ubrukelie fedre... (langt)

maikaen

Forumet er livet
må bare klage litt..

litt forhistorie:
æ å han pappa har aldri vært close.. han bodde i oslo i 15 år, å da va æ der nede kun på sommeran.. mamma betalte allti bilettn å æ hadde allti lomme penga m mæ, før han hadde aldri penga..
va vel runt 7 år da æ bynte å reise t han.
måtte være m han på jobb da æ va mindre, men måtte allti ha m penga førr han kjøpte ikkje mat t mæ..
glemt å hente mæ på flyplassn gjor han å en gang.. d va før æ hadde en tlf, så æ fikk låne en telefon på flyplassn å fikk ringt ho mamma (eneste nr æ kunne utenatt) som da va nærmest hysterisk sia æ hadde sotte i 3 tima på flyplassn.. ja d va jo en ting.. men sånn har han pappa allti vært, så ingenting sjokkere mæ lengere.
han huske sjeldnt å ringe når æ har bursdag, å gave e enda sjeldnere.. kansje 500kr t jul å 500kr t bursdag..

d gikk 4 mnd før han sa t mæ at han va fløtta opp hit fra oslo.. eller han fløtta ikkje t tromsø men t nordkjosbotn. d e ca 45min kjøring.. no bor han på svalbard. han ringte mæ den dagen han sku ta fly opp dit å sa at no fløtta han t svalbard.. æ va i sverige da, så kunne ikkje dra t flyplassn..
han ba mæ her før jul å dra på flyplassn å holde dama hannes m selskap mens ho venta. æ veste ikkje at han hadde dama, men æ va os svigers, så d passa ikkje. så sir han "jaja, da får æ si at du ikkje kjem likevel" før han hadde nemli sagt at æ blei å komme...

men no så har jo æ fløtta inn i leilihet. ho mamma å ho mor har kjøpt stortsett alt æ har her.. eneste æ har kjøpt e de 2 recliner stolan mine.. så sku han pappa da kjøpe mæ vaskemaskin.. eller sette inn penga t mæ... han sku da gjøre d i februar, men da æ sente mld å etterlyste pengan så sa han at han hadde ikkje rå.. førr han hadde bare 7000kr igjen å leve førr når alt va betalt. (d e no mer enn æ har)
men han LOVDE at han sku sette d inn i mars. (han love aldri ting) mars kom, å æ sente mld om han kunne si ifra når han satt dem inn, så æ ikkje brukte dem opp på andre ting. men fikk inga svar. sente flere mld men inga svar å få. ringte, men han tok ikkje telefon...
så igår, da ringte æ brorn t han pappa. han sporte da om æ hadde snakka m han pappa når han va her. da hadde han vært her i 2 uke, å dro igjen på fredag som va.. ingenting sa han t mæ.. æ sa at æ hadde prøvd å få tak i han sia februar, men ikkje hadde fådd svar.. nei men han hadde jo fådd nytt nr på tlf, så d va kansje deffør. veste æ d? nei... så æ fikk da d nye nr, å ringte, men han svarte ikkje.
æ va ganske pissed off, å sa t ho mamma at nu gidda æ ikkje mere m den fyrn! å at han kom vel tell å ringe t høstn engang, å late som ingenting (d e vanli at han gjør).

men æ fant ut idag at han sku faen ikkje få sleppe unna den her gangen åsså, så æ sente mld. æ sporte ka d blei tell m de pengan, å at d va ganske tungvint førr mæ å vaske klær os ho mor å ho mamma.. så fikk æ  "ka d va den kosta". han har allerede sagt at æ sku få 3000kr, så hadde æ sagt at den kosta 1000kr, så hadde æ ikkje fådd et øre mer enn d.. så æ sa at den kosta fortsatt 3000kr. så sir han "ska dra å sette d inn seinere.ok".. æ tenkte ikkje mer over d, så d gikk ei stund før æ tenkte på kontonr mitt.. æ va usikker på om han hadde d, så æ sente han ei ny mld. etter mye om å men så fikk æ mld tebake om at han hadde ikkje d.. kossn sku han da ka kunna satt inn de pengan vest han ikkje hadde kontonr mitt?? æ sente han d, men har ikkje fådd nokka svar igjen..

æ blir så oppgjedd... blei veldi langt d her, men måtte bare få d ut..
man sir jo at man blir "vant" m tia m alle skuffelsan, men d såre like mye vær gang[&o]

At det går an!! Han skulle aldri vært far. Sender deg masse trøsteklemmer fra meg & mini Nøstet.

Huff, så utrolig trist å høre om. Forferdelig med foreldre som ikke skulle ha vært foreldre. Kan jeg spørre hvorfor du har kontakt med ham? Hvis jeg hadde blitt skuffa så mange ganger som det høres ut som du har blitt, så tror jeg bare jeg hadde kutta kontakten rett og slett. Men, det er vel kanskje lettere sagt enn gjort...Trøsteklem fra meg!

Forferdelig! Minner mye om min far!

hei hei:)

kom akkorat hjem igjen.. takk førr støtta[:)]

vi prates ikkje så ofte.. han ringe stortsett bare når d e nokka han vil. en å anna sjeldn gang rineg han førr å høre ka æ gjør..
vetje egentli koffer æ enda hold kontakta.. han e faktisk nettopp bynt å si "gla i dæ", å d e veldi vanskeli førr mæ å si d tebake.. han har jo aldri sagt d før liksom.. æ sir d i rein refleks, men ikkje førr at æ mene d..

men men... vi har no sånn sporadisk kontakt.. å d har vi allti hadd. tvile på at d kommer t å bli nokka mere kontakt m åran, m mindre han går skikkeli inn førr å skjerpe sæ. æ e aldri den som ringe først.. vest d e nån som ringe så e d han. men d kan jo gå månedsvis før han gjør d da. men d ekje sånn at æ tenke på d ofte...

men t tider blir æ bare oppgjedd.. han vet heller ikkje at æ e gravid. har ikkje tenkt å si d heller. som ho mamma sa, så får han lese om d i avisa..

Back
Topp