Uff, bekymret etter ul

Leontodon

Forumet er livet
VIP

Jeg var som noen har fått med seg på det som skulle være ordinær ultralyd i går.

Resultatet har gjort at jeg og min mann, samt jordmor, er litt bekymret.

Uterus tilsvarer 16-18 uker, noe fastlege også kom frem til, mens fosteret er bittelite og bare tilsvarer uke 9-10.

Jordmor sa at hun følte bekymring for dette, og det gjør ikke at jeg slapper noe mer av.... Skal tilbake til ny ul om 2 uker, og da skal også en gynekolog og barnelege være med for å forsøke å fastlå om det kan være noe galt med fosteret.

Kjenner at jeg plages veldig nå med å faktisk glede meg over dette svangerskapet, som i utgangspunktet er et mirakel, all den tid jeg grunnet pcos og en feil under tidligere inngrep, ikke har større enn 5 % sjans for å bli gravid. Ble frarådet assistert befrukting for to år siden, fordi sjansen var/er så liten. (Bør kanskje også sies at dette svangerskapet har kommet "helt av seg selv" på den samme måten som flertallet av andres svangerskap).

Er der noen med lignende opplevelser som kan berolige meg litt?

- En klem til deg! 
Har desverre ikke vært borti noe slikt jeg. Håper noen her som har kan svare deg & berolige deg litt.
Håper neste UL viser dere noe mer & gir dere litt mere svar istedefor bekymringer.

ville bare sende deg en klememoticon  håper virkelig alt går bra for dere:) men kan jeg spørre om en ting, så de hjerteslag? stor klem til deg :)

Ja, hjerteslag så vi alle 3, heldigvis :)

Tusen takk for klemmer, dere er så gode. Kjenner at dette er litt i tøffeste laget for meg, sitter bare å sutrer :p

Godt dere så hjerteslag da!
Forstår deg kjempe godt. Det er lov å syns at det er i det tøffeste lagetemoticon  

Håper det går bra!

Uff... Skjønner SÅ godt at du er nedfor og bekymra nå!!!!! :-(
Håper dere finner mer ut av dette ved neste ul. Godt at dere så hjerteslag da!!!!!

Bodilmor skrev:

Tusen takk for klemmer, dere er så gode. Kjenner at dette er litt i tøffeste laget for meg, sitter bare å sutrer :p

det er jo kjempe positivt ;) det er ikke mulighet att du bare er kortere på veg da? selv om livmoren tilsvarer noe annet. Krysser fingrene for deg <3

Tja, noe kortere er nok fullt mulig, men ikke så mye kortere. Jeg og mannen min har ikke vært fysiske på litt over 14 uker ;)

LiljeBlomst skrev:

Bodilmor skrev:

det er jo kjempe positivt ;) det er ikke mulighet att du bare er kortere på veg da? selv om livmoren tilsvarer noe annet. Krysser fingrene for deg <3

uff, det må virkelig være kjempetungt å få vite slikt..også være nødt å vente sååå lenge på svar...Føler virkelig med deg, og kan desverre ikke gjøre noe annet en å  sende deg en lykketil klem, og håpe at det går bra!

Uff, vet ikke hva jeg skal si jeg. Håper bare dere får gode svar om 2 uker. Lykke til, og en klem sendes din vei! :-)

Huff da :( stor klem til deg <3

Kan du ikke ringe sykehuset å få timen litt tidligere da??  Synes det var alt for lang tid å vente to uker jeg da...

Lykke til, skal krysse alt jeg kan for deg og lille

jeg spurte om det, men for at det skulle klaffe med jordmor, gynekolog og barnelege så måtte det bli slik.

Sender masse klemmer. Kan dessverre ikke svare deg på dette jeg heller. Men får håpe du får gode nyheter neste gang. Vanskelig og glede seg over graviditeten da... Men dere fikk høre hjerteslag og d er jo ihvertfall bra:)

Det kan være morkakesvikt, da er fosteret veldig lite i forhold til hva det burde vært. En venninne av meg måtte ha keisersnitt da hun bare var 26 uker på vei mener jeg å huske. Hun var ikke over 30 i hvertfall.

Har dessverre ikke er faringer med dette, men sender over en klem! Hjerteslag er i alle fall positivt, så vi får krysse fingrene så lenge

Huff, kjære deg. Det var ikke noe trivelig beskjed å få nei. Håper neste UL blir en bedre opplevelse. Masse lykke til. Stor klem til deg!!

Har dessverre ikke noe erfaring med det, men krysser fingrene for dere at legene finner ut hva det er og kan hjelpe dere<3 Det er kjempe slitsomt å ikke vite om det er noe galt/hva som er galt med barnet sitt:(

Håper dere får gode nyheter og en forklaring på hvorfor det er sånn om 2 uker. Det er lenge og vente, men tenk positivt og hang in there! Klem!

Back
Topp