Uff..hva nå??? Oppdatert ;)

taita81

3 barns mor ♡
  Snuppa er veldig varm i kinna og panna som sist da ho ble syk..litt over en uke siden.(øret)Gikk på pencillin til nå på onsd. Vet sannelig ikke om ho blir dårlig igjen jeg nå..begynner å bli veldig varm og urolig..saken er jo at jeg har slutta å amme på natta,hva gjør jeg nå da?? Ikke sikkert ho blir syk men har en liten følelse liksom..er alene så typen kan ikke hjelpe.

Uff,høres jo egoistisk ut dette..[&:][:(]..

Er det ikke best at soverommet er litt kjølig om ho får feber?? Er vel ikke så lurt å ta feberen på henne om ho blir dårlig,ta av pysj,bleie og styre..kjenner om ho får feber,bare ikke hvor mye.Uff,liker ikke at ho blir dårlig jeg..var litt mye vind ute igår og var ute å trilla..[:o][&o]

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Da er natta over,litt slitsom men ikke noe feberkrampe heldigvis..hadde 38.8 i feber da jeg målte ho da jeg la meg.Hjalp å bytte ut dyna med hjemmelaga ull teppe så den ikke var så varm..ho ble kaldere tidlig på morgenen så fikk dyna tilbake.. Sov til 9,sier litt for våkner alltid leenge før 7.Men våkna jo masse inatt så måtte jo sove litt ut ho også. Men nå er temp 37.3 [:)]

Nesten i form igjen så satser på at feberen ble kvitt det som var "FYFYFYFYFYFY" i kroppen.  Men ho var jo slik sist ho var syk også..ble dårligere seint på formiddagen så vi får se men ser hvertfall lovende ut.. JIPPPIIIIIIIIIIIIIIIII...ikke noe kjekt når ho var så dårlig inatt, så godt å se ho smile nå og ikke spreng rød i kinna sine..[:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Da vi var på sykehuset med Ella-Linneah tok de tempen under armen på henne. Og kan de gjøre det, og mener det er pålitelige resultater så kan kanskje du gjøre det også? Slipper å kle av alt da, bare dra ned ene skulderen, putte tempen under arma og holde arma nede...

Kjedelig om hun skal bli syk igjen da!
Bli-bra-klemmer sendes deres vei! [:)]

Hvis barna har feber skal man ikke ha så mye på dem så de kjøler ned seg lite. Hvis hun får høy feber kjenner du nok det når du tar på hon og kan ta tempen da, hvis den blir 39,5 eller mer skal man gi paracetamol. Håper hun slipper å bli syk igjen!!

ORIGINAL: Tirnanog

Da vi var på sykehuset med Ella-Linneah tok de tempen under armen på henne. Og kan de gjøre det, og mener det er pålitelige resultater så kan kanskje du gjøre det også? Slipper å kle av alt da, bare dra ned ene skulderen, putte tempen under arma og holde arma nede...

Kjedelig om hun skal bli syk igjen da!
Bli-bra-klemmer sendes deres vei! [:)]

Legg til 0,5 på tempen hvis du tar den under armen. [:)]

Mathea blir ekstremt rød i kinnan å varm når d e tenner på tur, så kan jo vær d å..

Apropos temp på soveromme, så e d likest at d e kaldt når/om dæm får/har feber!

Får dæm my feber, så vreng av all klær'n å bruk ett lett pledd på dæm [;)] D fikk vi hør ætter vi va på sykehuse da Othelie fikk feberkrampe midt på natta da hu va litt over ett år. Ætter d har vi alltid tatt av klær å heller liggi på stua (lufta ut om d ha vært for varmt der) me hu når hu har feber.. Hadd ikke kunna unngått feberkrampen uansett for jenta va i fin form da hu la sæ å æ e sinnsykt gla for at hu hadd våkna å låg i sænga vår da d starta![&o]
Formen dæms blir ofte my bedre å når man fjerne klær'n når dæm e varm![;)]

huff...så kjedelig at hun er blitt syk igjen..når minsten her hadde feber her i helga hadde hun den passe kjølig på soverommet,passe tynn dyne og i bare i bodyen..
hatt noen lange dager her med sykdom,men endelig frisk igjen i dag..men magen er ikke helt bra ennå..
håper hun blir frisk igjen fort..
god bedring klem herfra.. [:)]

