Ubrukelig legevakt...

Maanestråle

Gift med forumet
Ringte legevakta i dag fordi jeg sliter så med migrene. Kan ikke ta den nesesprayen mot migrene som jeg vanligvis har tatt og i dag ble det helt uutholdelig. Ringte for å spørre om noen råd om hva jeg kan ta/gjøre, og "flinke" sykepleieren anbefalte ibux...
Til og med jeg vet jo at man ikke skal ta det! Mye hjelp der ja...

Andre som sliter med migrene her...?

Jeg har slitt med migrene i mange år, men har ikke det nå for øyeblikket.
Jeg kan ha noen uker migrenefri for å så ha noen uker med konstant migrene[:'(]

ORIGINAL: ~StRaToS~

Jeg har slitt med migrene i mange år, men har ikke det nå for øyeblikket.
Jeg kan ha noen uker migrenefri for å så ha noen uker med konstant migrene[:'(]

Det blir ganske frustrerende når det ikke slipper! Man blir så sliten!
Ble så imponert over at de anbefalte ibux... Det kan jo være farlig å ta... Men kan ta paralgin, selv om jeg ikke har lyst, men må til slutt for blir helt desperat...
[:(]

Oi, det var utrolig dårlig! [&:][>:] Sa du noe til dem?
Håper du blir bra snart!!

Jeg har migrene, får det i forbindelse med mensen og el. Jeg har tabletter som jeg tar for det, men kan ikke ta de nå som jeg er gravid. Hadde et par dager med migrene rett før helga, jeg tok paracet den dagen det var værst og det hjalp litt. Håper jeg slipper migrene nå som jeg ikke skal ha mensen på flere mnd, hadde ikke migrene sist jeg gikk gravid så har et håp om å slippe nå også.

Det ble brått slutt på migrene her da jeg slutta på p-piller. Er jo så ufattelig vondt. Håper det har gitt seg i dag, og at det blir lenge til neste anfall!
(Og må innrømme at jeg heller ikke er videre imponert over rådet du fikk på legevakta)

Våknet med verkende høyre side i dag også... Er så sliten for det gir seg jo ikke [:(] nå vil jeg ikke ta mer medisiner heller, kan jo ikke leve på paralgin. Eller ibux som legevakta sa [:@]
Ønsker meg et nytt hode!!!

*sniker fra mai*

De har jo nettopp forsket på dette, at migrene-medisin ikke har noen negativt påvirkning på fosteret.

Eg tok en stk maxalt rapitab i hele svangerskapet-legen sa dette var greit en sjelden gang.(man spiser ikke migrene-medisin annenhver dag liksom)

"intet negativt registrert" står det iallefall på maxalt ang svangerskap/amming.

ORIGINAL: vest30

*sniker fra mai*

De har jo nettopp forsket på dette, at migrene-medisin ikke har noen negativt påvirkning på fosteret.

Eg tok en stk maxalt rapitab i hele svangerskapet-legen sa dette var greit en sjelden gang.(man spiser ikke migrene-medisin annenhver dag liksom)

"intet negativt registrert" står det iallefall på maxalt ang svangerskap/amming.

Hmmm, må ringe legekontoret i morgen når de åpner for dette klarer jeg ikke i lengden. Før var jeg mer plaget, hadde migreneanfall flere ganger i uken, nå bare varer de en uke når de kommet [8D]
Får tro legen har litt mer fornuftig å si enn de på legevakta.
Jeg har alltid brukt zomig nasal jeg.

Back
Topp