Ubrukte sprøyter

Bkno2737082

Andre møte med forumet
Jeg har mange ubrukte sprøyter igjen etter velykket ivf forsøk. Fins det noe sted en kan gi de til? Hørte på apoteket men der ble jeg oppfordret til å kaste de i søpla. De kunne ta de i mot, men ville nok bare kaste de.

Jeg har mange ubrukte sprøyter igjen etter velykket ivf forsøk. Fins det noe sted en kan gi de til? Hørte på apoteket men der ble jeg oppfordret til å kaste de i søpla. De kunne ta de i mot, men ville nok bare kaste de.
Fikk også beskjed om å kaste dem i bosset.

Er helt forferdelig å sitte igjen med så mange ubrukte sprøyter, og bare kaste de. Jeg hadde flere uåpnede pakker, og lurte på det samme. Husker ikke lenger hva jeg gjorde. Mulig jeg fortsatt har de et sted :/

Jeg leverte på apoteket uten problemer.

Jeg leverte på apoteket uten problemer.
Ja, man kan jo levere på apoteket, men der blir de jo bare kastet. Fryktelig sløsing. Synes det er forkastelig at det følger med så mange sprøyter, og at man ikke kan kjøpe medisinene uten medfølgende sprøyter. :(

Dette har jeg tenkt på også! Er jo sløsing og bare kaste de. Kanskje sykehjem eller lignende vil ta det i mot?

Noen av sprøytene (uten spiss- engangs) ville jeg personlig ha beholdt selv... De er geniale for å kunne trekke opp rett mengde hostesaft, flytende medisiner som ikke skal settes s.j spesielt noe noen av de hostesaftene. Og feks flytende Paracet/ibux sprøytene er så himla små. Feks når min sønn skal få Paracet (vi gir han flytende pga lettere for han å svelge uten å måtte drikke masse vann etterpå) så må han få to opptreninger for å få nok... Bare et bitte lite tips..
Men spissene feks de du får med til gonal f pennen er universale. (Mener jeg) og kan benyttes av de som også har insulin penner... (Mener jeg)

Back
Topp