Uff, jeg er så lei!!!

SweetCherry

Gift med forumet
jeg vet jeg skal være takknemlig forå være gravid, men jeg er sååå lei av å måte spise 24/7, brekke meg av ingenting, spy hver morgen, kviser fra ende til annen og at ingenting smaker som det egentlig skal.

jeg HATER å gå gravid, men elsker det jeg får ut av det til slutt! hadde håpet at denne gangen så kunne jeg nyte sv.skapet og ikke spy hver morgen og se flott ut, men den gang ei.. og det er så dumt for det er siste sv.skapet mitt så ville jo ha det kjekt med det da

Huffda.. ikke noe kjekt når plagene blir så mange at man ikke kan fungere som man ønsker.. 

Krysser fingrene for at kvalmen og matbehovet ditt begrenser seg snarest! 

Det er lov å være glad for at en er gravid og samtidig hate symptomene en har, særlig når en holder på sånn over såpass lang tid! Det synes jeg ikke du skal ha dårlig samvittighet for å tenke

takk for det jenter :) 

er bare så nedsig når jeg vet at jeg kommer mest sannsynlig til å spy ut hele sv.skapet denne gangen også.. kan trygt si at dette er siste gang jeg er gravid, skal vi ha fler får mannnen trå til 

Helt enig med deg!! 
Er så misunnelig på de rundt meg som går gravide og stråler og legger ut på facebook om hvor fantastisk tilværelsen som gravid er, mens jeg ser ikke noe positivt i det enda.. (altså jo, selvsagt når ungen kommer, men selve svangerskapet..)
Vennene mine får sjokk når de spør meg om hvordan det er å være gravid og jeg svarer helt for jævlig, hehe..! 

krisak skrev:
Helt enig med deg!! 
Er så misunnelig på de rundt meg som går gravide og stråler og legger ut på facebook om hvor fantastisk tilværelsen som gravid er, mens jeg ser ikke noe positivt i det enda.. (altså jo, selvsagt når ungen kommer, men selve svangerskapet..)
Vennene mine får sjokk når de spør meg om hvordan det er å være gravid og jeg svarer helt for jævlig, hehe..! 

samme her! er det ikke herlig å være gravid? nei, helt j**** rett og slett, men jeg vet det er verdt det tilslutt 

SweetCherry skrev:

samme her! er det ikke herlig å være gravid? nei, helt j**** rett og slett, men jeg vet det er verdt det tilslutt 

Ja så klart, tror bare jeg er mest skuffa kanskje. Hadde en sånn ide om hvordan det ville være og gå gravid, som har vist seg å være heeelt bak mål :-) Men etter 10mnd med lidelse kommer vel et liv fullt med glede, så det er jo noe å se fram til 

Jeg er helt enig med deg og jeg spyr ikke engang! Jeg tror jeg kan gå så langt å si at jeg virkelig MISLIKER og være gravid! Det er ingenting rosenrødt ved det, spør du meg! Så når folk spør meg så får de akkurat det svaret! Da sier de så fint at ja, da skulle du kanskje beskyttet deg litt bedre da! Da svarer jeg at det er ikke pga svangerskapet jeg droppet prevensjon, men pga premien etter 9 måneder selvfølgelig!!! Og DEN vil jeg ha!!! Hadde svangerskapet vært som hunders er (ca 60 dager) så skulle jeg lett fått 3 barn, men dette er siste hos meg også.. jeg liker det ikke! Men GLEDER MEG MAAAAKS TIL MAI!!!!!!!! Kom mai du skjønne milde... <3
Ønsker deg goood bedring og vil bare si at du får medfølelse i BØTTER OG SPANN herfra :)

tusen takk 

er så glad jeg ikke er den eneste som ikke liker å gå gravid. 

så mange klemmer og tanker til dere andre som er som meg :)

Tusen takk for det, søta Vi må bare komme oss gjennom det og bli ferdige så kommer verdens fineste premie - HELDIGVIS!!!!!

Trodde virkelig jeg var den eneste i hele verden. Alle jeg kjenner ELSKER å gå gravid og de skulle gjerne gjort det hele tida,
Jeg har ingen unnskyldning for ikke å like det. Spyr ikke eller noe. Men jeg missliker det. Jeg er ikke komfortabel med de endringene som skjer i kroppen min. Jeg er sliten. Jeg føler meg stygg og stor. Men må få legge til at det er SÅ verdt det for premien som kommer ut da

Nei, du er nok ikke den eneste :) Det er ikke særlig stas å gå gravid. (er selvsagt overlykkelig for at jeg er gravid da...) Jeg gledet meg sånn til 2. trimester. Da skulle energien komme tilbake, kvalmen være over, huden skulle gløde og det var ikke måte på... Yeah right ;) Jeg føler meg feit, har fått strekkmerker på puppene, har halsbrann, kviser og er trøtt og sliten heeeeele tiden.

Synes så synd på deg som kaster opp enda :( Krysser fingrene for at det letter for deg også snart!!!!! Klem til deg :)

Har du prøvd alt som er?

