Ufarlig eller ringe føden?

Masemamma 2009/2011

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Januarskatter 2015
VIP
Trenger litt vurderingshjelp, og vil ikke ringe føden hvis ikke nødvendig siden sambo er i dårlig form og det passer egentlig veldig dårlig å måtte dra på sjekk(vi har 2 små fra før).

Jeg er 25+5 gravid og har magesmerter og menssmerter i ryggen.
Har også utvidet nyrebekken, og fikk vondere i forigårs i nyrene. Igår kveld fikk jeg skikkelige magesmerter/knip nederst i magen og rundt bak ryggen som kom i "tak". Magen vr knallhard store deler av tiden, Endte opp med at jeg dro hjem og tok smertestillende og la meg, natta gikk da helt greit.
Idag begynte smertene igjen så har tatt smertestillende og lagt meg. "Takene" går da over men veldig menssmerter i rygg og vondt nederst i magen.
Gubben spyr idag og ungene hadde omgangssyken tidligere i uken, så kan jo absolutt være magevirus. Men burde jeg ikke da vært kvalm eller hatt dårlig matlyst?

Hva tenker dere?

Jeg ville ha ringt, bare for å høre hva de sier :) ring heller en gang for mye :)

Vanskelig for meg å si. Hadde nok tatt en telefon til føden for sikkerhets skyld:)
Greit å sjekke en gang for mye tenker jeg:)

Man kan aldri ringe for mange ganger om man er bekymret. Jeg ville ringt og hørt sånn at de kan veilede deg videre på hva du skal gjøre :)

Enig! Ring og hør med dem! En telefon samtale kan jo gjøre mye, og da blir det lettere å bestemme om du skal reise eller ikke. Forhåpentligvis er det ikke noe spesielt utenom magevirus. ;)

Vanskelig for meg å si. Hadde nok tatt en telefon til føden for sikkerhets skyld:)
Greit å sjekke en gang for mye tenker jeg:)

Sign denne.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg ville ringt. Siden du tenker på det regner jeg med at du er litt bekymret, så ring føden slik at du kan få luftet det for profesjonelle. :)

Jeg ville også ringt. Og hvis de ikke tror det er noe så lar de det jo bare gå, og vil de sjekke deg så får du jo eventuelt noen svar, så ja; ring :)

Ville altid ha ringt lege istede for å rådføre meg på et forum, men det er meg, håper det er ufarlig

Ville ringt og hørt hva de sa :-)

Jeg ville helt klart ringt! I tilfeller som du skriver om her hadde jeg ikke vært i noe særlig tvil selv i hvert fall. Du er i tillegg usikker og engstelig. Da er det ikke noe annet å gjøre enn å ringe. Håper det er helt ufarlig og gir seg i løpet av kort tid nå!

Jeg ville ringt. Hvis du tenker på mann og barn kan du jo dra inn når ungene har lagt seg?
Så slipper han være alene med legging.

Takk for masse innspill. Etter å ha hvilt litt gav de smertefulle takene i magen seg helt. Så tok jeg en paralgin forte for nyresmertene(avtale med lege om dette fra før) og etter en time med mye menssmerter i rygg og mage så roet det seg også.
Nå kjenner jeg såvidt litt murring og nedpress, er bare nyra som sprenger veldig.
Ser ann kvelden og ringer imorgen hvis takene kommer igjen.
Er iallefall sikker på at det ikke er magevirus, for fins ikke kvalm eller dårlig

Men bør ikke du få sjekket nyra da? Hvis det har gått over til nyrebekkenbetennelse er det absolutt ikke bra og kan sette i gang rier....

Murring med nedpress lærte jeg at ikke var så veldig bra da jeg var gravid.. Ville ringt føden, var jeg deg. De kan veilede deg og gi deg beskjed om hva du skal gjøre. Da er ikke avgjørelsen din alene. Kanskje de sier at du skal avvente, kanskje sier de at du skal komme. Kan du ikke kjøre inn alene eventuelt, hvis de ber deg om å komme?

Man kan aldri ringe for mange ganger om man er bekymret. Jeg ville ringt og hørt sånn at de kan veilede deg videre på hva du skal gjøre :)
Sign, alltid bedre med en telefon for mye enn en for lite.

Er ikke bra med murring og nedpress nei, men hadde det også en del med de to andre fra uke 32 ca. Har avtale med sambo at jeg ringer føden imorgen hvis det er likt.
Har hatt det greit til nå, men nå er det en del press nederst i magen igjen. Men ingen takvise smerter så prøver å sove og slappe heeelt av. Tror det er det beste:)

Back
Topp