uff, har så mange kynnere :(

LadyOnHeels

Elsker forumet
hadde ikke slike (merkbare) kynnere i første sv.skap, men denne gangen har jeg maaange og ofte! noen av de blir jeg faktisk uvel av:( godt jeg skal på kontroll til jordmor på onsdag neste uke for jeg blir nesten litt bekymret, spesielt med tanke på at jeg skal jobbe for første gang på uker i helgen (jobber som servitør på peppes) og er redd for å fremprovosere verre kynnere :/ 

eller er det fler som har kynnere de blir uvel av? 

Hei, jeg har mange flere kynnere denne gangen ( 2. gangs) enn sist. Sist merket jeg dem av og til, men dem var ikke like "harde" som dem kan være nå. Jeg har ingen som er vonde eller jeg blir uvel av da. Jeg prøver og ta det med ro og sette meg ned for kvile ofte, også når jeg er på jobb. Jeg jobber som vernepleier i bolig for utviklingshemmede og vi har mye(fysisk) tungt stell.

Ikke så mye hjelp eller tips å få fra meg da. Men er du bekymret må du ta kontakt med jordmor eller føden :-) Lykke til :-)

Ja det har jeg, og har hatt det en god stund nå. Noen er veldig vonde og intense med murringer i korsryggen. Jeg blir fulgt opp pga dette, og det har påvirket livmorhalsen min noe. Jeg er fullt sykmeldt bl.a pga dette. Det hjelper å ta det med ro, unngå stress og ikke løfte tungt.

Kynnere skal man jo ha, og det er positivt men de skal ikke gjøre vondt. Gjør de det, vil jeg anbefale deg å kontakte lege/jordmor nå. Hvertfall hvis dette har blitt verre nå i løpet av den siste tiden.

Det høres ikke veldig behagelig ut... Jeg aner ikke hva som er farlig og ikke med tanke på kynnere for hadde ingenting av det i sist svangerskap. Har hørt at det er veldig vanlig å få, men at de ikke skal være vonde. Jeg ville prøvd å ta det litt med ro når du skal på jobb ihvertfall, men det er vel kanskje ikke så enkelt som servitør. Det er sikkert lurt å ta kontakt med føden dersom det ikke gir seg/ blir værre :)