt på om jeg skal prøve å gå ned til en soving nå..men venter noen dager til tror jeg siden han sover så godt på natta (07.00-06.00)

Takk for svar!!
Jeg hadde egentlig bare innbilt meg at de burde sove rundt tolv timer på natten, uten å ha noe vitenskapelig belegg for det[;)]
Vi får kanskje bare prøve å fortsette som før med to sovinger på dagen og ta natten som det kommer.. Veldig glad for at han sover så bra som han gjør[:)]

er ingen ekspert heller, og kan ikke si at jeg er sikker på om 10 timer er nok, men så lenger han sover godt om natten (og det gjør han) og er blid og opplagt om dagen så er det vel greit tenker jeg???

etter den tulle perioden med vår så er vi fornøyd hvis han sover 10 timer i egen seng! [:D]

Takk for svar!!

Jeg mener å ha hørt at de skal sove 10-12 timer om natta, og det at han sover så bra på dagen også gjør at han får fin søvn. [:)] Jeg skjønner du blir usikker når du hører om noen barn som sover 12 timer (og vel så det) om natten, jeg ble jeg også.. Men så innså jeg at barna trenger også forskjellig menge søvn, slik som oss. [;)]

Kos deg med den søvnen han har, han er jo kjempeflink. [:)]

10-12 timer søvn om natten er normalt,sa HS til meg.

Du kan jo gi det et forsøk med en økt om dagen.
Når han begynner i bhage, blir det høyst sannsynlig slik likevel.
Kan jo være det gjør til at han sover lenger på morgenen også.

Vi har tredje dagen i dag, hvor vi hopper over den første soveøkten.
Før sov han 2 x 1t.15min (ca), mens de to forige dagene har han sovet 3timer og 2, 1/2[:D] Både han og jeg har vært i strålende humør resten av dagen!

Han blir veldig trøtt fra 09-10 tiden, men da må vi ut å se litt på gravemaskiner og slikt. Det hjelper.
Så får han lunsj når vi er tilbake, og stuper i søvn i det jeg legger han i vogna[:)]

Jakob sover to lurer på ca en time på hver. Har prøvd en, men da var han så trøtt hele ettermiddagen at han bare grein.. Han sover også ca ti timer om natta inkludert et par skrikeperioder..

Takk for svar folkens[:)] Mange kloke hoder her!
Vi bare ser det ann litt til vi!!

Back
Topp