Ubehag.

Mrs.Chuck Bass

Forelsket i forumet
Når jeg f.eks nyser, hoster, eller bæsjer, altså må bruke musklene rundt babyen på en måte, så opplever jeg ubehag! Det føles ut som at det er hulrom på sidene, på en måte. Litt sånn Sting/hold-følelse og. Men i går og i dag så har jeg hatt det "hele tiden". Jeg kjenner det spesielt når jeg reiser meg og setter meg ned, eller har sittet litt. Det er nedenfor trusekanten liksom, på sidene. Når jeg har bukse på, så er det kanskje ekstra vondt, siden den strammer rett over der.  Noen fler som har sånn, eller vet om det er normalt eller ikke? :p

For meg høres det ut som disse ligamentene som strekkes, jeg har det samme. Jeg husket ikke ås godt fra sist, men tok fram boka der jeg skrev alt i da, og fant ut at jeg faktisk hadde vært litt plaga med det, og at det faktisk var verst fra uke 12-14 og til rundt 17-18.. Sikkert fordi babyen og livmora vokser mye i den perioden. Det sitter også langt nede her, nesten helt i lysken, men det er liksom nederst i magen. Og jeg føler det skal lite til for å trigge det.

Ja, det er mye som vokser og flytter på seg, så det er jo litt rart om det ikke skal gjøre bittelitt vondt og, tenker jeg. Jeg fikk skikkelig vondt nå i stad, men så feis jeg litt, da gikk det over :p Så det er sikkert trangt til tarmene noen steder også, for det føltes ut som at det var en ballong som flytes opp med luft og pressa alt urover, på en måte. Men det gikk over heldigvis, og hjertelyden var på plass, haha ;p

hahaha, må flire litt dette med smerter/ stikk når det faktisk er luft har jeg også.. Tarmsystemet går jo mye senere nå enn normalt. så det tar jo 100 år og få ut luften.. 
Men dette med ligament smerter har jeg også, om jeg ligger i sengen og nyser må meg holde meg på magen eller løfte meg slik at det ikke blir rykkinger da får jeg vondt.. 

Magen lever sitt eget liv den ;) 

tyypiske ligamentsmerter ja ;) helt normalt

Ja som de andre skriver - ligamentsmerter. Husker det ikke slik fra forrige gang, men så har jeg vokst litt fortere denne gangen, husker ikke å ha fått noe særlig mage til ordinær ultralyd forrige gang jeg.. Vært veldig plaget med det den siste uken jeg også..

Back
Topp