Udugelig lege (litt lang)

**spire_nr2**

Glad i forumet
På grunn av utdanning, graviditeter og gud veit hva så er det nå en vikar for vikaren til legen min, og denne fyren er virkelig UDUGELIG!!!! Han er ganske ung, så er sikkert nyutdannet og eier ikke "people-skills"... I går var jeg hos han for tredje gang, i hovedsak for å hente sykemelding pga bekkenløsningen(har hatt en feide med han om det også men så mange ord er det sikkert ikke plass til i ett innlegg). Han skulle ta en svangerskapskontroll på meg i tillegg og plutselig fikk han for seg at han måtte sjekke om medisinene mine(som jeg har spist hele svangerskapet) kunne taes av gravide, eeeh litt seint å sjekke det når jeg har 6 uker igjen eller?[:@] (de var ok da og det visste jeg jo!)Og så skulle han finne hjertelyden, det gikk jo særs dårlig og det var helt stille i dette apparatet hans. Han ble tydelig stresset og begynte å spørre om jeg kjente mye liv osv, forklarte han at hun sparker akkurat nå og at rompa er der, hodet der osv. Herlighet, hadde dette vært sist(hadde en rolig unge i magen da)hadde jeg fått panikk og sikkert fått sammenbrudd, det hele ender med at han oppdager at han har brukt feil hode på den doppleren og vips 156 slag i minuttet[8|]
Og så spør han om det er noe annet. Jeg forklarer at bekkenløsningen plager meg veldig mye nå og til tider har jeg vanskeligheter med å gå tilogmed. Synes det er veldig tungt og fysioen hjelper ikkelike godt lenger, da humrer han litt og sier at det er jo helt vanlig det og det blir nok sikkert enda litt verre også.Eeeh jah, takk for den[8|] Nevnte også at jeg er veldig trøtt og sliten, sover dårlig om nettene. Han sa at jeg hadde fysisk synlige tegn på at kroppen var sliten og at jeg måtte ta det mer med ro og prøve å få meg mer søvn. Og så sa han at denne søvnløsheten min og det at kroppen var så sliten kunne forårsake tidlig fødsel, det har jeg aldri hørt før. Det kan vel ikke det?
MØKKALEGE!!!!!!!

Puh, det var dagens utblåsing fra meg, ingen flere timer hos den nissen der hvertfall[:@][:@][:@][:@]

OMG..
haha..nesten sånn at DU måtte vise HAM hvordan man gjør en svangerskapskontroll!

Hadde ikkje følt meg trygg med han som lege nei..

Signerer vest30 jeg. MAKAN TIL TULLING. [:o]

å herregud..da hadde jeg ikke gått flere ganger hos han nei..har en ung lege jeg også..merker at han ikke har heelt peiling.. iallefall ikke i forhold til jordmora.. :)

ORIGINAL: vest30

OMG..
haha..nesten sånn at DU måtte vise HAM hvordan man gjør en svangerskapskontroll!

Hadde ikkje følt meg trygg med han som lege nei..

signerer denne jeg også. du gjør nok rett i å ikke gå til han flere ganger ja!!

Jeg har også en lege som ikke er helt trygg på dette med svangerskapskontroller. Han skulle måle SF og fortalte meg at her er symfysen. Jeg lå der på benken og tenkte for meg selv, nei dette er ikke symfysen. Og ikke uventet så ble SF mindre enn når jordmødrene måler.

Kanskje legen er flinkere på andre ting enn akkurat svangerskapskontroller.

hehe, almennleger er flinke til almenn sykdommer osv. og de kan litt om alt. Men det er nå jordmødre som er spesielt utdannet til svangerskap.
Synes ikke det er no kult når leger el. avfeier hvor vondt man har, ihvertfall ikke mannlige, de aner ikke hva vi går igjennom!

Back
Topp