Uff.. dilemma..

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Skal... skal ikke si noe enda..

Saken er den: De 3 siste årene har jeg vært mye sykemeldt/permisjon fra jobben.

Ble gravid.. i 3 mnd ble jeg sykemeldt 50%... fra ca 6-7 mnd ble jeg 100% sykemeldt.. så var jeg hjemme i fødselspermisjon i 12 mnd..

Begynte å jobbe igjen.. men etter 3 mnd så ble jeg sykemeldt pga depresjon og angst... ble først sykemeldt 100% i 6 mnd.. så trappet jeg opp prosentvis frem til jeg begynte å jobbe 100% i sept..

Dette vet jeg noen av sjefene har vært oppgitt over.. og også gitt inntrykk ovenfor meg.. uten å si det sånn helt direkte.. eller jo.. har vel vært noen direkte kommentarer også..

Noe som gjør at jeg blir lei meg[:(] For de  aner ikke hvordan jeg har hatt det dette åre her!

Nå har det seg sånn at jeg skal ta fighten med å slutte med nesespray.. vet det blir en periode på i alle fall 1 uke hvor jeg ikke vil fungere.. så legen har sykemeldt meg 1 uke..

Og dette vet jo jeg i dag.. at jeg skal være sykemeldt fra neste uke av.. men får meg ikke til å si noe[8|] Føler liksom ikke at dette er "gyldig" grunn...

Hva hadde dere gjort?

Uff.. ble lang denne her..

Jo før du sier i fra, jo bedre er det for sjefen. Da har h*n lenger tid på å finne noen som kan erstatte deg.
En uke er jo ikke lenge å være sykemeldt, så det går nok helt fint.

Det er ikke noe lett , vert nesten samme situvasjon selv og har kjempe dårlig samvittighet i forhold til jobben og når jeg kom tilbake så var det ikke noe kjekt. Følte jeg måtte forklare meg om hvorfor jeg har vert borte og bevise at jeg faktisk har vert syk.
Men det jeg tenker er at helsen går først, jobben får du aldri noe tilbake for uansett.

ORIGINAL: Solnexy

Det er ikke noe lett , vert nesten samme situvasjon selv og har kjempe dårlig samvittighet i forhold til jobben og når jeg kom tilbake så var det ikke noe kjekt. Følte jeg måtte forklare meg om hvorfor jeg har vert borte og bevise at jeg faktisk har vert syk.
Men det jeg tenker er at helsen går først, jobben får du aldri noe tilbake for uansett.

Ja, det er helt sant[;)] Jeg går ikke med noen god følse når jeg er sykemeldt.. men som legen og psyk sa, du må sette deg selv først!

Og det er greit nok.. men nå er det liksom for nesespray slutt.. hehe.. men var legen som sykemeldt meg så.. han sa det kom til å bli hardt i og med at jeg har vært avhengig siden 97, og at jeg nok ikke fikk noe særlig søvn eller matlyst..

ORIGINAL: Its the MOOPS!

Hva slags nesespray er det snakk om?

Otrivin.. det er den jeg skal slutte på

ORIGINAL: fairy

Jo før du sier i fra, jo bedre er det for sjefen. Da har h*n lenger tid på å finne noen som kan erstatte deg.

Har ikke noen jobbe hvor andre erstatter mine oppgaver[;)] Her er alt felles, og vi går og forsyner oss der vi vil[:)]

arbeidsgiver har vel ikke rett på innsyn på HVORFOR du er sykemeldt, de må bare forholde seg til legenes konklusjon og sykemelding?

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

arbeidsgiver har vel ikke rett på innsyn på HVORFOR du er sykemeldt, de må bare forholde seg til legenes konklusjon og sykemelding?

Joda.. sant det.. men virker jo litt rart for arbeidsgiver at jeg på forhånd vet at jeg skal bli sykemeldt..

Hadde tenkt denne uken her, men for mye å gjøre.. så venter til neste uke

Jøss. Det er første gang jeg hører om noen som må være borte fra jobb i ei uke fordi de skal slutte med nesespray.

