uff, en tung dag.....

nettemor

Forumet er livet
Det starta med at jeg bare skulle en liten tur til tannlegen for jeg har slitt en stund med tannverk, men da jeg kom dit måtte jeg trekke tanna, og jeg som er såååå nervøs for tannlegen fra før av... men men, går vel greit tenkte jeg, men neida... når tanna var ute var det som om det ikke var tett det kom masse luft ut der tanna var, og det viste seg at det vat åpent opp til bihulen.....

så da måtte jeg rett til spesialist og få lukket igjen da, tror jeg sydde ÅTTE sting eller no oppi der[:(][:(]

så nå verker det så SINNSYKT, og ikke nok med det, jeg må ta det helt med ro, ikke spise annet enn bløt mat på flere dager, jeg må ligge med hodet høyt og får ikke lov til å snyte meg på 12 dager, for da kan det åpne seg igjen[:(][:(]

men tannlegen sa jeg måtte ta pensilin i fem dager for å unngå å få bihulebetennelse, men kan det være skadelig for barnet, noen som vet det???

huff ble mye greier dette her, trenger så sårt litt trøst..[:(][:(]

huff.. trekke tenner er IKKE moro... pleier alltid få betennelse etterpå og det er så sinnsykt vondt.. Ville bare ønske deg god bedring.... Det med penicillinen vet jeg ikke.. Men han hadde vel ikke gitt deg noe som var farlig

stakkars deg....føler med deg,tannlegen å tannverk er noe av det verste som fines syns jeg.[:(]

men du kan vel ta ett par paracet uten av det har noe å si for babyen.sånn det får roa seg litt.men det med pensilin vet jeg ikke.ring legen å hør,eller di på apoteket.

jeg syns du var knall tøff som tok dette på stak arm,jeg hadde fått panikk å stukket av...hehe.

lykke til å god bedring.

står det ikke i bruksanvisning på produktet? Skal visst gjøre det på alt medisinks om det er skadelig for gravide.

Hei du.

Veninnda mi hadde bihulebetennelse under svangerskapet og legen skrev ut antibiotika. Skal ikke være farlig.

Klem

ok det høres bra ut, da kan jeg vel trygt bare hente de på apoteket da[:)]

så kan jeg vel ta et par paraset, og legge meg og kanskje prøve å sove litt....

God bedring [:D]

Det sies at nyere forskning sier at antibiotika kan være skadelig på fosteret...Husker ikke hvor jeg leste det, men skal ta en runde og se om jeg finner det igjen. Jeg har selv måttet gå på antibiotika i første del av svangerskapet og må ha en ny runde igjen.Men da jeg pratet med legen min om det sa hun at det var veldig sjelden det fikk noe konsekvenser og at de kunne ikke si med sikkerhet at det skyldes medisinene[;)] Legen min er veldig nøye på at jeg får rett medisin og riktig dose.EKS. Så når jeg vanligvis går på antibiotika i 10 dager får jeg 15 dager nå...Og jeg spyr som en gris av det og blir skikkelig dårlig, gjett om jeg gleder meg til første runde i morgen[:'(]

Tror det er noe som heter Ery max og ett merke til som gravide skal ta, er det det du har?

God bedring,jeg vet hvor vondt det er, da jeg hadde samme runden for 3 år siden[:(] Men det går helsigvis kjapt over nå som du først har fått fikset opp i det[:D]

hei hei

jeg har fått apocillin tror det er 660 mg, og skal ta det fire ganger om dagen.....det er den nest sterkeste av de, men jeg er liksom så usikker blir redd om det kan være skadelig, vil helst vente med å bruke det til jeg har snakka med legen i morgen...

Står i felleskatalogen at medikamentet går over i morkaka i små mengder. Står ikke at det er påvist at det er skadelig for fosteret, eller at gravide ikke skal bruke det. Men forhør deg med legen først.

ORIGINAL: nettemor

hei hei

jeg har fått apocillin tror det er 660 mg, og skal ta det fire ganger om dagen.....det er den nest sterkeste av de, men jeg er liksom så usikker blir redd om det kan være skadelig, vil helst vente med å bruke det til jeg har snakka med legen i morgen...

Jeg vet rett og slett ikke, men min lege ville ikke gi meg apocilin pga graviditeten og jeg fikk ett annet merke som jeg ikke husker nå. Fornuftig at du stiller deg spørrende til slikt[:)]

ja jeg tror jeg venter med å ta det til i morgen etter jeg har hørt med legen..

og om det eventuelt kankje er noe annet jeg kan ta i stedet..

Jeg har hørt at alle innfeksjoner og betennelser kan være skadelig for barnet og at en skal ta kontakt med lege umiddelbart vist man har misstanke om noe sånt, så en får begynt på penecilin eller antibiotika.

ja det er sant, men det er jo ingen betennelse enda, men tannlegen sa det muligens kunne bli det siden det hadde vært åpent opp til bihulen og da kunne det ha danna seg bakterier der som gir en betennelse..

så jeg vet ikke jeg er litt i tvil, siden det er jo ingen vits å ta de for å forebygge mener jeg da...

ORIGINAL: Mesaana

Jeg har hørt at alle innfeksjoner og betennelser kan være skadelig for barnet og at en skal ta kontakt med lege umiddelbart vist man har misstanke om noe sånt, så en får begynt på penecilin eller antibiotika.

men det er ulike type pencilin/antibiotika og noen skal helst unngås av gravide[;)] Vet at ery max er ett merke som kan brukes og den typen jeg skal begynne på i morgen(husker ikke navnet nå) Jeg får en lavere dose, men over lenger tid av den antibiotika kuren jeg går på nå og det nettopp fordi jeg er gravid. Så defor syns jeg det er fornuftig av henne å vente til hun har pratet med legen.

Gi oss beskjed om det er greit å bruke apocillin da?Alltid greit å vite med slike preparater man ofte møter på[;)]

Jeg skal til legen i morra tidlig så da skal jeg spørre om apocillin[:)]

gleder meg bare til all denn verkingen i tanna er ferdig så jeg kan begynne å leve normalt igjen... uten å ha så jæ...... vondt[:'(]

ORIGINAL: nettemor

ja det er sant, men det er jo ingen betennelse enda, men tannlegen sa det muligens kunne bli det siden det hadde vært åpent opp til bihulen og da kunne det ha danna seg bakterier der som gir en betennelse..

så jeg vet ikke jeg er litt i tvil, siden det er jo ingen vits å ta de for å forebygge mener jeg da...

Med en slik infeksjon du er i fare for å få, er det absolutt vits i å ta det som forebyggende!!! Infeksjonen kan være farligere for babyen, enn penicillinen. Min erfaring (fra den avdelingen jeg jobber på) er at gravide kan ta antibiotika og penicillin. Men er du tvil, så snakk med legen din i morgen.

Back
Topp