Ufattelig sliten - når gir det seg?

Gressløken

Gift med forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Augustbarna2024
Jeg er så ufattelig sliten og trøtt om ettermiddagen og kvelden.. Har 0 overskudd og gjør ingenting etter jobb fordi jeg rett og slett ikke orker.. Har vært sånn helt siden noen dager etter IKM egentlig, hatt noen få dager innimellom hvor energinivået har vært bedre, men neste dag er det på bånn igjen. Helt pyton å ha det slik, er også begynt å bli kvalm på kveldene nå.. Er 8+2 i dag. Når er det håp om at det kan snu?? Erfaringer? Synes for å være helt ærlig at det er skikkelig pyton å være gravid :(

Jeg føler med deg❤️ Her har jeg lagt meg samtidig med yngstemann den siste uka. For min del har både den ekstreme trøttheten og kvalmen gitt seg mellom uke 11-12.

Jeg føler med deg❤️ Her har jeg lagt meg samtidig med yngstemann den siste uka. For min del har både den ekstreme trøttheten og kvalmen gitt seg mellom uke 11-12.
Takk :Heartpink Håper det gir seg da, men redd det ikke gjør.. Jeg sover rundt 11-12 timer i døgnet, men er likevel helt utslitt.. Går greit på dagtid når jeg er på jobb heldigvis, så det er jo en positiv ting hvertfall.. Nei, akkurat nå er ting kjipt og tøft, vet jo samtidig at mange har det verre.. Er vel bare å holde ut noen uker til, så snur det forhåpentligvis :smiley-angelic001

Føler det på akkurat samme måte. Jeg var to pust unna å sovne hos frisøren i dag :dead:
Merker at jeg har noen dager der jeg er helt på topp, og noen der det føles som jeg går rundt i søvne. Gravidtrettheten er en helt egen følelse, har aldri kjent på så ekstrem trøtthet utenom graviditet.

Men det går over! Sist gav det seg i uke 12 for meg. Krysser fingrene for at det samme skjer igjen denne gangen.

Føler det på akkurat samme måte. Jeg var to pust unna å sovne hos frisøren i dag :dead:
Merker at jeg har noen dager der jeg er helt på topp, og noen der det føles som jeg går rundt i søvne. Gravidtrettheten er en helt egen følelse, har aldri kjent på så ekstrem trøtthet utenom graviditet.

Men det går over! Sist gav det seg i uke 12 for meg. Krysser fingrene for at det samme skjer igjen denne gangen.
Ja, har virkelig aldri kjent noe lignende, helt spesielt.. Jeg orker såvidt å dusje, 5 minutter så er jeg helt gåen :wtf: krysser virkelig fingrene for at det snart snur

Ja, føler meg helt utmatta på ettermiddagen! Kan ikke sette meg i sofaen etter middag, for da sovner eg! :hungover:

Det pleier være første trimester som er verst. Jeg merket vel ikke noe bedring på det før sånn rundt slutten av andre trimester sist, følge meg SÅ snytt for alle sa det kom til å gå over etter 12 uker.

Det er tungt psykisk å bli så sliten, synes jeg. Jeg trener mye til vanlig, og det er kjipt å føle at kroppen "svikter".

Det pleier være første trimester som er verst. Jeg merket vel ikke noe bedring på det før sånn rundt slutten av andre trimester sist, følge meg SÅ snytt for alle sa det kom til å gå over etter 12 uker.

Det er tungt psykisk å bli så sliten, synes jeg. Jeg trener mye til vanlig, og det er kjipt å føle at kroppen "svikter".

Det du sier der, men tungt psykisk, kjenner jeg meg veldig igjen i. Ikke når det kommer til å være sliten, men kvalmen. Den er så altoppslukende og tar over hele dagen, noe som blir veldig psykisk slitsomt..

De to andre gangene har jeg likt mye bedre å være gravid i 2. og 3. trimester selv med bekkenløsning, nyresten og andre vondter. Heller det enn kvalmen.

Kanskje ved konfirmasjonsalder? :confused013Neida, det blir vel på en annen måte. Den verste trøttheten og utmattelsen ga seg gradvis fra uke 12 sist.

Kanskje ved konfirmasjonsalder? :confused013Neida, det blir vel på en annen måte. Den verste trøttheten og utmattelsen ga seg gradvis fra uke 12 sist.
Tenker litt mere 40årsalderen?

Samme her. Noen dager har jeg mye energi, mens andre ganger føler jeg meg helt fullstendig tappet. Sovner i bilen på vei hjem fra jobb (samboer kjører så klart), og må alltid ha en liten hvil på sofaen ila ettermiddagen. Det har faktisk blitt to ved et par anledningninger.

Også blir jeg helt utkjørt av å stå å f.eks henge opp klær eller å ta ut av oppvaskmaskinen :hungover:

Samme her. Har faktisk måttet ta meg en powernap i lunsjen, veldig greit med hjemmekontor sånn sett.
Hadde det sånn sist også, tror det ga seg ved andre trimester...før det kom tilbake igjen da jeg var høygravid.

Samme her. Noen dager har jeg mye energi, mens andre ganger føler jeg meg helt fullstendig tappet. Sovner i bilen på vei hjem fra jobb (samboer kjører så klart), og må alltid ha en liten hvil på sofaen ila ettermiddagen. Det har faktisk blitt to ved et par anledningninger.

Også blir jeg helt utkjørt av å stå å f.eks henge opp klær eller å ta ut av oppvaskmaskinen :hungover:
Samme som meg, går så opp og ned. I dag sov jeg 3,5 t på sofaen!! Mens i går var jeg på farten hele dagen og det gikk fint.

Helt enig. Men det er desverre mest av de tunge og daffe dagene, og minst av de der jeg føler meg som meg selv (en duracellkanin) som liker å gjøre alt på en gang :p

Har vært sykemeldt i 14 dager pga trøtthet/sliten, og har min første dag på jobb i morgen, håper det går fint :smiley-angelic001 vil jo gjerne være i jobb helt til permisjonen starter!

Jeg hadde det sånn i 2. trimester med eldstefrøken, og det var rett og slett jernmangel :eek: Kan være lurt å sjekke opp hvis det ikke gir seg

Det ga seg i uke 18 for meg, da var jeg et nytt menneske, i følge de rundt meg. Denne gangen er jeg laaaangt mer utslitt. Trodde ikke det gikk an... Holdt på å sovne på jobb i dag, på avdeling, alene med barna. Ikke bra!

Synes det er enda mer dritt med slitenheten denne gangen. Med førstemann kunne jeg sove på sofaen etter middagen, men nå kan jeg jo ikke det. Jeg blir irritabel og lei og sur av å være sliten, og det synes jeg er så leit når det bare er de to-tre timene mellom middag og legging jeg har med lillemann ila dagen :(

Slitenheten har innhentet meg for fullt også. Orker ingenting! Jeg har hjemmekontor men i dag måtte jeg bare legge meg igjen. Orker ikke varme og utslitthet samtidig heller :( er bare 6+1 og forrige gang slapp det rundt uke 10.

I dag har slappheten virkelig nådd nye høyder. Jeg har ikke gjort noe som helst hele dagen, bare ligget på sofaen. Sov 2-3 timer midt på dagen, og har jobbet hele dagen for å komme meg i dusjen. Men jeg bare klarer det ikke! Har ikke dusjet på 3-4 dager :nailbiting: Finnes det noe som helst som gir en energiboost? Har prøvd sunn mat, usunn mat, mye og lite mat :p

Back
Topp