Ubehagelig

CrazyBeautiful

Forumet er livet
VIP
Jeg våknet i dag ved at jeg hadde vondt (eller ikke vondt, det er mer ubehagelig) i magen. Det er akkurat som sting, men ikke helt det heller. Litt vanskelig å beskrive. Det kan føles litt som om det knyter seg inni der. Det er sentrert i overgangen mellom øvre og midterste del av magen og litt nedover. Det kjennes ikke ut som menstruasjonssmerter. Det varer noen sekunder av gangen og kommer med jevne mellomrom. Nå har jeg hatt det konstant i 1,5 time.

Noen som kjenner seg igjen? 

kynnere?[8|]
Vet ikke, kynnere skal ikke være vonde da.... Men kan være ubehagelige....

Ja, kanskje. Det er ikke riktig å si at det er vondt, for det er det ikke, men det er ubehagelig. Alt som skjer med kroppen er helt nytt for meg. 

Vi må nok regne med ganske mange vondter uten at det er noe spes. Kynner er livmoren som jobber og da burde du kjent det lenger ned i magen. Livmor har ikke kommet seg så langt opp ennå.

Men tenk på at alt som er i magen (mage sekk, tarmer, nyrer) skal dyttes rundt og klemmes flat. Blir mindre og mindre plass. Blir litt omvendt av hvordan bebisene har det når de blir født. Da skal tarmene utvides og starte å jobbe for fult. De har mye vondt i magen. (Også de som ikke er typiske kolikk barn, sliter en del) En liten fjert kan faktisk skape ganske mye plager akkurat nå! [;)]

Før var det fri flyt, men nå kan det hope seg opp og ta tid før hele prosessen er over. Selv syns jeg det hjelper å gni/masere litt der det er vondt og plutselig er det akkurat som om noe slipper.

Får håpe at det ikke er mer alvorlig en dette og at smertene slipper snart! [:D]

Ja, kan være kynnere, så er jo livmoren festet i bånd/scener/muskler som blir tøyd og strykket på og flyttet..
Merker selv at det er noe helt anet å være gravid - plutselig kan jeg få krampe nederst ved livmora (ligamentene) og så vondt oppe i magen.. Er redd kjæresten min skal tro jeg er blitt hypokonder så har kommandert han til å lese om hvordan jeg har det også, ikke bare hva som skjer med babyen.. (hi hi)
Heldigvis er han forståelsesfull - håper jeg dere andre sine kjære er også!!!

Vi får holde motet oppe og huske at det meste er jo bra, det er jo bare at medaljen har en bakside også.
Som venninnen min sa da jeg fortalte at jeg var gravid: Å Gratulerer så mye, det er utrolig flott og spennende - men noe dritt til tider også.. Stemmer jo det - eller hva?!!

Enig i det med luft. Jeg kan ha kjempevondt her og der innimellom, og så når jeg gnir det slipper det sakte men sikkert. Luft som sitter litt fast kan være veldig ubehagelig! Og desverre er vi ganske eksponerte for det akkurat nå :)

Back
Topp