Jeg ringte nettopp for å bestille time til første svangeskapskontroll. Jeg ringte og sa "Hei, har funnet at at jeg er gravid, trenger å bestille time til første svangeskapskontroll". Deretter spurte hun etter fødselsdato, før hun sa "Hva gjelder det?"... Jeg gjentok det, og hun (resepsjonisten) sier "vi har ledig på tirsdag". Så måtte jeg forklare at jeg ikke trengte en time så snart.
Ikke spurte hun om termindato, eller dato for første dag i siste mens. Det ble til at jeg bare sa en dato jeg var ledig, og fikk time da, når jeg er ca 10 uker på vei.
Jeg har ikke hatt denne fastlegen lenge, men de to gangene jeg har vært der, en gang selv og en gang med min datter, har vi ventet i over 2 (!!!) timer!!!!
Foruten denne første kontrollen blir det nok kun jordmor denne gangen.
Ikke spurte hun om termindato, eller dato for første dag i siste mens. Det ble til at jeg bare sa en dato jeg var ledig, og fikk time da, når jeg er ca 10 uker på vei.
Jeg har ikke hatt denne fastlegen lenge, men de to gangene jeg har vært der, en gang selv og en gang med min datter, har vi ventet i over 2 (!!!) timer!!!!
Foruten denne første kontrollen blir det nok kun jordmor denne gangen.