Uff, ryggoperasjoner.... :/

¤Woolfmother¤

Forumet er livet
Ei jeg kjenner opererte for 2-3 uker siden, og nå har hun ikke NOE styrke i bena, og innimellom mister hun helt følelsen i det ene benet.... :/
Dette er en dame som rir høye dressurklasser og er sannsynligvis en av de beste i klubben!
Legene har ikke noe svar på hvorfor hun ikke har styrken, for det skal ikke skje....
Får så innmari vondt av henne....
Hjelper til med det jeg kan da, men man ser sorgen i øynene hennes så innmari godt!!

Det er dessverre risikoen med alle ryggoperasjoner.. 
Jeg har tre prolapser i ryggen, likevel nekter legene å operere meg fordi jeg faktisk kan bli lam etterpå. 
Hun skulle jo vært skikkelig informert om dette på forhånd. Nå vet ikke jeg hva slags operasjon hun har hatt, men dersom hun ikke er skikkelig informert om risikoen på forhånd, og legene mener at dette ikke er noe som burde skje, hadde jeg tatt kontakt med pasientskadeerstatning. 

Trist er det uansett, og jeg krysser fingre for at hun blir bedre! Har hun fått tilbud om opptrening hos fysio el.l?

Huff :( Mener jeg har hørt noe om 50% sjanse for å bli bra etter ryggoperasjoner. Min var heldigvis 200% vellykket og jeg er utrolig glad og takknemmlig for det. Veldig klar over at ikke alle er så heldige.. 

Joda, hun ble ordentlig informert. Sjansen var stor for at hun kom til å bli lam pga ettellerannet nervegreier før hun opererte. Det var vel en av grunnene til at hun tok den.
Da hun opererte hadde hun bare tidvis følelse i det ene benet....
Det er så fryktelig vondt å se henne sånn... :/

Som sagt så hjelper vi til med det vi kan da.

Hun skal begynne med fysio om 3 mnd tror jeg hun sa. Frem til da skal hun bare gå korte turer hver dag... vanskelig når bena plutselig blir birte under henne... :/

Jeg er prolapsoperert, pga. fare for lammelser. Jeg blei helt bra etter operasjonen, men jeg kan til tider trekke litt på det ene beinet. Dette kommer av nerven som har ligget i klem, mens prolapsen har fått herje.. Det er jo store sjanser for nerveskader etter en slik operasjon, da prolapsen har ligget over nervene. 

Uff sender mange lykkeønskninger til henne og håper hun blir bedre <3

Håper at det blir bedre med tiden

Eg er sjølv operert 3 ganger for prolaps i korsryggen. Eg har ein nummen/delvis lam venstrefot, men god styrke likevel. Eg har mistet reflekser bak med hælene mine og vil alltid ha smerter i ryggen.

Eg har fått ny prolaps i forbindelse med fødsel i 2010. Men har kommet meg greit etter det.

Eg håper virkelig det kommer seg for venninen din og at hun vil fungere nokolunde, med litt trening og hjelp. Og hun vil takle ting etterkvart, men det tar tid. Eg ble operert i 2008 og føler meg litt tungsindig til tider likevel.

Bare støtt opp om hun og gi hun den hjelp hun trenger om.

Back
Topp