Hvis du alt har vært avhengig i tolv år, og føler at det blir mye å gå sykmeldt igjen, så ville jeg 1) gått avhengig en stund til, eller 2) slutta uten sykmelding.

er jo legehold som mener hun trenger sykemelding for å klare dette, så det er jo tydeligvis ikke bare bare. og da synes jeg det blir litt vel enkelt å si "du får klare å slutte mens du jobber da"

Jøss. Det er første gang jeg hører om noen som må være borte fra jobb i ei uke fordi de skal slutte med nesespray.

Hvis du alt har vært avhengig i tolv år, og føler at det blir mye å gå sykmeldt igjen, så ville jeg 1) gått avhengig en stund til, eller 2) slutta uten sykmelding.

Det er mange mange mange som trenger en sykemeldig for å slutte med otrivin..
1) Jeg kan ikke fortsette.. Jeg bruker 1500 kr! i mnd på nesespray... noe som faktisk også ødelegger forholdet jeg er i.. pga pengebruket på dette..

2) Å gå 1-2 uker på jobb uten søvn, uten å spise noe særlig.. være svært sliten.. nei, takk

Men du har kanskje ikke vært avhengig av nesespray? Jeg har brukt det daglig i 12 år. Og det er ikke bare bare å slutte.. det kommer til å ta tid.. og forberedt på at det kommer til å bli tøft. Frem til nå har nesesprayen min vært min reddende engel.. Den gjør så jeg får spist... den gjør så jeg får sove.. den gjør så jeg i løpet av natten kan fortsette å sove..

Har hørt tilfelle tidligere om ei som var dønn av hengig av nesespray, og det var helt forferdelig å slutte med den!!
Det jeg ville gjort er å fortelle sjefen din at du blir sykemeldt i en uke fra neste uke av pga behandling for eksempel. Som sagt tidligere er har han ikke krav på å vite hva grunnen er så ville tatt en liten hvit løgn der..

Og LYKKE TIL!!![:D]

tror jeg ville sagt noe.. sånn at de kunne forstått hvordan du har hatt det..
og tror da at sjefen ville gitt deg litt space!

Hvordan har du klart å bli sååå avhengig av nesespray ???[:o][:o][:o]

Man bestemmer jo ikke selv når man er syk å slikt..
Å kjenner følelsen din asså..
men bedre å si fra før enn å drøye det[;)]
Lykke til men spray slutt[:)]

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

samme lurer jeg på! jeg bruker det mye når jeg er forkjøla, men når det går over så trenger jeg jo ikke mere av den.
Og forresten, jobben trenger ikke vite hva du er sykemeldt for...det er derfor det er et skravert område i sykemeldingen du leverer.
Det er en privatsak![:)]

ORIGINAL: fairy

Det er en grunn til at det står at man kun skal bruke nesespray x-antall dager om gangen, hvis man bruker det lenge blir slimhinnene ødelagt og dermed blir man avhengig. Storeebroren min brukte også nesespray noen år og var skikkelig avhengig. Men han sluttet rett før en helg så slapp sykemelding. Gikk trøtt en-to dager på jobb, og etter helgen var han så og si "kurert".[:D]

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

Tja si det du.. ganske så lett[;)]

Og vet at jeg ikke er alene.. mange her inne og.. de bruker kanskje ikke 1 om dagen.. men de bruker masse

Kjipt! Og svært så kjipe penger skal jeg si deg[:-]

ORIGINAL: carca

Det er en grunn til at det står at man kun skal bruke nesespray x-antall dager om gangen, hvis man bruker det lenge blir slimhinnene ødelagt og dermed blir man avhengig. Storeebroren min brukte også nesespray noen år og var skikkelig avhengig. Men han sluttet rett før en helg så slapp sykemelding. Gikk trøtt en-to dager på jobb, og etter helgen var han så og si "kurert".[:D]

Jeg fikk beskjed om at jeg kom til å bruke alt fra 1-2 uker.. alt ettersom...

Men bra for broren din da[;)]

Back
Topp