Uff! *litt lang*

Snickers_81

Glad i forumet
Får litt vondt av gutten til sambo på 6 år, han sliter med en hoftesykdom som går ut på at hoftekula hans er helt som gele, og vil forsvinne etterhvert. Han har gått med dette i snart 2 år og har hatt mye vondt. Og han får heller ikke lov til å leke så mye, ikke løpe rundt, ikke hoppe på trampoline, ikke ditt og ikke datt. Det positive var jo at å sykle skulle være veldig bra for han, noe han er veldig glad i, ellers er han litt tafatt og skal helst sitte å glo på tv, han går heller å legger seg til å sove enn å leke med lekene sine (er dette egentlig normalt??)
Men så var de på sykehuset på undersøkelse i januar, da viste det seg at han var på bedringens vei, og ting så litt lysere ut.
Men i dag har de vært på ny undersøkelse på sykehuset, og det har blitt verre enn noen gang, den ene foten er 3 cm kortere enn den andre, så nå skal han opereres så fort som mulig, og da må han sikkert også ligge i strekk en periode etterpå.
Kjenner jeg får vondt inni meg av sambo og gutten hans.

Uff, stakkar [&o]

Stakkars gut[:(]

Har egentlig ikke noen gode råd å komme med men, stakkars gutten og dere.
Kan ikke alltid være så artig å være sosial når han har så mange begrensninger, men jeg tenkte kansje dere kunne oppfordret han til å bygge lego? Eller bygge med han nå dere har anledning. For det er jo ikke så fysisk, og vår 6 åring er ihvertfall umulig å få til å legge seg fordi han er så opptatt med lego byene sine:)

Ps. Du og Lasse må snike dere på treff snart;)

Vi har prøvd lego, og det er interesant i ca 5 min så gidder han ikke mer, samme var det med den store bilbanen han fikk til jul og løftekrana han fikk.
Virker som det bare er tv det går i, men har en mistanke om at han gjerne får lov til å sitte å se på tv dagen lang når han er hos mora si.
Men det løser seg sikkert etterhvert [:)]
Håper hvertfall at operasjonen vil hjelpe han sånn at han kan bli mer aktiv når han begynner på skolen til høsten, og at han kanskje finner en hobby eller idrett han vil holde på med.

Lasse og jeg dukker nok snart opp på et treff, skulle gjerne vært med i morgen, men da må sambo ha bilen min, og da tar det jo en halv dag å komme seg til byen for meg med buss. Men skal prøve igjen om to uker, neste uke er vi i Drammen å besøker familien  min.

Back
Topp