Ubeskyttet sex etter senabort i uke 19

Gravid

Forelsket i forumet
Vi som prøver :)
Himmelbarn
Julibarna2024☀️
Husker ikke hva de sa på sykehuset, men tror de sa at vi skulle bruke kondom før første mens, men trenger jeg egentlig det? Leser at folk gjør litt forskjellig her inne, og jeg er så desperat på å begynne å prøve å bli gravid igjen. Jeg har vært blødningsfri i 8 dager og det er 4 uker siden fødselen i dag. Har ikke fått mensen enda, men graviditetstestene er negative nå
 
Hos meg anbefalte de å ikke bli gravid ved første menstruasjon, tror det er mest fordi det kan være rester etter senaborten som eventuelt kan påvirke et nytt svangerskap. Fikk ingen konkrete anbefaling om å bruke kondom ect. Etter første menstruasjon var ferdig var anbefalingen å starte når vi selv følte oss klar psykisk. Vi startet så fort som mulig men tok vel ca 2-3 mnd (jeg har PCOS så mulig det påvirket lengden)
 
Det viktigste er å unngå sex uten kondom mens man blør, pga infeksjonsrisiko. Om man bør vente en/flere syklus eller ikke er det ulike meninger rundt.
 
Hadde svangerskapsavbrudd i uke 15 i november 2022. Fikk høre mye forskjellig, som gjorde at jeg til slutt valgte å følge hjertet mitt: vi ventet ikke :shy:
 
Hadde svangerskapsavbrudd i uke 15 i november 2022. Fikk høre mye forskjellig, som gjorde at jeg til slutt valgte å følge hjertet mitt: vi ventet ikke :shy:
Hvor lang tid tok det før EL kom? Og ble du gravid da? Føler kanskje min EL har vært. Og nå fikk jeg veldig faktisk svak strek på HCG, på morgenurin, så muligens litt skummelt :sad010
 
Hvor lang tid tok det før EL kom? Og ble du gravid da? Føler kanskje min EL har vært. Og nå fikk jeg veldig faktisk svak strek på HCG, på morgenurin, så muligens litt skummelt :sad010
Det jeg husker er at syklusen ble på 38 dager. Og så er jeg usikker på om jeg hadde en kjemisk graviditet. Jeg hadde svake streker på g-testene hele syklusen, men den ble etterhvert bittelitt sterkere, frem til den ble svakere igjen og mensen kom. Men ble gravid den neste syklusen da, som førte til ei levendefødt terminsnuppe :Heartpink
 
Det jeg husker er at syklusen ble på 38 dager. Og så er jeg usikker på om jeg hadde en kjemisk graviditet. Jeg hadde svake streker på g-testene hele syklusen, men den ble etterhvert bittelitt sterkere, frem til den ble svakere igjen og mensen kom. Men ble gravid den neste syklusen da, som førte til ei levendefødt terminsnuppe :Heartpink
Godt å høre, da er det sikkert ikke noe farlig at jeg har svak positiv. Men tror jeg venter med ubeskyttet sex enda, utfloden lukter fortatt litt «renselse» (sorry TMI), og har ingen symptomer på EL
 
Back
Topp