uff er litt redd nå...

ditdit

Glad i forumet
i hele igår og idag har jeg ikke kjent noe liv[&o] noen fler som har hatt pause med å kjenne liv? skal jeg ringe noe sted tro? er jo kjempe redd!![:(]

ORIGINAL: Lulli

Tror det er helt normalt og ikke kjenne hver dag.. Men har du prøvd og drikke et glass iskald saft? som ikek er sukkerfri?[:)]

prøvd cola men noppe...[&o]

Man skal ikke kjenne liv hver eneste dag før om enda noen uker så tror nok du kan slappe helt av [:)]

Drikk noe søtt og kaldt(sterk saft med isbiter får du på føden) og legg deg på ryggen og dytt godt på magen, press hånda inn og se om du får dytta litt på bebisen..[;)] jordmora klemmer bra hardt ho også så det er ikke farlig[:)]

Det er jo ikke før uke 24 (tror jeg, i alle fall ca det) man skal kjenne liv hver dag, men om du har kjent mye bevegelse over en tid, og plutselig ikke kjenner noe hadde jeg ringt føden i alle fall. Jordmoren min råder meg til å ringe der om det er noe jeg lurer på. Heller en gang for mye enn en gang for lite.. Men du kan jo prøve med masse søtt i magen, og dytte litt på og ligg ned og kjenn godt etter en halv time. Lykke til!

Det er sikkert ingenting å være bekymret for. Som de andre sier er det ikke før ca 24 at vi skal kjenne liv daglig. Prøv med de rådene du får her. Ring føden eller ta en tur innom jordmor i morgen og få høre hjertelyden. Babyen er der inne og har det kjempebra! [:)]

nå har jeg fått i meg cola og sjokolade så jeg kjente noen søte spark så er letta nå ja[:D][:D] takk får svar[:)]

Jeg kjenner ikke liv hver dag og tar det helt med ro.
Ikke normalt å kjenne liv hverdag før uke 26 står det i legeboka min, kun visst du er 2 gangs.
[:)]Ta det med ro å nyt den lille

Jeg fikk beskjed av min jordmor at når jeg først hadde kjent liv innvendig og utvendig, så SKAL man kjenne liv hver dag. Hvis jeg ikke hadde kjent no på en stund, skulle jeg drikke/spise no med sukker i, og etter 5 min skulle man kjenne bevegelser. Hvis jeg prøvde det, og allikevel ikke kjente no, så skulle jeg ikke nøle med å ringe føden..

Heisann. Eg kjente masse liv fra uke 16 til 18, så kjente eg mykje mindre igjen i eit par veker, og meir igjen no. Fekk svar på ordinær ul at det var fordi han la seg med ryggen mot magen min, og sparka innover mot min rygg, og at han sikkert likte best å ligga sånn for tiden, fordi han stadig snudde seg den vegen under heile ul. Kanskje det samme som har skjedd med deg?? Eg vart veldig bekymra, men han var frisk og fin, og det er nok sikkert babyen din og[:D][:D]

Back
Topp