Ubehagelig......

-Lilletrille-

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Andre som kjenner på at det er ubehagelig å ligge på ryggen? Også når jeg sitter/ligger i sofaen og ser TV er det ubehagelig og jeg må over på siden :( Mener å ha hørt at babyen treffer noen nerver eller noe sånn og at det derfor blir ubehagelig.
Men det var jo litt tidlig (er 23 uker bare......)

Det er ikke ubehagelig for meg enda, annet enn at jeg får kynnere av å ligge på rygg.

Men når livmor og baby blir tung kan det presse på en hovedpulsåre når man ligger på rygg noe som gjør at man blir svimmel og kvalm.

Lytt til kroppen og ligg på siden du. ;)

Ja ja ka heter det. Hyskar eg vad de heter men ska nog finna ut av det.
Eg klarar ikkje ligga på ryggen heller.

Kjenner ikke noe ubehag med det enda... Men får også mye kynnere av det... Kjenner derimot mer ubehag av å ligge på høyre side av en eller annen grunn...

Klarer ikke å ligge helt flatt.. Må ihvertfall ha en liten pute under ene siden, slik det blir litt vinkel :)

Eg var på ul med nyra. Pga plager for 1 mnd siden. Den ene var allerede prega av at livmoren presser på den :/ var ikkje farlig men synst det var tiligt. Er 25+2. Så babyen tar plass nå. Eg får og mye Kynnere når eg ligger på rygg. Men må bytte stilling ofte så får bare vere :p

Ja! Var sånn spesielt i første svangerskap og, måtte avbryte ul i veke 25 fordi eg holdt på å besvime på benken.

Er 23+5 no og har begynt å få samme tendensene. Våknar av og til opp på rygg utan problem, men viss eg legg meg ned må eg ligge litt på skeive/dytte dyna litt under ryggen på eine sida, ellers blir eg svimmel, svett og skikkelig dårlig nesten med ein gang.

Andre som kjenner på at det er ubehagelig å ligge på ryggen? Også når jeg sitter/ligger i sofaen og ser TV er det ubehagelig og jeg må over på siden :( Mener å ha hørt at babyen treffer noen nerver eller noe sånn og at det derfor blir ubehagelig.
Men det var jo litt tidlig (er 23 uker bare......)
jeg har isjas nerve i klem, kan ikke ligge på rygg. men eg sliter også med å ligge på sofaen, kommer meg ikke opp. i sengen går det stortsett greit, men trenger hjelp ut av sengen, eller kaste beina over kanten og rulle meg ut. har hatt det slik siden jeg var rundt uke 20, og har blitt verre. er i uke 26 nå... er akkurat som om rumpa går helt i lås,og bare gjør kjempe vondt

jeg har isjas nerve i klem, kan ikke ligge på rygg. men eg sliter også med å ligge på sofaen, kommer meg ikke opp. i sengen går det stortsett greit, men trenger hjelp ut av sengen, eller kaste beina over kanten og rulle meg ut. har hatt det slik siden jeg var rundt uke 20, og har blitt verre. er i uke 26 nå... er akkurat som om rumpa går helt i lås,og bare gjør kjempe vondt
Uffda....det hørtes ikke bra ut :o
Og det er ingenting du kan gjøre med det?
Hos meg er det ikke smerte, men at jeg får en sånn ubehagelig følelse dersom jeg ligger delvis på rygg. Kvalm/svimmel følelse.....

Noen som kjenner på smerter under brystet/ribbeinene? Merker det veldig godt når jeg sitter og ligger halvveis bak - livmora vokser og lillegutt sparker også oppover mot ribbeina Jaja.. Godt å kjenne liv og at det skjer noe i kroppen

Uffda....det hørtes ikke bra ut :eek:
Og det er ingenting du kan gjøre med det?
Hos meg er det ikke smerte, men at jeg får en sånn ubehagelig følelse dersom jeg ligger delvis på rygg. Kvalm/svimmel følelse.....
Jeg går til fysio. Men som jordmor sa så vil det nok ikke bli bedre. Pga babyen vokser og vil presse mer. Men får massasje av fysio så er godt/vondt. Etter ca 10 min på beina så begynner smertene og sliter med å finne sovestilling og ikke minst snu meg i sengen :/

Jeg går til fysio. Men som jordmor sa så vil det nok ikke bli bedre. Pga babyen vokser og vil presse mer. Men får massasje av fysio så er godt/vondt. Etter ca 10 min på beina så begynner smertene og sliter med å finne sovestilling og ikke minst snu meg i sengen :/
Da er det bare å holde ut til babyen er ute :) ikke lenge igjen nå.....

Back
Topp