Ubehagelig og ekkelt..

Rita Lind

Elsker forumet
Vi passer hunden til svigermor og har hatt han nå i 4 dager. 
Sitter i stua og nyter stillheten helt til han plutselig setter i gang med å bjeffe. Han ser mot den andre siden av stua og virker skikkelig redd. Han er snart et år og vi har hittil aldri hørt han bjeffe. Han bjeffer, piper, og løper mot andre sia av stua der vi sitter.
Jeg setter meg ned på gulvet, der hvor han "ser" på noe og motvillig kommer han bort til meg. Han nesten åler seg mot meg og viser skikkelig redsel - litt ubehagelig men han slapper av etter hvert. 
Han henter også koseteppet sitt og legger seg ved beina våres - søtingen! 

Merkelig og nokså ekkelt - aner ikke hva det var... emoticon

Åh, er så skummelt sånt:/

Vår hund kan finne på å gjøre sånt (som oftest når jeg er alene), men han er ikke helt i lodd stakkars;) Ikke godt å si hva de merker/ser...

Sånn gjorde katten min da jeg bodde hjemme hos foreldrene mine. Rygget bakover og stirret stivt på noe. Huset er fra 1905, og jeg vet at noen har dødd der.

Og der røyk den nattesøvnen...

Det har blåst seg litt opp nå ikveld, så mulig noe av påskepynten har beveget seg litt i vinduskarmen.. 
Vi gikk en tur ut isted og da skvatt han til av det meste som blåste her ute. Ble nok litt skvetten av hendelsen inne, stakkars. 
Men uansett - en utrolig ekkel opplevelse. Det var som han så noe uhyggelig.. isj.. 

Pucca skrev:
Sånn gjorde katten min da jeg bodde hjemme hos foreldrene mine. Rygget bakover og stirret stivt på noe. Huset er fra 1905, og jeg vet at noen har dødd der.

uff da.. haha.. du får holde der her inne hvis det blir for ille.. Jeg er sikker på at jeg ville "dødd" om jeg hadde vært alene med han når det skjedde. Til og med mannen min reagerte, og han nekter tro på noe "annet"... 

Er vel en logisk forklaring til dette. Har aldri merket noe før og vi har også hatt katt i mange år som aldri viste noe tegn til uro.. 

Pucca skrev:

uff da.. haha.. du får holde der her inne hvis det blir for ille.. Jeg er sikker på at jeg ville "dødd" om jeg hadde vært alene med han når det skjedde. Til og med mannen min reagerte, og han nekter tro på noe "annet"... 

Er vel en logisk forklaring til dette. Har aldri merket noe før og vi har også hatt katt i mange år som aldri viste noe tegn til uro.. 

Ja det sies jo at hunder merker ting som vi ikke gjør.....

Men så er han jo og i spøkelsesalderen, mange kan bli litt rare da og reagere på ting de ikke gjorde før, og ikke vil gjøre senere. Om dere og reagerer når han gjør det så kan det forsterke reaksjonen hans, så det er best å bare forholde seg helt rolig. Ikke at jeg ville ha klart det om jeg hadde vært i din situasjon, har for livlig fantasi

Back
Topp