uff, har så mange kynnere :(

LadyOnHeels

Elsker forumet
hadde ikke slike (merkbare) kynnere i første sv.skap, men denne gangen har jeg maaange og ofte! noen av de blir jeg faktisk uvel av:( godt jeg skal på kontroll til jordmor på onsdag neste uke for jeg blir nesten litt bekymret, spesielt med tanke på at jeg skal jobbe for første gang på uker i helgen (jobber som servitør på peppes) og er redd for å fremprovosere verre kynnere :/ 

eller er det fler som har kynnere de blir uvel av? 

Hei, jeg har mange flere kynnere denne gangen ( 2. gangs) enn sist. Sist merket jeg dem av og til, men dem var ikke like "harde" som dem kan være nå. Jeg har ingen som er vonde eller jeg blir uvel av da. Jeg prøver og ta det med ro og sette meg ned for kvile ofte, også når jeg er på jobb. Jeg jobber som vernepleier i bolig for utviklingshemmede og vi har mye(fysisk) tungt stell.

Ikke så mye hjelp eller tips å få fra meg da. Men er du bekymret må du ta kontakt med jordmor eller føden :-) Lykke til :-)

Ja det har jeg, og har hatt det en god stund nå. Noen er veldig vonde og intense med murringer i korsryggen. Jeg blir fulgt opp pga dette, og det har påvirket livmorhalsen min noe. Jeg er fullt sykmeldt bl.a pga dette. Det hjelper å ta det med ro, unngå stress og ikke løfte tungt.

Kynnere skal man jo ha, og det er positivt men de skal ikke gjøre vondt. Gjør de det, vil jeg anbefale deg å kontakte lege/jordmor nå. Hvertfall hvis dette har blitt verre nå i løpet av den siste tiden.

Det høres ikke veldig behagelig ut... Jeg aner ikke hva som er farlig og ikke med tanke på kynnere for hadde ingenting av det i sist svangerskap. Har hørt at det er veldig vanlig å få, men at de ikke skal være vonde. Jeg ville prøvd å ta det litt med ro når du skal på jobb ihvertfall, men det er vel kanskje ikke så enkelt som servitør. Det er sikkert lurt å ta kontakt med føden dersom det ikke gir seg/ blir værre :)

Jeg har også hyppige og vonde kynnere, noen dager i timesvis i strekk. Er 50% sykemeldt og har ekstra tilrettelegging når jeg er på jobb, uten at det egentlig hjelper mye. Så lenge kynnerne ikke er vonde, og så lenge de stopper når du forandrer stilling skal de ikke være farlige. Hvis du er usikker ville jeg skrevet ned når du har kynnere og hvor lenge de varer før du skal til JM, da kan hun lettere avgjøre om det er ufarlige kynnere eller ikke:)

Jeg har også ofte kynnere, men ikke noen som gjør vondt. Bare ubehagelig når magen blir så stinn hard!

Jeg har noe av det samme som deg... Har mange vonde kynnere, kommer mest når jeg går men også når jeg er rolig. Noen av de er så vonde at jeg må stoppe opp å ta lang pause før jeg kan gå videre f.eks... Kjenner meg veldig igjen i det med jobb situasjon; jeg jobber på en klesbutikk så er uke like mye stress, men står og går hele dagen. Jeg har fått en egen stol som jeg kan sitte på, men den tør jeg ikke bruke fordi jeg er livredd for at bekkenet mitt skal låse seg fast( har mye vondt i bekkenet). Det værste er når jeg sier ifra at je har vondt men sjefen likevel ikke kommer med forslag til løsninger de gangene jeg plutselig må jobbe alene - sånn som jeg må i dag og i morgen kveld etter en lang dag i praksis. Jeg er faktisk sikker på at min morgendagen og helg er bortimot ødelagt fordi jeg jobber alene og ikke har mulighet for å sette meg ned noen minutter...mye skyldes min egen feil- får nok litt fort dårlig samvittighet:p Oi, der brukte jeg din tråd som en frustrasjonstråd for min egen klaging - beklager!! Masse god bedring til deg, så får du si ifra til de på jobben at du må ha mindre å gjøre enn de andre eller ta egenmeldigsdager:) tenk på deg selv og babyen din først:)

jeg prøver meg på jobbing i helgen så skal jeg heldigvis til jordmor på onsdag så da får jeg ta en samtale med henne om hva hun mener. i går etter maange kynnere fikk jeg kjempe vondt i magen og ble dårlig så fikk litt skrekk i meg, men det gikk over heldigvis :) i forrige sv.skap slet jeg meg gjennom jobbing til tross for kvalme og smerter, men denne gangen orker jeg ikke det så skal heller ta mer med ro så ikke sv.skapet blir verre enn nødvendig. 

vi skal ikke ha noen premature mai babyer!! så ladyes vi får holde oss i ro så disse babyene får den tiden de fortjener i magene våre ;)

Back
Topp