Ufaglærte i helsevesenet

Krølla82

Forumet er livet
Hva tjener man som det pr time? Noen her som jobber som det og har en grei mnd lønn?

Lillesøster jobber i hjemmesykepleien og tjener ca 120 kr i timen + tillegg da selvfølgelig.

ORIGINAL: _WannabeTari_

jeg har 132 i timen pluss tillegg for kveld og helg[:)]

Da er det ikke så ille...[:)]  Kunne godt tenke meg en slik jobb, men de tar ikke inn ufaglærte her i distriktet virker det som.[&:]

Når jeg tar ekstra vakter så har jeg 139kr i timen
+ 35 kr i timen helg
+ 45 kr i timen kveld
[:D] Men jeg er under utdanning da.. Så har vell litt mere da [:D]

Ok dere er under utdanning ja...da blir det noe anna...jeg har jobba i flere år, bare ikke inna for helsevesenet...men det kan da ikke være under 100 kr timen ?

ORIGINAL: Krølla82

Da er det ikke så ille...[:)]  Kunne godt tenke meg en slik jobb, men de tar ikke inn ufaglærte her i distriktet virker det som.[&:]

nå har jeg jobbet i helsevesenet i 5 -6 år om ikke mer.. man opparbeider seg ansinitet som regel.. men hva man starter på er jeg jaggu ikke sikker på. jeg er også under utdanning, men jeg får ikke lønnsforhøyelse pga det før mitt siste år på sykepleien.

Jeg har ingen annsinitet [8D]

ORIGINAL: jente_88

nå har jeg jobbet i helsevesenet i 5 -6 år om ikke mer.. man opparbeider seg ansinitet som regel.. men hva man starter på er jeg jaggu ikke sikker på. jeg er også under utdanning, men jeg får ikke lønnsforhøyelse pga det før mitt siste år på sykepleien.

Du har ikke erfaring nei...men for å spørre skikkelig dumt åssen fikk du den jobben? Søkte du på en utlyststilling, ringte du bare rundt? eller var det via bekjentskap?

ORIGINAL: jente_88

Du har ikke erfaring nei...men for å spørre skikkelig dumt åssen fikk du den jobben? Søkte du på en utlyststilling, ringte du bare rundt? eller var det via bekjentskap?

Jeg har jo erfaring, men ikke annsinitet [8D]
Jeg er under utdanning og jobber som lærling da [:)]

Ej e ufaglært m 8 år ansennitet, å he 132 kr i timen.. 35 kr ekstra i helga å 45 kr på kvelden

ORIGINAL: FunnyNurse

Ring og hør med leder i hjemmesykepleie/praktisk bistand (hjemmehjelp), eller sendt et brev der du spør om de trenger folk, og at du er interessert i å jobbe.

Jeg vet at det er slik at hvis man ønsker å jobbe på sfo/skole/ barnehage så ringer man kommunen og får beskjed om å sende cv også sender de den ut til alle...fungerer det slik med sykehjem etc også?

Har 157  kr i timen + helge- og kveldstillegg. Har topp annsenitet.

Ok dere er under utdanning ja...da blir det noe anna...jeg har jobba i flere år, bare ikke inna for helsevesenet...men det kan da ikke være under 100 kr timen ?

Mener grunnlønn for ufaglørt uten ansinitet i bergen kommune ligger på ca 109kr timen... (men ansinitet har jo de fleste og så har du kveldstilleg på 25kr og div andre tilleg)

Jeg ville ha tatt med søknad og cv og gått stukket innom diverse sykehjem, boliger og soner. Snakket litt med de som sitter i resepsjonen for eksempel. Mye bedre å møte opp personlig![:)]

Jeg fikk jobb via kjentfolk, men helsevesenet skriker jo etter folk da, så det skal nok gå bra. Nå er jeg under utdanning, men får ikke noe ekstra for det. Da har jeg 122kr/t + kvelds-/helgetillegg. Dette er kommunalt. Jeg jobber også som vikar i privat sektor, da har jeg 179kr/t dag og 199kr/t kveld/natt. Dette er forbeholdt studenter da[:)]

Jobbet som personlig assistent og fikk 132kr timen + UB tillegg.
Ble da regnet tidligere jobbserfaring som ansenitet... litt over 5år. Fordi nesten alt teller i en slik stilling.

Nå jobber jeg på lager og har 151kr i timen [:D][:D] litt happy og....

hm 117 kr timen.
men siden jeg altid fikk drittvaktene som di andre ikke gidda og ta ble det mye helg og kveld:)

Back
Topp