Ubehandlet UVI

Nebula

Forelsket i forumet
Tilgangsansvarlig
Hva er faren med det?

Jeg fikk påvist uvi for en tid tilbake, da jeg var på første svangerskapskontroll, men medisinen jeg fikk kunne være direkte skadelig for babyen så jeg tok den ikke, så jeg forsøkte i stedet å drikke den vekk, da store mengder vann og juice har hjulpet før. Jeg hadde og har fortsatt ingen symptomer, men har hatt uvi mange nok ganger til å vite hvordan det føles når det gjør vondt. Jeg skal på kontroll tidlig neste uke, og må uansett levere inn urinprøve. Men så begynte jeg å tenke på, kan dette være farlig for babyen, at jeg går for lenge med det? Tenker å spørre om en annen type medisin så jeg får behandlet det hvis det fortsatt er der altså.
 
Lurer jeg også på
 
Ubehandlet uvi kan i værste fall starte fødsel. En av grunnene til at kvinner leverer urinprøve på hver kontroll er blant annet for å oppdage uvi. Selxid er trygg å bruke i svangerskapet Et visst antall ganger. De går over til en annen medisin om en har hatt det veldig mange ganger vet jeg. Er en i tvil om en har infeksjon er det lurt å levere en urinprøve snarest :)
 
Ubehandlet uvi kan i værste fall starte fødsel. En av grunnene til at kvinner leverer urinprøve på hver kontroll er blant annet for å oppdage uvi. Selxid er trygg å bruke i svangerskapet Et visst antall ganger. De går over til en annen medisin om en har hatt det veldig mange ganger vet jeg. Er en i tvil om en har infeksjon er det lurt å levere en urinprøve snarest :)

Enig her! Ubehandlet uvi kan også gjerne føles annerledes, eller ikke i det Hele tatt når man er gravid. Faren er premature rier og uvi i svangerskapet skal behandles med antibiotika. Selexid er som nevnt trygt å bruke.
 
Hva er faren med det?

Jeg fikk påvist uvi for en tid tilbake, da jeg var på første svangerskapskontroll, men medisinen jeg fikk kunne være direkte skadelig for babyen så jeg tok den ikke, så jeg forsøkte i stedet å drikke den vekk, da store mengder vann og juice har hjulpet før. Jeg hadde og har fortsatt ingen symptomer, men har hatt uvi mange nok ganger til å vite hvordan det føles når det gjør vondt. Jeg skal på kontroll tidlig neste uke, og må uansett levere inn urinprøve. Men så begynte jeg å tenke på, kan dette være farlig for babyen, at jeg går for lenge med det? Tenker å spørre om en annen type medisin så jeg får behandlet det hvis det fortsatt er der altså.

Hvilken antibiotika var det du fikk? Litt rart om du fikk en antibiotika du ikke skulle hatt ettersom det var kjent at du er gravid...
 
Hvilken antibiotika var det du fikk? Litt rart om du fikk en antibiotika du ikke skulle hatt ettersom det var kjent at du er gravid...

Den heter trimetoprim. Kan visst brukes fra 2-3 trimester men ikke i første, fikk jeg til svar hos tryggmammamedisin.no . Legen jeg var til gikk av med pensjon uka etter at jeg var der, og han har surra med medisin til andre pasienter tidligere visst nok. Han var fastlegen til svogeren min.
 
Jeg hadde uvi-symptomer sist og viste seg jeg hadde GBS (streptokokk b) i urinen. Endte opp med intravenøs antibiotika under fødsel pga det.
 
Jeg hadde ingen symptomer da jeg hadde uvi, flere uvi, med førstemann. Hadde ikke tatt sjansen på å klare å drikke den bort.
 
Den heter trimetoprim. Kan visst brukes fra 2-3 trimester men ikke i første, fikk jeg til svar hos tryggmammamedisin.no . Legen jeg var til gikk av med pensjon uka etter at jeg var der, og han har surra med medisin til andre pasienter tidligere visst nok. Han var fastlegen til svogeren min.


Ja er riktig at den bør man unngå om man har mulighet for å bruke noe annet. Bra at du sjekka det ut. Men ta en ny urinprøve og start på selexid. Man skal ikke gå med uvi når man er gravid.
 
Gbs er jo kjempeskummelt
Gikk med en klump i halsen fra jeg fikk vite det i uke 14 :( Var gjennom flere penicillinkurer, men de fikk det ikke bort. Nå hadde jeg en igangsatt fødsel og vannet ble faktisk tatt da, men ved langvarig vannavgang kan det være farlig og barnet kan bli smittet og dø :o :( Redd det skal være slik denne gangen også. Viktig å passe på når man kjenner uvi-symptomer. Ikke for å skremme, men mange har GBS uten å finne ut av det og uten symptomer.
 
Jeg hadde uvi i mitt 2.svangerskap som ikke ble oppdaget, endre med nyrebekkenbetennelse og innleggelse på Sykehus i en uke.
 
Ubehandlet uvi kan føre til nyrebekkenbetennelse. Det vil du ikke ha.
 
Back
Topp