Akupunktur, medisin fra lege osv?

legen sier at det er ikke noe han kan gjøre ellers så er vel det meste prøvd ut utenom akupunktur, men problemet hos meg er ikke kvalme, men brekninger! 

og da ligger vel "problemet" mitt i spiserøret da, eller? 

uff, jeg kommer meg vel igjennom det slik som forrige, er bare så lenge til mai emoticon

Akkurat som jeg kunne skrevet innlegget selv. Syntes det er så ille å gå sån hele tiden. Skulle ønske jeg kunne være som andre å nyte svangerskapet. Eneste del jeg nytter nå er det å ligge på kvelden og kjenne sparkene for det er en sån hærlig følelse og får meg til å tenke på det herlige som kommer til slutt :)

SweetCherry skrev:
legen sier at det er ikke noe han kan gjøre ellers så er vel det meste prøvd ut utenom akupunktur, men problemet hos meg er ikke kvalme, men brekninger! 

og da ligger vel "problemet" mitt i spiserøret da, eller? 

uff, jeg kommer meg vel igjennom det slik som forrige, er bare så lenge til mai emoticon

Jeg skjønner deg SÅ godt!! Er nok i samme situasjon,blir nok 10mnd med kvalme og oppkast denne gangen her og.. ser sånn ut hvertfall.. går jo og håper hver dag at det skal bli bedre.. men nærmer meg 16 uker,og fortsatt like kvalm og fæææl... 
jeg tok akupunktur i forrige svangerskap, fikk vekk litt a brekningene faktisk.. men er uvel for det.. men det hjalp på det rent fysiske,som brekninger og oppkast.. så det hjalp meg opp litt på pluss siden når det gjelder vekta.. men den ugne følelsen tar det desverre ikke.. og den "fiine" gløden -up my ass.. 
hehe.. ingenting bastant.. men er nok mulig dette blir mitt andre og siste barn her og.. ellers blir det en etterpå klatt om mange år, når alt er glemt :P 

Masse lykke til videre!!!! 

Det er mange som ikke liker å gå gravid. Og det må vel være lov! Ikke alt er like morro. Kvalme, hodepine, ryggplager, bekkenplager, kviser og mye vektøkning! Ikke alt er å rope hurra for. Men sluttresultatet er jo så fantastisk, så en gjør det jo gladelig likevel. Og for dem som ikke kan bli gravide, skal en vel bare prise seg. Og selvsagt skal en det. Men en trenger ikke alltid synes akkurat det å gå gravid er det festligste en gjør! Mitt forrige svangerskap var problemfritt, og bortsett fra den store vektøkningen var det ingenting som plagde meg med å gå gravid. Denne gangen er det stikk motsatt. Har vel hatt samtlige plager nevnt over, og har ikke syntes det har vært noe fantastisk! Men nå har hvertfall kvalmen gidd seg. Så da er jo alt 150% bedre. Og nå har jeg begynt å kjenne liv. Det finnes jo ikke noe deiligere følelse enn det. Men har forbant alt noen dager. Så jeg har full forståelse for deg. Håper formen kommer seg snart, og at også du snart kan få glede deg litt over det som skal skje fremover.

I totally agree!! Og jeg er også kjempeglad for å ha blitt gravid, og vet jo at det er dette jeg vil. Allikevel må jeg si at 1000 kviser, humørsvingninger, intens kløe på brystvorter/legger osv., ryggvondt, vonde ligamentsmerter, det å nekte seg ting (div. typer mat osv.), lite utstråling, fortere sliten, OSV, er ikke akkurat slik jeg hadde sett det for meg. Men ja, det er nok verdt det. (Har ingen barn fra før, men regner jo med det :P) Regner med at det blir litt annerledes når jeg kjenner liv og har vært på ultralyd om et par uker, kanskje man får et litt annet forhold til det da..? Hittil føler jeg meg bare blubbete og venter på at magen skal komme. ;)

Huff!!! Føler med dere alle som har plager!!

Selvfølgelig klarer ingen å nyte,det å spy,få brekninger osv...og det er så lov å si at man faktisk HATER det... 

Men tenk så heldige de små babyene er,med de utrolige tøffe sterke mammaene som går igjennon det for deres skyld...  og det faktisk frivillig...og opptil flere ganger!! :D:)
Dere er sterke og tøffe og fortjener en godklem og masse skryt for at dere går gjennom dette i hele 9 mnd for babyene deres! Vi er heldige som får disse skjønne små i mai, men de er jaggu heldige de også som allerede nå,har en mamma som gjør ALT for de <3

Klemmer til alle dere som sliter med plager i svangerskapet (og alle som ikke gjør det selvfølgelig) :)

Føler akkurat det samme som deg!!! Vi er heldige som fy... men det er noe crap å være såååå dårlig over så lang tid!
Det eneste som hjelper litt denne andre gangen er at det går fortere!
 velkommen mai!

* måtte bare få vekk de haste-skrive-feilene*

Back
Topp