Takk for gode råd og go bedrings klemmer til snuppa.. [:)] Ho ble veldig rød og varm i kinna sist ho fikk feber så tror ikke det er tenner på vei..men ville heller hatt det på gang enn feber og vondter for snuppa ja [&:] Hat tatt dyna lengre ned slik at den bare dekker beina hennes..ho lå på magen med hue rett nedi senga med dyna nesten helt oppi nakken så snudde ho også..var veldig varm da,henda hennes var og glo varme..får håpe det blir litt kjøligere for ho nå. Snur og vender på seg og lager masse lyder. Ho ligger rett vedsidenavmeg så håper jeg hører om ho får feberkarmper da...uff,høres skummelt ut. Hva gjør man da??Tar de opp og til et kjøligere sted..HVA HVA??

hvis du føler deg bekymret ville jeg ha kontaktet legevakten for hjelp og evt en sjekk der nede for sikkerhetenskyld.
eldstemannen min hadde feberkramper da han var 2,5 år..ser ekkelt ut..vi havna på rikshospitalet..fikk masse god hjelp..lå på et kjølig rom og bare i bleie..dagen etter var han fin..
fikk det en gang på toget senere.måtte legge han i sideleie og fikk febernedsettende..
fikk vite at feberkramper på barn kan se ut som epelpsi anfall..

Ved feberkremper gjelder det å få ned temp, kle av barnet litt og gi paracetamol i form av stikkpiller. Ved kramper skal man heller ikke putte noe i barnets munn og legg barnet i side eller mageleie. Jeg hadde nog ringt legevakten och hørt meg før hvis det skulle skje oss, ev 113 om det er dramatiskt. Men håper nå att du ikke skal få oppleve dette!! jeg har aldri opplevt feberkramper selv, bare lest meg til dette.

ORIGINAL: birdi27

hvis du føler deg bekymret ville jeg ha kontaktet legevakten for hjelp og evt en sjekk der nede for sikkerhetenskyld.
eldstemannen min hadde feberkramper da han var 2,5 år..ser ekkelt ut..vi havna på rikshospitalet..fikk masse god hjelp..lå på et kjølig rom og bare i bleie..dagen etter var han fin..
fikk det en gang på toget senere.måtte legge han i sideleie og fikk febernedsettende..

SHIIIT da..blir jo redd her jo..[:o]  kommer ikke til å sove noe godt inatt nei[&:][&:][&:]  Jeg får bare se det ann og ta det etterhvert,tror ikke ho har veldig høy feber enda.Uææ..nervøs her nå gitt!!!! Nei,får komme meg i seng og ligge og våke litt over ho lille snuppa mi. Håper vi alle får en rolig natt,sov godt jenter..

ORIGINAL: Nor09

Ved feberkremper gjelder det å få ned temp, kle av barnet litt og gi paracetamol i form av stikkpiller. Ved kramper skal man heller ikke putte noe i barnets munn og legg barnet i side eller mageleie. Jeg hadde nog ringt legevakten och hørt meg før hvis det skulle skje oss, ev 113 om det er dramatiskt. Men håper nå att du ikke skal få oppleve dette!! jeg har aldri opplevt feberkramper selv, bare lest meg til dette.

ok,takk for svar..tar muligens å bytter ut dyna med et lett ull pledd.Kommer heelt sikkert til å ringe 113 temmelig fort om noe slikt sku skje..skrekk!! Håper ingen av oss opplever noe sånt,hadde daua jeg..uff!!!!!!!  Syns å huske at man skal ringe 113 uansett når de er så små og første gang om de får feberkarmper..at de skal sjekkes?!?!?!??? Huff,får sannelig håpe det ikke skjer noe sånt.*tvi tvi*

ORIGINAL: taita81

ORIGINAL: birdi27

SHIIIT da..blir jo redd her jo..[:o]  kommer ikke til å sove noe godt inatt nei[&:][&:][&:]  Jeg får bare se det ann og ta det etterhvert,tror ikke ho har veldig høy feber enda.Uææ..nervøs her nå gitt!!!! Nei,får komme meg i seng og ligge og våke litt over ho lille snuppa mi. Håper vi alle får en rolig natt,sov godt jenter..

det er jo ikke sikkert din lille jente får feberkramper..men sønnen min var  2,5 år da det skjedde..var redd selv,men fikk så mye hjelp.
prøv å slapp av.håper dere får en god natt søvn..håper jeg ikke skremte deg,var i såfall ikke meningen..[;)]vet hvordan du har.selv om minsten er mitt 4 barn er jeg alltid bekymret..er sånn mor som titter en gang ekstra..sikkert tullete av meg men bare slik jeg..

såå bra at alt gikk greit i natt...håper hun kommer seg fort..godt å høre at alt gikk bra..

Så godt å høre at hun er på bedringens vei, håper hun blir raskt frisk og slipper å få feber igjen![:)]

Back
Topp